Inlägg från: Sömntutan |Visa alla inlägg
  • Sömntutan

~* Juni Bebisar 2013 *~

che71 skrev 2012-10-20 19:27:29 följande:
    Hoppas du har rätt!! Det får bara inte vara ett 4:e missfall...Obestämd
    nej det hoppas jag verkligen inte...
    Äntligen! BF ~14 juni
  • Sömntutan
    AlexandraViberg skrev 2012-10-20 20:06:05 följande:
    Idag började jag tok lipa under middagen! Härliga jag! <3

Nåväl, har gått ner över 2 kg nu och försöker verkligen äta så gott det går. Så fick jag världens sämsta samvete bara sådär och började lipa över att jag inte kan ge min bebis näring.. Sen grät jag för varje tugga jag TVINGA ner och egentligen ville kräkas upp.. känner mig hemskt :(

Åh, jag börjar tappa kontrollen, detta blev inte som jag tänkt mig. Jag kan inte ens dricka cola zero längre, som är min absoluta favorit.. nu kan jag bara dricka vatten och äta morötter utan att vilja kräkas :(
    Men vännen då! Mår du så illa av mat? Själv kan jag visst äta hur mycket som helst, eller ja inte hur mycket som helst. Men jag har verkligen inga problem med illamående. Själv har jag ökat i vikt vilket inte är speciellt kul då jag verkligen tänkt på vad jag stoppar i mig och inte är speciellt smal sen innan.
    Såklart är detta med illamående inge roligt, men barnet tar det den behöver, det är du som lider och inte får den näring du behöver.
    Hoppas det går över snart!
    KramHjärta
    Äntligen! BF ~14 juni
  • Sömntutan
    mhpo skrev 2012-10-20 20:15:34 följande:
    Hej på er :) Jag hoppar in här hos er!

26 år, gravid, BF 13 juni är student i Stockholm. 

Välkommen hit och grattis!
    Äntligen! BF ~14 juni
  • Sömntutan

Jag börjar nästan tro att det är något fel på mig som knappt känner av något illamående alls. Mår i stort sett som vanligt. Kanske man måste köpa sig ett gravtest för att se att det går framåt . Men å andra sidan har jag inte mått dåligt de andra graviditeterna heller så.
    Förresten har ni andra nå flytningar? Själv har jag sjukt mycket.

• Sömntutan

Jag är 31 och mannen 37 och detta blir vårt 3:e barn. Våra söner är födda 2003 och 2005. Blir en liten sladdis det här .

Äntligen! BF ~14 juni
  • Sömntutan
    Madelen21 skrev 2012-10-21 15:07:34 följande:
    idag har det verkligen varit en slappardag hos mig...
    har haft besök av min mormor så jag bjöd på lunch, sen fick vi lite fika främmande..
    å regnet öser ner.... fy tusan.. jag å barnen myser med film... nu känner jag mig frusen  å funderar på att göra ett bad... sen tror jag att jag ska göra varma smörgåsar... orkar inte göra någon avancerad middag... finns visserligen mat kvar sen lunch..

nää tror jag ska gå å göra ett skumbad å mysa ner mig med barna...

min älsta har önska sig en lillasyster i julklapp :) hon klappar på magen å säger: hej lilla bäbis jag saknar dig :)
    julklappen kommer ju dock 6 månader sent :) 
    Vad härligt med någon som väntar på ett syskon. Själv är jag en aning orolig vad mina pojkar kommer att säga. Min äldsta har gjort ganska klart för oss vad han tycker om ett syskon när vi har pratat om det förut. Han vill INTE ha ett syskon och han menar det verkligen. Lillebror där i mot har nog inget i mot det. Han kommer nog bli en ganska stolt storebror (Vilket jag tror att min stora kille också kommer att bli bara han vant sig med tanken lite och den lill* har kommit).
    Äntligen! BF ~14 juni
  • Sömntutan
    mytol skrev 2012-10-21 15:39:25 följande:
    Vår son kommer bli jätteglad. Han har pratat om på dagis att han vill ha en syster men jag tror allt han får nöja sig med en bror
    Vet ni att ni väntar en pojk?
    Äntligen! BF ~14 juni
  • Sömntutan
    mytol skrev 2012-10-21 19:47:40 följande:

Näe, men ja tror nog att det blir en pojke till. Men vi kommer inte ta reda på könet. Idag har varit en helvetisk dag å ja börjar befara att denna graviditet blir dom den förra. Har kräkts 15+ ggr å sist var det bara galla, alldeles grönt. Slutade räkna efter den 15:e spyan. Jag försöker äta å dricka trots att ja vet att de kommer upp för då hinner iaf bebisen ta det den behöver. Har mest sovit å varit världens tråkigaste mamma idag.
    Jag var också helt 100 på att det var en pojke till vid andra graviditeten och visst tittade det ut en kille.
    Jag skulle bli väldigt förvånad om det skulle visa sig vara en tjej denna gången, då jag sagt att hur många ggr jag än försöker så blir det pojkar. Dock måste jag erkänna att det skulle vara roligt med en tjej denna gången, men samtidigt så känns det lite skrämmande då man inte riktigt vet hur de funkar .
    Jag tror att jag är en typisk pojkmamma, men som sagt visst skulle det vara roligt att få en liten tjej också.
    Äntligen! BF ~14 juni
  • Sömntutan
    Hjärtat3 skrev 2012-10-21 20:59:49 följande:
    Jag är väldigt tacksam att jag dels slipper vara höggravid på vintern o försöka knö in stormagen i en vinterjack och jag slipper va höggravid på hög/sensommaren när det brukar vara som varmast. (Min son är född i sept) Pust!!
    Denna tiden är perfekt att va gravid på tycker jag! Solig 
    Haha, mina två söner är födda i april och när jag väntade tvåan så måste de på dagis trott att jag var helt galen. Jag hade inget körkort så jag gick med sonen till dagis varje dag oavsett väder. Den vintern var det ganska kallt och alla gick i stora vinterjackor och täckbyxor. Själv kom jag i uppknäppt jacka, strumpbyxor och klänning och svettades som en gris. Jackan jag hade gick inte att stänga pga min gigantiska mage och efter promenaden, som innefattade en hel del uppförsbackar med barnvagn, var jag helt färdig.
    Äntligen! BF ~14 juni
  • Sömntutan
    Hjärtat3 skrev 2012-10-21 21:11:38 följande:
    Haha, men då höll du dig i form iaf? Flört
    Absolut! Gick inte alls upp lika mycket som jag gjorde med första
    Äntligen! BF ~14 juni
Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~