Inlägg från: Sömntutan |Visa alla inlägg
  • Sömntutan

~* Juni Bebisar 2013 *~

Vi tänker inte ta reda på kön. Här blir det en överraskning som med de tidigare två.

• Sömntutan

Cupcake: jag höll på att börja lipa idag när sonen läste för mig. Tyckte han hade blivit så duktig och han har sådan inlevelse när han läser vad personerna i boken säger. Haha, fick verkligen bita mig i tungan för att inte börja storböla.

• Sömntutan

Ja ni, det här med luktsinnet ser jag enbart som ett minus faktiskt. I mins tidigare graviditeter så fick min man byta deo två gånger, vi fick köpa nya duschtvålar stup i kvarten och parfymen som tidigare luktat supergott luktade helt plötsligt kattpiss. Minns också att mina egna lukter kunde reta mig något otroligt. När jag var på toa var jag nära att kräkas flera gånger då jag tyckte att mitt underliv luktade fruktansvärt. Ibland fick jag även känslan av att jag från ingenstans kände en ammoniaklukt från mig själv. Haha, fatta hur knäpp man blir när man väntar smått.

• Sömntutan
    Blåbärssaft skrev 2012-10-18 08:58:26 följande:
    God morgon alla! Håller på att gå under här hemma av tristess just nu! Tredje dagen sjuk från jobbet men från och med i morgon fredag smittar jag inte längre! Tjohoo

Son och sambo for iväg till förskola/jobb alldeles nyss och det blev så tomt Förvånad Sambon tyckte jag skulle njuta och ta ett bubbelbad men jag känner mig för rastlös för det! Kommer väl storstäda här istället. Haha

Jag är nog inte lika känslig för lukter som många här verkar vara. Faktum är att jag knappt känner några symptom alls och börjar bli nojjig!

Tar mig nog till apoteket idag och inhandlar ett cb digital och förhoppningsvis står där gravid 2-3 veckor, då vet jag iallafall att det går framåt. Åhh att man ska vara så orolig! 
    Här blir det också städning idag. Ska väl egentligen plugga till min tenta i morgon, men just nu är allt roligare än det .
    Äntligen! BF ~14 juni
  • Sömntutan
    Träz skrev 2012-10-18 20:46:43 följande:
    Tjejer..! Nu behöver jag eran hjälp..!
    Jag hade min senaste mens den 11 september.. Fick en glad gubbe på ÄL-test den 30 september.. Vi hade sex den 28:e och 30:e..! Mens cykeln har varierat 28-35 dagar sen maj.. När sjutton ska jag räkna ut bf från, sista mensen eller den dagen jag fick glad gubbe på ÄL-testet?!
    Blev helt lost.. Haha..

Nån som vet?
    Visst är det krångligt. Jag hade min senaste mens den 2:a september och har haft en cykel på ca 29-32 dagar. Borde ha haft mensen runt den 7:e denna månad, men ingen mens kom. Tog test på BIM, BIM+3 och BIM+5 men totalt neg. Men efter att ha mått skit i två dagar och mensen fortfarande inte kommit så tog jag ett till test på BIM+7 som visade positivt. Jag tror därför att min ÄL var senare och därmed rubbades hela cykeln. Räknar jag från sista mensens första dag så borde jag idag vara i v. 7 nu (6+3) och ha BF runt den 10:e juni. Men eftersom testet inte visade pos. förrän efter 7 dagar efter BIM så tror jag att jag inte riktigt är så långt gången.
    Men säker kan man ju aldrig vara .
    Äntligen! BF ~14 juni
  • Sömntutan

Ska tillägga att jag tog ett digitalt förra fredagen som visade 2-3 vilket också bekräftar det jag tror.

Äntligen! BF ~14 juni
  • Sömntutan
    Träz skrev 2012-10-18 21:06:35 följande:
    Det är ju en hel vetenskap!!
    Nästa följdfråga.. Om ÄL-testet visade glad gubbe den 30:e, var äl då eller va den senare..? Och jag ska ha två barn sen innan.. Kan ingenting iaf!!
    Ja alltså som jag har fattat det så släpper ägget normalt mellan 12-24 timmar efter att man fått fullt utslag på testet.
    Äntligen! BF ~14 juni
  • Sömntutan

Lycka till Idag Alex! Hjärtat kommer slå så fint så!
    Själv ska jag skriva tenta idag. Tyvärr har mitt fokus legat på helt andra saker just nu och pluggandet har blivit lidande. Tror inte det kommer gå så bra tyvärr.

Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~