Inlägg från: Caroliin |Visa alla inlägg
  • Caroliin

~* Juni Bebisar 2013 *~

Lizz89 : nej det är inget som påverkar glukosbelastningen..
    Du får ett stort glas med sockerlösning som du ska dricka upp snabbt.

Du ska sen sitta i två timmar och vänta sen tar bm ett test och ser hur bra din kropp hanterade sockerlösningen på de två timmarna.

Du ska inte dricka eller äta något alls 12 timmar innan. Men vad du äter innan dess har ingen betydelse .
    Hoppas du förstod :)

• Caroliin

Lizz89 : ok jag har gjort testet 4gånger( en Gbg med första barnet, två med andra barnet och ett med detta) och ätit både onyttigt och nyttigt innan och har ändå fått bra värde så tror inte det påverkar.

• Caroliin

Madelen21: vi har en emmaljunga cangaroo från 2009. Min son på 4år vet jag inte exakt men runt 105cm och uppåt :)

• Caroliin

Madelen21 : ja måste den, nu har vi lånat vagnen och därför blev det den ju. Men har haft en framåtvänd när jag hade syskonvagn till mina barn och det va inget jag hängde upp mig på, lillebror fick så mycket trygghet av att sitta bredvid storebror att det inte spela någon roll. Han tyckte bara det va roligt.

På singel vagnen har jag alltid haft barnen vänd mot mig tills de blivit större.

Men hade jag varit dig hade jag inte lagt för mycket pengar på en syskonvagn. Min äldsta son va 3år och 3 månader när lillebror kom och ville typ aldrig åka vagn längre, endast några få gånger när vi gick långt. Men nu har vi ju nära till dagis, allt annat så va kanske därför. Vi gjorde av med den ganska snabbt.

• Caroliin

Namn är riktigt svårt. Speciellt pojknamn haha.
    Vår största son heter Theo Albin Stefan, Theo som tilltalsnamn Albin gillade vi så det blev det, men fick veta i efterhand att min morfars far hete det. Stefan är efter min man /pappan som heter det :)
    Minstingen heter Millijohn Tino, bara namn vi gillade.
    Har alltid velat äldsta barnet ska ha mammans ( om det är en flicka ) eller pappans (om det är en pojke) namn med då det är en liten familje grej :)

• Caroliin

åh nu vill jag börja fixa inför bebisen. I veckan ska vi köpa en byrå till bebiskläder, i slutet på februari blir det en tripp till gekås/ullared och då ska det shoppas massa bebis saker =) tänkte börja tvätta kläder, säng kläder i helgen också (: har ju en massa bebis saker från våra andra barn :)

T - 090207. M - 110506. BF - 130604.
  • Caroliin

Besök hos barnmorskan på torsdag, har inte varit där sen inskrivningen i v.12 kommer va i v.23+1 på torsdag :) min stora son fyller 4år samma dag :)

• Caroliin

har köpt hem en motioncykel, här ska det börjas motionera. Vet faktiskt inte vad jag gått upp nu, blivit lite onyttigt på sista veckorna och har ganska lätt för att lägga på mig.

• Caroliin

Imorgon fyller stora grabben 4år ! Tyst & så ska jag baka cupcakes & chockladbollar, längtar nog mer än barnen haha..

ett litet BM besök på morgonen också, kul =)

• Caroliin

Uppdate från bm besöket.

Hjärta - 140 slag/minuten
    Sf-mått - 25 (lite större)
    Blodtryck - 125/60
    Protein - 0

Allt såg bra ut och det va så kul att lyssna på hjärtat för första gången :)

Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~