Inlägg från: regnskogen |Visa alla inlägg
  • regnskogen

~* Juni Bebisar 2013 *~

Är det förresten någon som kan förklara för mig vad alla dessa texter betyder på själva ultraljudsbilden? :/ Högst upp på min bild, står det 11.1 cm / 1.8 / 20 Hz    och jag uppfattade det som att bebisen var 11 cm lång. Men det kan inte stämma för hon sa att min bebis var 48 mm från hjässa till rumpa... :P hmm... fattar inte :P 

• regnskogen

Är det någon här inne som har nya cravings inför julen? För mig har det blivit ischoklad..... Köpte två burkar idag, är så underbart gott med dessa inför jul... Fast det allra konstigaste är att jag ALDRIG ätit ischoklad, för jag gillar inte det i vanliga fall. :/ 

• regnskogen

Menar att jag kissade innan ultraljudet. förresten, får man göra glukosbelastnigen så tidigt? Jag fick mitt inbokat i februari, då jag är i v 20-25..

• regnskogen

Jag gick in i v 13 igår (12+1 idag) och mitt illamående försvann först i v 8 nånting. Men sen kom den tillbaka v 10, men nu har jag inget illamående om dagarna, bara på kvällarna vilket är skönt tycker jag. fast mitt illa mående går lätt att lindra med vatten eller juice :)

• regnskogen

Är det någon här inne som har problem med sköldkötlarna (stavas?) Dom producerar iallafall hormoner ut till kroppen, och jag har fått svar att min kropp troligtvis producerar lite för hög dos av hormoner i kroppen. Alltså det betyder att jag har en liten förhöjd risk att ha Struma... Nu har jag försökt att hitta information ÖVERALLT om struma är skadligt för bebisen?? 

någon här inne som har struma eller känner någon men ändå fått ett friskt barn?  

• regnskogen

Lite små orolig är jag just nu..

Skrev ju här för ett par dagar sen om att jag troligtvsi har Struma. Har hittat en tråd här nu på FL, som tyder på att om man har Struma och inte sätter igång direkt med medicin, kan det medföra risker för bebisen och mig. Däribland att jag kan få missfall, bebisen kan få missbildningar. OSV.

Men de flesta jag känner som har struma har fått symtom, men jag har ingenting. Förutom symtom som har med graviditeten att göra, dvs lite illamående och lite trött. Men annars är hela jag densamma.. Tycker det är så konstigt! 

Jag tänkte att jag ska springa över till Vårdcentralen imorgon och ställa lite frågor, dör nästan utav oron att det är något fel där inne. Och kan man fastställa missbildningar via TUL?

Kram på er, hoppas allt är bra med er annars! :)  

• regnskogen
    kluckis skrev 2012-12-05 17:29:23 följande:
    Fy!
    Fick du reda på det genom grundproverna!?
    Vad fick du för värde?  
    jag fick inget veta förutom att sköldkörtelsprovet var lite förhöjt.. Jag ska dit imorgon och lämna ett till blodprov, jag bönar och ber på bara mina knän att det bara var något tillfälligt. Om det däremot ÄR struma, tänker jag kräva ett ultraljud, bara för att se så att bebisen växer som den ska och så.. är så orolig. :/ 
  • regnskogen
    kluckis skrev 2012-12-05 17:44:12 följande:
    Ja förstår det!
    Det ska ju ligga udner 2,5.

Jag hade 2,1 i vecka 6 och nu när jag kollade i vecka 12 hade jag 1,5 :S Knepigt att det hade ändrats så mkt men sålänge jag inte känner nått och bebis växer är det ingen fara:)

Jag har tagit bort halva ena sköldskörteln så därför dom tog proverna :)       
    Okej. Tror du att det är samma sak för mig då? Så länge jag mår bra, så mår väl bebisen bra... eller? :S
  • regnskogen

Är det någon som har känt av bebisen? :) För en stund sen låg jag i sängen på sidan och benen böjda mot mig o datorn framför mig. Helt plötsligt kände jag en liten bubbla som kom fram längst ner i magen. Trodde det var tarmar och ignorerade det. Efter några minuter försvann bubblan, och just då kände jag ett snabbt svep förbi magen precis där bubblan var innan.. Inga kurrande ljud, bara denna känsla... Kan det verkligen vara bebis? :o är inne i v 14, (13+1) .. Kram!

Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~