Inlägg från: regnskogen |Visa alla inlägg
  • regnskogen

~* Juni Bebisar 2013 *~

Jag pratar väldigt mycket i sömnen och låter väldigt mycket. Min pojkvän kan knappt sova bredvid mig längre, för att jag låter så :/  Känns inte så bra.

Angående drömmar, drömmer jag ganska ofta marddrömmar. Om mord, att jag får missfall, att barnet är dött, att pojkvännen lämnar mig och allt... Vaknar alltid upp och verkligen storgråter och väcker pojkvännen, så han får trösta mig till sömns... 

En annan sak som är positivit ( iallafall för min pojkvän ) är att jag är myyycket mer upphetsad än vad jag var innan gravidieten. Vi har upptäckt så många nya saker, och det känns som om jag har återställts till att vara oskuld igen och inte veta någonting om sex. haha :P

kram på er och sköt om er!  

• regnskogen

Jag känner min lilla bebis i magen varje dag. Fast det är inte alltid sparkar varje dag, utan det kan vara lite mer " rörelser " ibland, att det spänner till eller sådär :) 

• regnskogen
    MissMe83 skrev 2013-02-04 19:07:13 följande:
    Kickilina: jag har alltid varit väldigt positiv till amning och har aldrig tvekat kring det. Vet inte varför det helt plötsligt känns annorlunda. Jag har alltid tänkt amma i sex månader och det har varit det mest naturliga i världen. Varför känns det motbjudande och jobbigt nu? Jag förstår inte mina egna känslor
    Jag känner EXAKT likadant som du ! 
    Jag har alltid sagt att jag vill amma mitt barn i ca 6 månader, sen får h*n börja med välling om kvällarna osv.
    Men nu helt plötsligt har jag så svårt att acceptera att ett barn ska suga på min tutte. Det känns så fel, fast jag vet att det är för barnets bästa.

Jag vet inte. Det kanske är som kickilina sa, min kropp förändras och man kanske " ser ner " på sig själv eller något liknande. Man får helt enkelt vänta och se vad som händer efter förlossingen.

kram! 
  • regnskogen

Jag undrar om ni tycker det är fel att jag gärna vill köpa bebiskläder begagnat? T ex från blocket eller från vänner?

Många tycker att jag gör fel angående detta, och ser mig som en dålig förälder som är fattig och inte har råd att ge mitt barn nya kläder.

Varför jag gärna vill köpa begagnat är för att små bebisar växer fortare än vad småbarn gör. Vissa kläder kan bebisen bara ha en gång innan de växer ur dom och då känns det inte lönt att lägga ut 100 kr för en body när man kan få 5-6 st för 100 på blocket.

Vad tycker ni?

Kramar!

• regnskogen

Jag har ju fått vissa kläder från min syster som också fått en son för 4 månader sen, så min lilla pojke kommer få ha hans kläder. Sen har jag kikat lite på blocket osv.. En del har jag köpt på H

• regnskogen

Försöker fortsätta där jag skrev förut, min dator vägrar att starta! :/

Iallafall. Jag köper en hel del från H

• regnskogen

Sådär! 

Nu sitter jag vid en dator!

Det jag tänkte säga var:

Jag köper ju en hel del kläder från H&M  och från polarn och pyret, men bara dom kläder som jag verkligen inte kan låta bli att köpa :P Men det är inget jag direkt går och storhandlar kläder i, för det gör jag hellre på blocket eller får utav vänner eftersom man får mer för pengarna.

Varför jag ställde denna fråga var för att idag när jag och min kompis skulle sitta och kolla lite på blocket, så såg hon att jag kollade på begagnade vagnar och  kläder. Då spottade hon ut sig att:

"Om inte du har råd att köpa nya, fräscha kläder eller en ny, fin vagn - kanske du inte ska behålla barnet. " och så tittade hon på mig med världens allvarligaste blick.

Jag visste inte vad jag skulle säga, så jag bara klädde på mig och drog. På vägen hem var jag så ledsen, och grät och trodde verkligen att jag var en dålig mamma som handlar på blocket för att det är " återanvänt " , men jag köper ju inte där för att vara elak mot mitt barn, eller framstå bebisen och oss som fattiga! Det gör jag för att jag inte tycker att det är lönt att spendera flera hundra kronor för en outfit som bebisen ändå bara kommer använda ett par gånger, innan han växer ur dom. 

Hon har fortfarande inte hört av sig och bett om ursäkt, för hon borde väl fatta att man inte säger så till någon människa överhuvudtaget. Är riktigt besviken på henne. Jag vet att hon förväntar sig att jag ska skicka sms och be om ursäkt för mina " graviditetshormoner " för hon har gnällt en hel del på dom, men det tänker jag absolut inte göra. För nu gjorde hon faktiskt fel tycker jag ...

På tal om annat; Jag har sen i måndags natt haft ont på höger sida av revbenen, och den smärtan påminner lite om håll men som håller i sig hela tiden och blir periodvis väldigt smärtsam. När jag väl har ont, så kan jag inte ligga still, utan måste vända och vrida mig i sängen eller upp och gå. Är det någon som vet vad det kan bero på? Förövrigt så har jag ingen matlust, dålig i magen och känner mig trött och febrig fast jag inte alls har feber. Har väldigt svårt att sova också...

Bebisen sparkar på som sjutton, så det är inget fel på honom iallafall... Funderar på att åka in till akuten en sväng, för jag vet verkligen inte varför jag har ont! :/ 

Hoppas ni andra har/kommer ha en fin kväll! :) 

• regnskogen

Och förlåt för ett lååångt inlägg, och förlåt för att jag är så gnällig.

Kram på er!  

Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~