Inlägg från: regnskogen |Visa alla inlägg
  • regnskogen

~* Juni Bebisar 2013 *~

Natan skrev 2013-02-07 20:33:41 följande:
    Regnskogen: Gud vad oförskämt av din vän att vräka ur sig något sådant. Förstår att du blir ledsen. Vem skulle inte bli det när någon säger något sådant? Jag tycker absolut inte du ska be om ursäkt för du har inte gjort något fel. Det är din vän som ska be om förlåtelse och ingen annan.
    MissMe83 skrev 2013-02-07 20:35:06 följande:
    Regndkogen: jag tycker du kan be den där väninnan att fara å flyga! Ditt föräldraskap har inget å göra med om du köper nytt eller ej! Det var det dummaste jag har hört. Vi har råd stt köpa nya fräscha kläder osv, men väljer i alla fall att köpa en del begagnat för att det ofta är väldigt fräscha grejer!
    Du ska INTE må dåligt över vad hon sa och du får inte glöma att föräldraskapet inte handlar om vad du köper till ditt barn. Det viktiga är kärlek och värme!
    Tack för era ord. Jag har förstått att det inte är mitt fel nu, men trodde det först från början. Pojkvännen blev helt till sig när jag kom hem rödgråten och la mig hulkande i sängen. Pojkvännen frågade vad som var fel, och jag försökte berätta för honom och till slut förstod han. Han blev arg och tänkte ringa henne, men jag bad honom att inte göra det för att jag inte vill att hon ska få uppmärksamheten.

Han förklarade iallafall för mig då, som du sa MissMe83 - att föräldraskap handlar inte om vart kläder eller saker kommer ifrån. Det handlar om att vara en bra förälder, och kunna ge sitt barn mycket kärlek och värme. Och det kommer vi vara helbäst på, sa han.. Kunde inte låta bli att le lite där, efter det kändes det lite bättre.

kram på er! 

• regnskogen

Äntligen får jag åka hem! Har varit inlagd på sjukhuset pga smärtor under revbenen, men de hittade inget fel förutom att musklerna är lite förstorade och att jag hade en hög skänka. Eftersom de inte hittade något allvarligt, så är deras teori att jag har fått en infektion/inflammation i mina mag och rygg muskler pga graviditetens tyngd som jag inte är van vid. Jag rör mig på ett annorlunda sätt som kroppen inte är van vid.

Fick förresten se Lillpojken igår :D hjärtat slog på fint och OJ vad stor han är :o

Känns iallafall skönt att veta att det inte är någon fara med varken mig eller bebisen men det är lite jobbigt att fortfarande ha ont.. :/

• regnskogen

Har en fråga som ni kanske kan svara på : när ska man känna av bebisens rörelser regelbundet? 

Eftersom jag var på sjukhus i 2½ dagar, så har jag sovit jätte dålig och varit orolig vilket jag tror har påverkat bebisen eftersom han rörde sig KONSTANT med sparkar.

När jag kom hem i lördags klockan tio på morgonen, somnade jag bums i sängen och vaknade inte förrän fyra på eftermiddagen. Efter det har det varit väääääldigt tyst och lugnt hela söndagen. Har känt av honom liite grann igår med rörelser och hans sparkar fick jag känna idag efter två dagar.

Jag ringde till 1177 igår,  och även min BM för att jag var orolig, men båda dom två sa att eftersom jag själv har varit orolig och sovit dåligt så kan det ha påverkat bebisen, och att den nu försöker ta igen all sömn och samla krafter och kan därför ha minskat på rörelserna.

Men jag glömde fråga dom vilken vecka det är man ska känna regelbundna sparkar och rörelser? :)  

• regnskogen
    MissMe83 skrev 2013-02-11 19:36:23 följande:
    Regnskogen: min bm sa att i v 26 ska man hålla koll på rörelserna och försöka se mönster i bebisens vanor. Innan dess kan det vara väldigt olika.
    okej :) men då är det ju ett litet tag kvar :) 
  • regnskogen

Är det någon som har fått problem med höften när ni sover? Jag kan knappast vända mig i sängen, för det gör så himla ont i mina höften. Under dagen när jag rör på mig gör det inte alls ont, men bara när jag sover, eller precis när jag har vaknat då gör det verkligen svinigt ont i höfterna....

• regnskogen

Missme83 - jag hade en period för inte så längesen där jag absolut inte kunde sova. Jag kunde sova ca 3 timmar per natt men ändå orka. Men en dag så vände det och jag var skittrött redan klockan fyra på eftermiddagen och jag somnade bums på soffan och vaknade inte förrän klockan nio nästa morgon, riktigt pigg och utvilad.

Hoppas du kan få sova ordentligt snart! :)

• regnskogen

Nu har vi fått ett stort problem...

Vi hade fått en vagn ifrån min sambos mamma, som hade köpt det av en kompis till henne. Jag vart supernöjd ( bara jag kom och kollade på den, sambon sa att vi skulle köpa den om jag blev nöjd. )

Den är marinblå, och alla delar tillhör den. Men nu till problemet.....

Den kom till oss idag, för att hon skulle använda den ett par månader till innan hon kunde överlämna den till oss, och vi måste nog sälja tillbaka den, för min sambo måste böja på ryggen för att kunna köra vagnen. Han kan inte stå med ryggen rakt och hålla i/köra vagnen. Sambons mamma sade att hennes kompis hade sagt att vagnen hade ett styre so var justerbar, alltså om man ville ha den lågt eller högt - men det fanns inte på denna vagn vi fick.

Så nu till er: Var kan man köpa en vagn, som även passar till min långa sambo? Han är ca 180 cm lång.

kram på er!  

• regnskogen

Tack för alla svar :) får bli mitt nya projekt, att hitta en bra vagn som passar oss båda två. Jag själv är 159, och pojkvännen är som sagt ca 180, 184 för att vara exakt ;)

Hoppas ni alla mår bra!

• regnskogen

Jag är så himla sugen på att gå ut på stan och fika och shoppa! Längesen jag hade den känslan, känns som om jag har blivit piggare. Känns som om att jag har blivit precis som mig själv igen, med några förändringar... ;) hihi, underbart!

Jag är jättesugen på vaniljbullar, men vet inte om jag ska gå och handla det. Såg idag att jag ligger på 8+ i vikten... Lite ångest!

• regnskogen

Kickiliina - hej! Eftersom det är helg nu, och jag verkligen inte orkar vänta till nästa vecka med att fråga min BM så undrar jag om du kan svaren på mina frågor :)

1. Får man färga håret? Är så himla trött på min vinröda/bruna färg, och vill göra något åt det. Men har inte vågat för att jag vet ingenting om man kan skada barnet på något sätt :p jag vet att färgen inte kan bli som man hade tänkt sig, men det är jag inte så kräsen över..

2. Om man är sjuk, är det vanligt att bebisen i magen är väldigt lugn då? Har varit magsjuk nu i två dagar men nu är det lugnt. Men dessa två dagar har jag varit dödligt orolig över att bebisen har dött eftersom han rörde sig knappt en gång, bara på kvällarna och på morgonen.. Nu rör han sig riktigt mycket, vilket jag är glad över :) men vill bara veta ifall jag skulle bli sjuk igen.

Kram på dig!

Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~