Inlägg från: regnskogen |Visa alla inlägg
  • regnskogen

~* Juni Bebisar 2013 *~

AlexandraViberg skrev 2012-12-07 22:27:10 följande:
    Idag var mitt kiss verkligen morotsfärgat, tittade ner i toaletten och det var verkligen som morot.. Aldrig sett liknande. Kan det ha att göra med att jag haft lite vätska och föda i kroppen eftersom jag kräks upp allt på en gång och att det blir lite knäppt nu när jag väl får i mig något igen?
    Jag hade detta problem i början av graviditeten. Enligt min BM, kan det vara så som du säger. Att kroppen inte riktigt har fått sin näring den vill ha, och att man har vätskebrist.

Drick lite mer och försök att behålla maten så kissar du nog en " klar " färg. :)

kram!  
  • regnskogen
    Emmie T skrev 2012-12-08 17:26:16 följande:
    Igår var det vår tur att göra KUB-ultraljudet, och det gick verkligen över förväntan måste jag säga... Vi fick en riskbedömning på 1:16400, flera fina bilder och en filmsnutt (finns att se i mitt videogalleri om någon är nyfiken och vill se). Helt plötsligt känns allt illamående och kräkande SÅ mycket mer värt det!

Går in i vecka 14 i morgon (13+0) och mår fortfarande helt galet illa. Tar Lergigan va 3:e timme för att inte spåra ur helt, men trots medicin mår jag ändå fruktansvärt illa. Tycker ändå att jag mår lite, liiite bättre nu än för två veckor sedan, så kanske det har börjat vända lite trots allt... Hoppas!

Ni andra som mår illa fortfarande, tar ni något mot det? Hur ofta?
    jag äter inte mediciner ( inte än ) Men fick dock ett råd från min BM att äta clementiner eller apelsiner, en gång per dag. Illamåendet är myyyycket bättre nu än vad den var för en vecka sen. :D 

kram!  
  • regnskogen

Hallå tjejer. På onsdag går jag in i v 16, alltså ungefär 2 veckor kvar till RUL :D jag kommer göra mitt den 9:nde januari :) Jag har förut sagt att jag aldrig ska veta könet på mitt barn. Men jag vill göra det nu, även pojkvännen. Är det fler som funderar på att kolla vad det är för kön? Blev så irriterad häromdagen när jag kollade runt lite på trådar där det var par som har kollat upp könet, kommentarerna från andra medlemmar blev något i stil med "varför öppna julklappen innan jul?" Ett barn, är inte något paket som man öppnar på Julafton. Jag förstår deras poäng, det ska vara en överraskning med könet. Men det är väl en lika stor överraskning över att SE på riktigt, vem som har bott i min mage så länge? Hur ser han/hon ut? Vad har han/hon för intressen? Har han/hon mina eller pappans ögon? Hoppas ni förstår vad jag menar :) Dock vill vi veta könet för att vi är nyfikna. Vi kommer INTE berätta detta för släkten, dels för att alla blir så insnöade på vilken färg barnet ska ha ( pojke= blå och tjej =rosa) och så vill jag inte att mitt barn ska vara klätt. H*n ska ha massor med olika färger, och olika leksaker. Men sen vet jag också att bebisen kanske inte alltid är samarbetsvillig, då låter vi det vara o väntar till förlossningen - men när man väl är där på RUL:et, vill jag veta om det går att se :D

• regnskogen

v 16 idag :D 

Blev lite skraj när jag läste lite i min bok som jag har, en bok där man kan följa graviditeten. Kommer inte riktigt ihåg vad den heter, men där står det iallafall att bebisen är 16 cm från topp till tå! GAH! Läskigt ju.. haha! Och så äre idag 3 veckor kvar innan UL, där vi får se vem som bor i min mage! :D 

Hur är det med er alla annars? :)  

• regnskogen
    Madelen21 skrev 2012-12-19 19:11:39 följande:
    regnskogen: v 15 här och jag känner mig piggare. men i morse så var d spy attack igen... har inte spytt på flera v.
    mår för övrigt rätt så bra å inväntar brev att ja fått tid för rutin ul.. än har ja inte fått nån tid..
    i övrigt är d ju jul snart å jag längtar ju dit såklart:)

Ska ta mig an å pynta granen lite nu me lite nyinköpta julkulor mm :) 
    låter mysigt :D
  • regnskogen

God jul alla mammor/blivande mammor :D har ni fått något fint idag? Jag har bara fått pengar av alla, förutom min pojkvän. Han gav mig ett halsband med två rektanglar på, en stor o en liten. Grejen med det halsbandet är att sen när barnet är fött och den har ett namn, kommer vi gravera barnets namn på den lilla rektangeln, min och min pojkvännen namn ska vi gravera på den stora. Jag tyckte det var fint! Fick också parfym , han vet verkligen vad jag tycker om fast vi bara varit tillsammans 6 månader. Han är världens bästa!

• regnskogen

Är det bara jag som knappt känner något? Jag vet inte hur det känns när bebisen sparkar, så jag vet inte om den har gjort det än... :/

• regnskogen

Någon som har berättat för utomstående än? Menar typ facebook, eller bekanta människor som ni träffar sällan. 
    Jag och pojkvännen funderar på att släpppa bomben på facebook, för att slippa rykten. Ack vad nervös jag är för det :/ 

• regnskogen
    AlexandraViberg skrev 2013-01-05 00:03:18 följande:
    Hela vår familj och närmaste vänner visste förövrigt redan :)
    Jo hela min familj och släkt vet om det, dock inte vännerna. De är rätt sura på oss, för att jag inte går ut längre ( pojkvännen har varit ute, bad honom att ljuga lite, så han sa att jag var sjuk ) men de märker att det är något på gång. Ville inte berätta för vännerna, för att jag var orolig för missfall men det verkar gå hur bra som helst. Så nu efter RUL, tänkte jag släppa bomben så vi slipper alla rykten :) 
  • regnskogen

Jag har bara två dagar kvar till RUL, ska bli spännande att veta vem som bor där inne :D för övrigt ligger jag hemma med feber och ont i leder och muskler, hoppas på att bli frisk snart.. Åjustde, igår kände jag första kicken från bebisen. O i skrivande stund känner jag hur den rör på sig :D mysigt! Dock har pojkvännen inte fått känna, våran bebis är rätt blyg av sig känner jag.. :p

Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~