Inlägg från: regnskogen |Visa alla inlägg
  • regnskogen

~* Juni Bebisar 2013 *~

Sagolina - tror inte du behöver oroa dig om ditt sf mått. Jag är i v 35+6 idag och igår mätte BM magen, fick fram 32 cm. Hon sa att det var normalt, även fast jag tycker det låter skitlite! :/

• regnskogen

Idag är jag säker på att slemproppen har gått :) fick lite sammandragningar efteråt, men dock inga som kom tätare eller ökade i styrka... Så lite besviken blev jag :/ men man får hoppas att det är på gång nu iallafall, och att han kommer snart! :D

• regnskogen

Madelen21 - jag är i v 37 (36+5) så har egentligen 22 dagar kvar till BF. :) jag får en känsla av att du kommer föda tidigare än beräknat, faktiskt. Får väl se vad som händer :) kram!

• regnskogen

Här har det inte hänt så mycket efter slemproppen :/ har haft mensvärk då och då, men jag tolkar det som typ "snälla" värkar... Vill att det ska dra igång på riktigt! :( börjar må psykiskt dåligt för att vara gravid in i det sista och jag vill inget annat än att han ska UT! :p

• regnskogen

Kickilina - jag undrar vad som krävs för att man ska kunna få igångsättning? Jag bara undrar eftersom jag nu har gått och mått ganska dåligt fysiskt, pga förhöjt blodtryck och andra saker. Jag vet inte ens om jag vågar fråga min BM eftersom hon inte ät världens snällaste.. Vill verkligen få ut honom nu, så jag kan orka och må mycket bättre.

• regnskogen

Tack för era svar angående min fråga! :) ska nog ta ett snack med BM iallafall, får se om det händer något. Hennes svar på mina plågor/oroligheter och andra saker brukar oftast vara "men det är ju över snart, inte långt kvar " vilket irriterar mig ibland. :/

Kram på er!

• regnskogen

Sagolina - känner Samma sak som du. Min sambo är en riktig sjusovare, så han sover till typ klockan elva eller tolv.. Jag däremot vaknar mellan klockan 6-10. Jag har då alltid tråkigt, finns verkligen inget att göra. Jag har inget körkort, alla i min omgivning har skolan eller jobb, känns som att jag bara står här och ba... Väntar typ. :( vill att bebisen ska komma snart, då jag har en känsla att han är väldigt morgonpigg! :) då kan han hålla mamma (mig) sällskap, så jag slipper känna mig ensam :)

• regnskogen

Grattis till er alla som fått era bebisar :)

Jag sitter här inne i förlossningsavdelningen och väntar på min tur. Det är inte på gång än, men blev hänvisad hit för att göra mina undersökningar. Nu när jag ändå är här, tänkte jag passa på att be om en gynundersökning och ev. hinnsvepning. Hoppas! Någon som vet vad som krävs för att hinnsvepning ska lyckas eller så?

Jag är ganska så nervös över att föda på BB här i Örebro. Har än så länge inte fått någon positiv feedback från dom, och jag kan lixom inte lita på dom och på det dom säger.. Jag har faktiskt på den sista tiden funderat på att föda hemma, just för att jag inte litar på Örebros BB. Någon som vet vart man hittar info om det? Är det något man ska diskutera med sin barnmorska om?

Hoppas alla har det bra :D
    Kram!

Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~