Inlägg från: regnskogen |Visa alla inlägg
  • regnskogen

~* Juni Bebisar 2013 *~

Fick veta idag att jag har ett lite förhöjt sköldkörtelproduktion och måste börja äta levaxin. Kan jag fråga efter ett TUL? Är rädd att detta har påverkat bebisen. Innan december så hade jag ett förhöjt värde också, men det återgick till det normala. Nu är det förhöjt igen :/ orolig!!

• regnskogen
    Hannathu skrev 2013-03-06 13:40:13 följande:

vilket värde är förhöjt?
    T4 eller TSH och vilka värden har du?

har själv hypothyreos och haft i många år så jag kanske kan försöka hjälpa lite
    Det var TSH som var förhöjt, vet dock inte hur mycket. Men jag ska börja äta levaxin, 25 mikrogram per dag. Det är ju en liten dos, men kan ändå inte sluta oroa mig. BM sa ingenting om att det var farligt, bara att det var viktigt att jag skulle hämta ut levaxinet, så jag kunde få bra värden osv.. 

Läste lite på internet om detta, och det stod en massa skrämmande saker. Att barnets hjärna kan ha skadats, och barnet bli missbildat. Att barnet kan väga för lite eller växa dåligt.

Känner mig jätteorolig och ledsen. :/ 
  • regnskogen

Verkar som om att jag inte behöver oroa ändå gällande mitt förhöjda värde.. Hoppas inte det iallafall!

Jag har fortfarande inte handlat hem någonting alls till min bebis. Men ska handla det i april/maj, då jag har min lägenhet (!!!) ska dock köpa en vagn idag, med märket nanny. :) så någonting får man ju köpt!

Sen pratar ni mycket om depression. Jag känner mig ofta nere och ledsen, men min pojkvän lider av depression mer än vad jag gör. Han tycker det är jobbigt att bo tillsammans med min familj, när han Vill bo själv med mig och bebisen, han känner sig orolig och sömnlös. Jag kan inget annat göra än att bara finnas där och prata.

Vi har ju lyckligtvis fått en lägenhet, en väldigt fin 3:a i Örebro - så han behöver egentligen inte vara så ledsen och nere. Men det är väl annat också, bebisen och hans roll som pappa.

Det är otroligt påfrestande att vara gravid, både för kvinnan och mannen. Så ta hand om varandra, och glöm inte att ni är TVÅ om detta :)

• regnskogen

Blivit dunderförkyld, och har troligtvis depression. Dock inte så allvarligt så jag måste äta mediciner.

Min depression beror mycket på min oro inför framtiden, lägenhet och pengar. Så jag ska få prata med en psykolog och se om jag blir bättre. Puss

• regnskogen

Förlåt för mitt inlägg innan, skrev puss istället för kram :p haha, men min ursäkt är att jag skrev då från mobilen och jag har alltid en vana att skriva " puss " efter varje sms jag skickar till familjen eller sambon, och det är ju dom jag smsar med hela tiden :P så ursäkta! 

En fråga till er : har era bebisar sparkat något på revbenen? Känner idag att jag är så himla öm där revbenen sitter. Undrar om bebisen inte har sparkat på revbenen eller att det bara börjar bli trångt där inne? Sen undrar jag också om det är vanligt att bebisar ligger med huvudet neråt i v 26? Känner nämligen sparkar ganska högt upp i magen, men " svepande " rörelser vid den nedre delen av magen. 

Hoppas ni har det bra!
    Kram!  

• regnskogen

Novasmamma - det finns en sida, från Livsmedelsverket där dom listar upp vad man inte bör äta som gravid. Jag är beroende av päronläsk och ostbågar, men har inte fått ett ajaj från BM :)

• regnskogen

Hej!

Jag undrar om det är direkt "farligt" för mig att lyfta lådor och bära till släpet? Jag har problem med foglossning just nu (kan inte sova pga det, sover minst 3-4 timmar per natt...) Vi ska flytta nu i dagarna, och jag har hjälpt min pojkvän att packa ner saker från hans lägenhet. Han vill att han själv ska lasta över till släpet, eftersom jag städade hans rum och allt. Men jag vill inte bara stå där och glo... Tips?!

• regnskogen

Babylei - det är bara han och jag här uppe.. Vi har hjälp i Örebro, men dock inte här uppe i Stockholm. Så vi vet inte riktigt vad vi ska göra...

• regnskogen

Är lite orolig för att få föda tidigt... Har igår haft ganska ont i nedre delen av magen. Idag sitter smärtan på insidan av låren och värken i magen påminner om kraftig mensvärk. Det håller inte i sig hela tiden, utan släpper en stund för att sen komma tillbaka. Jag ringde förlossningen för säkerhetsskull, men de tyckte inte att det lät så pass allvarligt så att jag skulle komma in och göra en koll. Så länge bebis rör på sig, så länge jag inte blöder och så länge vattnet inte har gått tyckte de att jag inte hade något att oroa mig för.

De tror det är sammandragningar eller förvärkar, men jag är rädd att jag har arbetat för hårt dessa dagar då vi har flyttat. Har inte bärt något tungt, men har däremot stressat, packat ner en hel del saker och så.

Är så orolig! :/

• regnskogen

Är det någon som vet om man får en "egen" förlossningsläkare? Eller kommer man in på BB och får vilken läkare som helst? Har så många frågor kring förlossningen, är så himla nervös och rädd.

Här är det för övrigt 72 dagar kvar tror jag, och allt är uppsatt och klart. Nu är det bara småsaker som behövs, såsom salvor, termometer, oljor osv. Längtar tills våran lilla son är här!

Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~