Inlägg från: Kickilina |Visa alla inlägg
  • Kickilina

~* Juni Bebisar 2013 *~

Pellefanten skrev 2012-11-22 10:19:05 följande:
    Kickilina: Mjo men jag är redan överviktig och jag har mått så otroligt dåligt av den extra vikten från förra graviditeten så för mig är det fruktansvärt viktigt att inte gå upp så mkt i vikt. Jag fick fl Depp mycket pga vikten så ska få träffa dietist osv den här gången :)
    I see! Det är en annan femma. Grattis till all din tappra viktnedgång hittills!!

• Kickilina
    Annafredrika skrev 2012-11-22 11:10:49 följande:

Mina 5 barns födslar har tagit på timmen lika lång tid Ca 12 timmar från första värkkänningen. Ungefär lika långa krystfaser tom. De har fått lov att följa sitt eget förlopp, inga induceringar och inga medicinska smärtlindringar. Alla födda mellan 10-16.30. Märkligt
    Verkligen fascinerande!!! Då vet du ju hur denna kommer att bli
  • Kickilina
    mytol skrev 2012-11-22 15:22:00 följande:

Du var barnmorska va? Jag har jobbat som uska på både förlossning och bb, så himla kul. Min bästa kompis är bm å hon brukar skratta åt mig å säga att du lär ju behöva åka in på första värken om du inte ska föda hemma. Vet egentligen inte hur de kunde gå så fort sist. Var bara öppen 1 cm sist å hade då bara haft värkar i 30 min men vattnet hade börjat sippra. Men dom tyckte att de var så sent å dom hade plats så vi kunde sova kvar. Gillade inte min bm å hon gav intrycket att hon tyckte jag var sjåpig å lyssnade inte alls på mig. Ringde på dom en gång efter 1,5 timme men de sa bara åt mig att sova så sen besvärade vi dom inte mer å skötte oss själva på rummet. När vattnet till slut gick så sa min sambo att nu ringer ja på dom. Nonchalant kom hon in på rummet å tittade på mig å sa, jaha har du fortfarande ont... Hon bad mig lägga mig ner å sen rullade dom bara in mig fort på en förlossningssal. Sa direkt där inne att de tryckte på. Jaja, de e bra sa hon, om några timmar kommer du få känna att de verkligen trycker på å log. Men de trycker VERKLIGEN på sa jag. Hon bad mig igen å lägga mig ner, tog en titt å tittade upp å sa, varsågod å tryck på å 10 min senare var han ute. Hennes första kommentar var att dom aldrig trodde jag skulle föda förrän dagen därpå å hon trodde att hon skulle få fika hela natten, puckon...
    Japp, jobbar på förlossningen som barnmorska. Vilken förlossning! Låter som en äldre barnmorska...som kanske jobbat lite för länge på förlossningen. Men ibland blir man allt förvånad, framförallt när det handlar om ultrasnabba försföderskor, men alla förlossningar är unika och som barnmorska är det viktigaste att lyssna på kvinnan och känna in hur hon har det...Ja, du får gasa in vid första värken
  • Kickilina
    Pellefanten skrev 2012-11-23 09:50:04 följande:
    Jag låg i sängen i går kväll/natt å tyckte mig känna bebis men avfärdade det. I morse kände jag samma igen. Nu är jag säker det måste varit bebis. Kändes precis som med dottern som också kände jätte tidigt typ v12-13. :)
    Tyckte också att jag kände sprattel...men det kan ju inte vara möjligt såhär tidigt tänkte jag sedan...men kanske Det fick mig att längta ännu mer i alla fall...
    Baby Lei skrev 2012-11-23 09:47:33 följande:
    Vilket fantastiskt jobb du har! Var beredd på att bli pepprad med frågor härinne när juni börjar närma sig..Glad
    Trivs du som BM? 
    Världens bästa jobb!! Jobbar dock bara natt och det kommer nog inte hålla i längden...
    Ung Mamma 91 skrev 2012-11-23 09:26:28 följande:
    Visst är det så då man väntar flickor blir man riktigt rund överallt ? :P Vet bara att min kompis hade så och hon gick upp typ 30 kg , jag har bara gått upp högst 5 kg me killarna :P eller är jag helt ute å cyklar ?
    Spelar nog ingen roll om det är tjej eller kille i magen...Gått upp ca 20 kg med båda mina, en av var sort har jag. Däremot funderar jag lite på det här med att om man har en flicka i magen så sägs det att hon stjäl mammans skönhet, men det gör inte gossen. Tyckte själv att jag såg ut som en kossa med tösen, fick finnar, glåmig hud...medan med gossen lyste jag, såsom gravida kan göra ibland. Kanske har det att göra med testosteron/östrogen och sånt att göra??? 
  • Kickilina

Valborgs: Jaa...namndiskussioner är alltid kul! Tove - superfint! Har jag också funderat på. Vad heter dina andra töser?
    Jag har funderingar kring, Bonnie, Kerstin, Ellie, Hilda på en flicka och Charlie, Bertil, Sigge på pojk.
    Mina heter Alma och Ebbe.

• Kickilina

Verkar som om det blir en hel drös med tjejer i juni

Annafredrika skrev 2012-11-23 17:36:00 följande:
    Britta, Stina...Gunnar eller Axel. Där är vi nu iallafall. Mitt illamående verkar ha gått över!!!! Tjohoo och knackknack.
    Fina namn allihop!
  • Kickilina
    Madelen21 skrev 2012-11-23 18:16:09 följande:
    kickilina du som är bm..

är d möjligt att känna nåt av bäbisen redan i v 10+3 mä barn nr 3?
    jag kände nåt idag när ja satt i soffan, som en liten svepning i magen... svårt å förklara känslan :)

men m nr 2 kände jag i v 14 typ.

Låter väldigt tidigt för fosterrörelser. Har läst någonstans att fostret inte har tillräckligt starka muskler för att ge kännbara stötar så tidigt som v 11...men man skall väl aldrig säga aldrig...
  • Kickilina

Jag är verkligen i valet och kvalet om jag ska kolla eller ej efter vad det är för sort i magen. För mig kvittar det egentligen men det här med att förbereda storasyster kan kanske vara en poäng. Hon vill ju bara ha en lillasyster eftersom lillebror har hon redan. Men det kanske kan vara bra för dem att lära sig att allt inte går att kontrollera och veta...

• Kickilina

Såklart gör man som man vill när det handlar om hur många barn man vill sätta till jorden. Har själv växt upp med 3 syskon medan mina enda två kusiner var ensambarn. När de var små hade de allt de kunde önska (jag var lite smått avundsjuk...) De är två fantastiska människor idag men känner nu en stor saknad efter syskonen de aldrig fick. Framförallt i det ena fallet där varken hennes pappa eller mamma finns kvar längre...

Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~