Inlägg från: Sömntutan |Visa alla inlägg
  • Sömntutan

~* Juni Bebisar 2013 *~

God morgon tjejer! Fler än jag som har en ganska jobbig foglossning redan? Jag undrar seriöst vart detta ska sluta. Kan inte sitta för länge och inte gå för länge för då får jag jätteont. Det sitter mellan benen typ från under blygtläpparna, ut till ljumskarna och sen bak i skinkan och upp vid svanskotan. Denna graviditet är inte lik mina andra för fem öre, vilket gör mig lite frustrerad . Krämpor, illamående, svårt art acceptera kroppens nya former och kanske graviditetsdiabetes. Är jättenervös inför ULet också, att något ska vara fel så man måste avbryta eller att bebisen inte lever. Vet inte om det kan vara åldern som gör att allt känns värre , är ju trots allt 10 år äldre än när jag väntade första barnet.

• Sömntutan

Men fy då Mj! Låter snäppet värre måste jag säga. Själv pluggar jag första året just nu och vill verkligen kunna avsluta det första året innan bebis kommer ( dock vet jag inte om jag hinner riktigt hela, då BF säkerligen kommer att vara i samma veva som första året är slut). Hoppas att jag orkar. Pendlar ju till Umeå i stort sett varje dag, vilket säkert kan bli jobbigt om man får för ont. Sen sitter man ju en hel del när man går i skolan :-/.

• Sömntutan

Regnskogen: fast för mig så är det lite som att öppna julklappen innan jul. Jag tycker att det är väldigt spännande att inte veta vem som bor i min mage. Visst att man inte har en aning om vem det är ändå, men personligen tycker jag att det är en del av graviditeten att inte veta. Men det är ju MIN uppfattning, alla får ju göra som de vill.

• Sömntutan

Pellefanten: Jag har mitt bälte utlånat till en släkting som inte vet att jag är gravid än. Hon ska ha i slutet på januari och jag tänkte vänta med att berätta tills vi gjort ULet den 9:e januari. Efter det får jag nog be om att få tillbaka det. Nä, snö i all ära, men ojämnt underlag är ingen höjdare när man har foglossning.

• Sömntutan

Testade mammabyxor i helgen då mina byxor börjar bli en aning trånga. Men eftersom magen inte är så stor än  och byxkanten är så låg så hängde bara magen över den låga kanten när jag provade sitta och det såg sååååå dumt ut. Blir att ha strumpbyxor och kjol ett tag fram över, hahaha...

Äntligen! BF ~8 juni
  • Sömntutan
    Kickilina skrev 2012-12-16 20:58:06 följande:
    Tycker det är jätteintressant diskussion! Har ingenting med att något är bättre eller sämre, alla gör såklart som man vill (som med så mycket annat). Bara intressant hur samhället ändras (efter hur det är i USA i många fall...) Och att något som för några år sedan var ovanligt och ansågs som onödigt idag är självklarhet i många fall. Undrar vad som kommer gälla om 10 år???
    När jag väntade mina pojkar fick inte BM berätta vilket kön bebisen hade på RULet. Ville man veta fick man gå till en privat klinik för köns UL.
    Äntligen! BF ~8 juni
  • Sömntutan

Oj vad ni skriver! Hinner inte med. I morgon är det dags för min glukosbelastning. Håll tummarna för att det går bra. Tänkte faktiskt höra med min BM om hon kanske kunde lyssna på bebben. Jag vet ju att de inte brukar göra det så här tidigt, men det skulle vara så härligt att få höra ett hjärta ticka. Jag är ju lite nervös att bebben där inne inte lever längre.
    Har mått illa idag igen. Var länge sedan nu. Dock inte lika mycket som i början, men en dovt illamående hela dagen. Blä!

Äntligen! BF ~8 juni
  • Sömntutan
    kluckis skrev 2012-12-18 19:19:37 följande:
    Jag halkade ordentligt 2ggr när jag var på stan idag.....

Fick lite sammandragningar (som gick över inom 40min) och ont i bäckenet.
    Är i vecka 16 

Har nu som stickningar i magen :S 
    Antar att det inte är någon fara så länge jag inte har sammandragningar eller börjar blöda men man tänker ju så mkt!

Någon fler som halkat?       
    Fy då, lät inge trevligt. Hoppas du mår bättre.
    Äntligen! BF ~8 juni
  • Sömntutan
    SunnaLiv skrev 2012-12-18 20:36:02 följande:
    Sömntutan: har med glukosbelastningen i morgon 8-10... Ser Inge vidare fram emot det då ja dras med morgon illamående :S Sen de med barnsaker,kläder osv.Har ju en 13 månader hemma så allt finns redan,sovkorg,babyskydd,kläder(kille), spjälsäng,matstol,babygym osv,det sim kommer behövas är en dubbelvagn ,ny amningskudde o ett baby nest.O lite kläder om de blir en tös :*
    Jag ska vara där 8.45. Håller tummar och tår att det går bra för dig.
    Friiidaaay skrev 2012-12-18 20:42:07 följande:
    Håller tummarna! Skrattande
    Tack!{#emotions_dlg.flower}

Äntligen! BF ~8 juni
Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~