Inlägg från: Sömntutan |Visa alla inlägg
  • Sömntutan

~* Juni Bebisar 2013 *~

Här hemma finns i stort sett inget kvar. Skötbordet är nog det enda vi har kvar efter pojkarna. Här kommer vagn, babysitter, bärsele, säng osv. att köpas beg. Tycker det handlar om så sjukt mycket pengar. Men visst hade det varit hur kul som helst att kunna shoppa loss nya grejer, men jag vet inte om jag tycker att det är värt pengarna. Detta är ju vårt sista barn, så ingen kommer ju att ärva sakerna. Sen har jag ju fått handla nya saker en gång ( Till första barnet) och det var för mig en självklarhet då. Men å andra sidan så var inte familjen lika stor få heller så det fanns pengar på ett annat sätt. Men kläder blir det till att köpa nya. Ska bli så roligt att få handla små bebiskläder igen. Har dock inte vågat köpa något än. Väntar nog till efter ULet så jag vet att allt står rätt till. Jag har också någon fix idé om att jag vill att det ska synas att jag är gravid innan jag handlar. Haha, korkat jag vet, men sån är jag.

• Sömntutan

SunnaLiv: Hur gick det för dig idag? Själv hade jag 4,6 i fastesocker och 7,0 efter två timmar. Ingen diabetes än alltså. Känns så jäkla skönt!

Äntligen! BF ~8 juni
  • Sömntutan

SunnaLiv: härligt!! Blir dock lite konfunderad. 7,0 efter två timmar kanske är i högsta laget ändå. Men min BM var nöjd, så jag får väl lita på det.

• Sömntutan

SunnaLiv: Japp, det blir till att tänka på vad man stoppar i sig. Men det är ju bra hur som. Dock tror jag att det kommet vara svårt att hålla dieten helt under jul. Men sen blir det att hålla sig på mattan igen. Min BM ville ju inte att jag skulle gå upp mer än 6 kg denna graviditet, så nedåt blir verkligen att hålla sig i skinnet .
    Åh fy, jag har skojat ett tag nu att jag kommer att hamna i rullstol tillslut eftersom jag har haft sån foglossning redan nu. Hopas det INTE blir verklighet. Denna graviditet har hittills varit så fruktansvärt olik mina andra.

• Sömntutan

louise1983: när jag väntade första sonen köpte vi en hel del 50 kläder. Men tji fick vi när han kom ut och var 54 lång. Var bara att åka ner på stan och köpa nytt. Andra sonen var 49 cm när han föddes och kunde ha kläder i storlek 50 nån vecka, men sen var det kört. Nu kommer jag satsa på 56. Det gör inget om de är lite stora i början heller, de växer ganska snabbt i dem om de inte är små när de föds vill säga.

• Sömntutan

Jag tror det är lite olika bud på det där med trimestern. Jag har för nig att jag gick in i andra ganska nyligen och jag är i v. 15+4 idag.

• Sömntutan

Blir många fina UL bilder att kika på i bildtråden i början på januari.Gravid

Äntligen! BF ~8 juni
  • Sömntutan

God morgon tjejer!
    Håller med om att det har gått fort den hör gången. Jag har knappt hunnit fatta att jag är gravid och snart är det halvtid . Går in i v.17 på söndag. Har UL 9/1 och samtidigt som jag längtar som en tok så är jag väldigt nervös. Tycker inte det händer någonting med magen. Känner inget hård kant och alla symtom är i stort sett borta. Mår lite illa i bland och foglossning har jag ju. Tänk om det lilla hjärtat inte slår. Eller om det är något allvarligt fel så vi måste avbryta. Hemska tanke. Dessa spökveckor sätter griller i huvudet på mig. Visst kan det vara så att barnet har dött tidigt men att kroppen inte stöter bort det?

• Sömntutan
    Kickilina skrev 2012-12-21 17:33:55 följande:
    ...och nu fortsätter jag märker jag. Är inne i en ruskigt depp-period! Gick in en sväng i "bebis i maj 2013"-tråden, där har ju de flesta gjort RUL:et nu och där flera fått tråkiga besked...trisomi 13, avsaknad av lillhjärna...uff, jag bara känner att, jag har två friska barn, nu är det min tur...Är det någon mer som känner såhär??
    Ohh ja, just det där med att man redan har två friska barn och nu är det min tur surrar i mitt huvud hela tiden. Men mest är det just det där med att hjärtat slutade slå i typ v. 7 är nog det som mest finns i mina tankar. Dock tror jag faktiskt att jag kände bebben nu ikväll. Låg i soffan och fick två små puffar på samma ställe efter varandra. Nu ska jag försöka tänka positivt. Det kommer säkert att gå jättebra det här.
    Äntligen! BF ~8 juni
Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~