Inlägg från: AlexandraViberg |Visa alla inlägg
  • AlexandraViberg

~* Juni Bebisar 2013 *~

Baby lei: ja det är så sant så och det är ju ett mirakel.. Men man känner sådär. Jag är dock ärlig även om det känns som att man bara ska tacka och ta emot.

Melikeyou.. Kan inte stämma. Lägsta nivån är 180 om dagen.. Fick jag som 17 åring. Blir 3500-4000 i månaden isåfall.
    Men blir svårt med 9000.. Men har du jobb nu har du nog bara gjort något fel i uträkningen..

• AlexandraViberg

Räkna ut din inkomst minst 6 månader före förlossningen och räkna ut snitt så får du en bättre uppskattning. Men gå och prata med dom så kan de berätta mer.. Jag får lägsta och får leva med det. Jobbade förut men var vik och blev inte gravid tillräckligt snabbt efter det så sgin är förstörd. Har pluggat i ett halvår nu.. Men vi överlever. Hyra och lån på 5000 och övrigt för 1000 cirka. Vi brukar lägga över cirka 5000 var till räkningskontot så räcker det till mat osv också.
    Men känns ju inte kul att gå från studiestöd på 9000 till fp på 4000..

• AlexandraViberg

Melikeyou: du ska se att det löser sig på ett eller annat sätt!

Idag spänner och sticker det i livmodern! Inte känt på jätte länge så känns lite lugnande faktiskt :)

• AlexandraViberg

Då är vi två!! Man blir extra orolig över pengar när man ska få barn. Men det löste sig för mig när jag var 17 så det ska nog lösa sig nu med! Sök bostadsbidrag osv och kom ihåg att du får barnbidrag! :)

• AlexandraViberg

Sömntutan: så tänkte jag med med studiestödet.. Men nu har jag läst alla ekonomi kurser som erbjuds här i stan, även via distans.. Vet inte vad jag ska göra. Vill ju fortsätta men finns inget att läsa! :/

Och det finns liiiite jobb att söka runt min lilla stad och betvivlar att de få vill anställa gravida..

• AlexandraViberg

1000: typiskt karlar.. Måste se saker innan de fattar!

Maken gör allt här hemma nu och säger att jag bär ju hans barn och det räcker! Förutom mitt mående så känner jag mig som en prinsessa :P

• AlexandraViberg

Och till och från hela dagen har jag fått en doft i näsan.. Doften av bebis bajs, när de precis börjat äta lite mat.. Väldigt konstigt. Inte haft en bebis på flera år :P

• AlexandraViberg

När jag är uppe och går (ligger mest pga illamåendet och huvudvärken) så får jag utan undantag alltid mensvärk känslor om det är längre än inom lägenheten. Som exempel från bilen in till simskolan idag eller inne på affären osv.. Inga långa promenader med andra ord utan vardagsgång :P

Börjar kännas olustigt.. Som att jag ska starta ett mf eller nått om jag går för länge :S

• AlexandraViberg

Ja jag känner mig inte gravid i magen så värst mycket, bara pga illamåendet och huvudvärken :P

Ibland tror jag att jag inte är gravid.. Men hoppas såklart att bebisen lever. Men känns ju jätte jobbigt att inte kunna röra sig utan mensvärk liksom. Nåväl! Skönt att någon annan har liknande så känns det bättre :)
    Tack för svaret!

Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~