Inlägg från: AlexandraViberg |Visa alla inlägg
  • AlexandraViberg

~* Juni Bebisar 2013 *~

Jag minns att vi köpte lite 50 och mest 56, för snittet är ju 52 cm, så de allra flesta kan ha storlek 56, men man kan ju köpa lite 50 också ifall att, men mest 56.

Dottern var 49 cm liten så vi hade behövt mer i storlek 50, men vi satsar ändå på storlek 56 nu också.
    Att de ska behöva 62 är nog inte så jätte vanligt så.

efter en lång kamp kom vårat +, BF 10/6 | Dotter-07
  • AlexandraViberg
    SunnaLiv skrev 2012-12-20 11:59:46 följande:
    Ja köpte i sista stund st 50 o tur va det för han va bara 48cm lång och ha st 50 ca 2 månader om inte mer....han växte sakta. Kommer nog inte handla så mycket nytt då ja inte hittat kläder som jag tycker är så fina hittills och har jätte fina neutrala,mycket vita kläder som jag älskar, så de passar vem som kommer ut :). Ni som får tätt o har ammat till rätt så nyligen eller fortfarande ammar era barn......har ni ont i brösten nu? Ja har inte känt av mina bröst alls att de ömmat, men NU!!! Aj aj super känsliga, som i början när mjölken rinner till.....är i v 16 nu....känns skumt att det kom så sent..... E ganska öm i magen med,känns ganska obehagligt...
    Har inte ammat nyligen men däremot läst att det är nu runt denna vecka som brösten börjar förbereda sig på riktigt för mjölken, mjölk körtlar osv, men vet inte hur det funkar när man precis ammat :P
  • AlexandraViberg
    SunnaLiv skrev 2012-12-20 12:10:57 följande:

Ja men så kan det nog vara! Kanske inte alls har nån connection med amningen :S..... Känner bara att det ömmar massor nu,
    Kanske! Känns ju logiskt annars! Jag har haft ont hela tiden, men nu på ett annat sätt och de har blivit fylligare och inte bara större. Så råkade jag komma över läsningen om att det börjar gona till sig på riktigt där inne och kände att det var logiskt :)

Ammar du nu eller har du precis slutat egentligen? Tänkte, det måste göra ganska ont att amma med ömma bröst :/
  • AlexandraViberg
    kluckis skrev 2012-12-20 12:19:28 följande:

Sen kan ju bajskorvarna ställa till det eftersom det är så trångt för tarmarna så kan det göra ont om dom kommer på tvären osv :) 
    Haha, ja herregud säger jag bara! :P
  • AlexandraViberg

Mitt psyk ex som precis kommit in i dottern liv igen anklagar mig för att hon LUKTAR? Att jag inte sköter hennes hygien?

Alltså va? Hur kan en 6 åring lukta till en början undrar jag? Om de mot förmodan utsöndrar svett så luktar det inte förrän man närmar sig puberteten, hon duschar minst 2 gånger i veckan. (helst inte mycket mer då hon har atopisk dermatit, dvs barn eksem och får jobbiga torrfläckar)

Tänderna borstas och hon är en tjej-tjej = hon byter kläder oftare än en annan kan räkna på en hand. Helst två gånger om dagen om hon får bestämma själv och hon sover i pyjamas eller utan kläder, beroende på hur hon känner.

Undrar HUR jag kan ha en dotter som "luktar" utan att ens känna det själv och med ovanstående kriterier uppfyllda.. Kan någon förklara?

Mina gravid hormoner gjorde mig jätte ledsen över detta (ni som minns vet ju att han inte varit snäll mot mig och därför är jag väl extra känslig mot hans kritik, inprogrammerat i hjärnan fortfarande).

Visst, senaste veckorna har jag inte orkat bråka på henne om hon inte vill duscha när jag ber henne pga huvudvärken och kräkningarna, men hon har ju ändå gjort det nån gång i veckan..

Bör jag bry mig eller förlita mig på att jag gör rätt?

• AlexandraViberg

Haha nä hon vill bada men baljan är för liten nu (inget badkar bara baby balja) så hon duschar och gillar att tvätta håret och så!

Sen tar det ju lång tid innan ett litet barn börjar lukta vilket rimligen innebär att hon inte duschar hos någon av oss isåfall!
    Hon luktar möjligen lite ur munnen innan kvälls borstningen men vem gör inte det? :P

Ja jag ska försöka släppa det men han ställde mig verkligen mot väggen när han hämtade henne. Var inte alls beredd!
    Blev ju ledsen men mest arg.

Tack för svaret! :)

• AlexandraViberg
    mrshope skrev 2012-12-20 15:42:49 följande:
    Precis som någon annan sa, det är ju han som är psyko och letar bara saker att klaga på för att göra dig ledsen. Jag har också psyko-ex och det fanns ingenting jag kunde göra som var tillräckligt bra, han hittade alltid fel. 
    Så hoppas att du inte tar åt dig!

Ja det är sant, det har han ju alltid gjort. Borde lära mig någon gång. Kan ju gotta mig med att det inte är jag som lämnar bort henne 3 dagar/veckan, varje vecka han har henne och alltid på helgen. För att göra vad mån tro? Ja det kan man ju fundera på..

Nä, nu ska jag skaka av detta från kroppen och bygga ihop dottern dockhus hon ska få i julklapp! :D
  • AlexandraViberg
    Baby Lei skrev 2012-12-20 15:53:44 följande:

Jag håller med dig om att han verkar vara ett riktigt psycho. Han hade säkert kunnat säga något annat lika gärna - bara för att få klaga på dig. Rent psykologiskt  och kanske omedvetet har han säkert superlåg självkänsla i sin föräldraroll och vill (för att "stärka" sig själv) dra ner dig, då tar han till vad han än råkar komma på. Han vill inget hellre än att hitta fel på dig som mamma. Du är ju den som alltid har funnits där och tagit hand om ert barn, det kommer han aldrig kunna leva upp till.

Låt det inte påverka dig!! 
    Helt sant, han har låg självkänsla ur alla aspekter så där slog du huvudet på spiken!
    Jag sa iallafall att jag inte höll med om att hon luktar något speciellt.. men men!
    Får ta det med en nypa salt, frågade mamma bla som inte höll med. :P

Tack så mycket :)
  • AlexandraViberg
    SunnaLiv skrev 2012-12-20 16:12:08 följande:
    Alexandra: skaka av dig det bara.BArn behöver inte duscha ofta,o som du säger om hon har barn eksem så ska man ju vara ännu mer försiktig. Ja badar min son kanske varannan vecka ;) han vill säkert bara ha nåt att klaga på.
    Ja förmodligen, kan väl inte stå ut med att jag klarat mig så bra utan honom, med allt jag gjort :P
  • AlexandraViberg
    Solrosen82 skrev 2012-12-20 21:09:26 följande:
    Toto10: vilken chock! Men dubbel glädje ;) har ni fler barn?
    Alexandra: Jag mår så dåligt när andra berättar om psykoex eller psykopojkvänner. Var tillsammans med en idiot och ett psyko för tio år sen och jag är sååå glad att jag inte har barn med han. Skit i vad ditt ex säger och lita på att du har rätt. Låter som att han bara vill trycka ner dig.
    Angående stl på kläder så hör vi till dem som får köpa 62 direkt. Våra barn har haft 74 när de var 3 mån, att få en bebis som kunde ha 50 skulle vara en ren dröm. :) Inte lätt att bära runt på bebisar som är så stora ;)
    Ja jag var det för 6 år sedan.. han var normal tills jag blev gravid! ehehe.. sen började "saker gå sönder", om vi säger så! Trycka ner är hans specialitet, tror han vet vilka tår han ska stampa på. Ja, hela den historien behöver vi inte gå in på, men låt säga att det inte var vackert och att alla var så lättade när vi äntligen separerade. Mamma kunde stänga av telefonen på natten utan att oroa sig att jag behövde hjälp.. Ung och dum man var! Suck!

Blir så ledsen att han är pappa till mitt barn, låter ju hemskt men jag tycker verkligen att det är jobbigt!
Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~