Inlägg från: AlexandraViberg |Visa alla inlägg
  • AlexandraViberg

~* Juni Bebisar 2013 *~

Jag vägde mig igen nu imorse, helt övertygad om att jag var tillbaka på startvikten för jag känner mig frisk och kry nu igen. Men nä.. Fortfarande -3, men har gått upp 1 kg sen 7/12 när jag var nere på lägsta vikten. Ska nog inte klaga! Men planerade 10+. Dvs upp till 69. Är nu på 56. Känns avlägset eftersom jag gick upp 6 kg med dottern.

Men jag känner mig starkare iallafall! Kan nästan borsta håret själv igen och bära matkassen :P

• AlexandraViberg

Maken tycker jag överanalyserar och överreagerar angående min vikt.. Men jag får ju panik känslor av att bebisen inte får allt fett den vill och bör lägga på sig.. Blir ju ledsen och orolig över det.

Och om jag ligger -3, hur mycket har jag inte gått ner då egentligen.. Livmoder, vatten, brösten och bebisen börjar ju väga nu i andra trimestern.. Brösten är ju två storlekar större liksom..

Så nu tänker jag inte säga mer om detta till honom, han fattar ändå inte. :(

• AlexandraViberg

TantS: jag fick också en bola! Av maken!

Dottern trodde först inte att det var sant att hon skulle bli storasyster och tyckte att det tror hon när hon ser det. Så vi visade ul bild och sen dess plingar hon med halsbandet för att kontakta barnet och pratar med den! Önskade den god jul och sa att hon älskade den osv. Mycket mer ömhet över detta än vad vi trodde. Så det känns super! Skryter över bebisen till alla :P

Vi fick lite verktyg, en kanvas på dottern, 5000 som går till baby relaterat. Timrå IK baby kläder och sådär! Dottern däremot! TUR att hon ska få vårt rum efter RUL och vi flyttar till det tomma rummet, för gosse.. Hon fick så vansinnigt med grejer att de fysiskt inte får plats i rummet nu. Blir så trött.. En Ikea påse och typ fyra Ica kassar. Hon kommer ju knappast använda allt.. Lite väl mycket sak hysteri i mnl familj.. :P

Men en fin jul även om jag blev tok allergisk mot pappas katter som vanligt.. Fast begränsat med mediciner iom graviditeten.. Nös och snöt mig igenom!

• AlexandraViberg

Någon annan som är i spökveckorna nu?
    Mått hur bra som helst i en vecka nu.. Lite halsbränna och lite ömma bröst. Hade ju sjukt med illamående och sen daglig huvudvärk och migrän några gånger i veckan.. Känns ju konstigt att inte ha det så!

Idag kom tänkar dagen såklart.. Men känner typ vibrationer ganska långt ner då och då, kan det vara bebisen som flaxar lite tro?

Vet inte om jag ska förlita mig på att bebisen mår bra eller lyssna lite. V.17 är jag i nu. RUL om knappa två veckor.

• AlexandraViberg

Therese: ja precis! Är nog likadant! :)

Solrosen: ja men precis så! Hur gammal är din? Min fyller 6 i februari! :)
    Gulliga små barn! :)

• AlexandraViberg

Mytol: ja jag TROR mig känna jag med. Men senaste dagarna har jag bara känt vibrationer runt kejsarsnittet ungefär.. Så inte lika säker och därför såklart lite nojjig :/

Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~