Inlägg från: AlexandraViberg |Visa alla inlägg
  • AlexandraViberg

~* Juni Bebisar 2013 *~

Sara: nä? Sjukt häftigt! :D
    Väldigt många ägg det där, aldrig hört om så många vid utplock. Mesta jag hört hittills är 16. Och det är en bekant till mig. De hände på första och de satt in två. (Det var på den tiden man fortfarande med rutin satt in två) Det blev tvillingar. :)

Acantha: Ja! Du lär ligga högre på hormoner och livmoder storlek hela tiden du! Mim går inte att dölja längre heller men tycker det är skönt. Har liksom inget att dölja.
    Men jag är fascinerad att den syns så tydligt varje morgon eftersom jag egentligen har en bakåtlutad livmoder, så är rätt säker att den tippat fram nu :P

Friiday: min började synas såhär i slutet på v.15 ungefär. Är i v.17 nu. Kan även gissa att när min väl tippade fram från bakåtlutad så tippade den fram helt. Sen så väger jag inte så mycket och har bara gått ner hittills. :)

• AlexandraViberg
    em77 skrev 2012-12-27 13:50:22 följande:
    Sitter i väntrummet på östra.. Med rå ångest! Snart dax för fvp.. Nervös så jag mår illa..hua!!!
    Är du rädd för själva provet eller vad resultatet blir?
    Ta det lugnt bara och tänk på andningen så ska det nog gå bra!
    efter en lång kamp kom vårat +, BF 10/6 | Dotter-07
  • AlexandraViberg
    Libra89 skrev 2012-12-27 14:30:08 följande:
    Alexandra: Du skrev i bildtråden om kroppsbehåring, kan ju säga att jag också blivit luden på magen. Just vid naveln är det mörkare med annars ljust( än så länge). Sjukt vad kroppen förändras, undrar varför man ska bli hårigare bara ;)
    Hahaha ja, jag visade mamma när vi sov där dagen innan julafton och hon skrattade gott.. Mitt är mörkare som i en "raggarsträng" under och ovanför naveln, sen är resten fortfarande relativt ljust, men tydligt ändå, glänser fint när det är ljust i rummet :P

Kanske värmer bebisen lite extra? Haha, nä jag vet inte.. men hört att det är vanligt. Jäkla hormoner, säger jag! :P
  • AlexandraViberg
    Acantha skrev 2012-12-27 14:34:45 följande:
    Handlar inte det om att hålla värmen?
    Jag har fått rand denna gången hade jag inte med sonen!
    Jo det jag tänkte, men känner sig ju som ett djur som får den tjocka pälsen över vintern. Tycker jag håller värmen bra ändå ;)

Men det är nog något från stenåldern det där :)

Jag minns inte om jag hade en rand med dottern eller inte, minns dock att jag var hårig då också.
  • AlexandraViberg
    em77 skrev 2012-12-27 15:41:12 följande:
    Både och AlexandraViberg..!! Men nu e del ett gjord å det var inget farligt ). Super trevlig å skämtsam doktor gjorde att jag slappnade av. Det bästa var att allt såg bra ut på ultraljudet å att hjärtat pickade på. Så om en vecka får vi svar om kön samt ev. Avvikelse om det e ngt som inte ser bra ut.

Nu e det vilo läge som gäller )!!!
    Skönt att höra! Viktigt med bra läkare! Håller tummarna att allt ska se kalas ut! :)
  • AlexandraViberg

Jag känner mig vibrationer och kittlingar inifrån och väldigt diffusa rörelser. Är nog inte långt bort till tydliga rörelser.

Vi ska köpa en Brio happy och bilstols adapter till. Min dotter vägrade sova i vagnen, alltså total vägrade.. När vi var inlagda så försökte de duktiga och rutinerade sköterskorna både få henne att sova i en vagn och använda nappflaska.. De fick ge upp och jag fick bära dottern i bärsele och dra vagnen framför mig. Det enda som funkade var att ställa ner babyskyddet i vagnen, för där kunde hon minsann sova, hur som helst :P

Första månaderna sov hon förvisso i vagnen, men från att hon var typ 4 månader så vägrade hon. Kanske inte fick se så mycket... Får hoppas på en mer samarbetsvillig bebis denna gång, man känner sig lagomt dum när man har bebisen i bärsele och drar en vagn :P

Natten sov hon alltid på dock, men lite svårsövd..

• AlexandraViberg
    Mj1983 skrev 2012-12-27 19:34:32 följande:
    Jag gick jämt oxå m dottern i bärsele o puttade vagnen endast i skogen hon sov i vagnen där det skumpade som mest
    Därför satsar vi på den "gungigaste" vagnen nu :-P
    Haha, ja vad smart! Lite andra gener i denna bebis så kanske är helt annorlunda. Hoppas den blir så lik sin far som möjligt. Han var världens snällaste bebis och barn. Hade bara ETT utbrott under hela sin uppväxt och sov alltid bra :P

Genom snäll själ.
  • AlexandraViberg
    Mj1983 skrev 2012-12-27 19:47:10 följande:
    Jag hoppas verkligen att få uppleva allt det där jag inte fick med dottern, fick inte uppleva så mkt mysig el roligt m mammaledigheten iom att hon bara skrek
    Värre kan det inte bli iaf :-P
    Åh vad jobbigt, får hoppas på bättre lycka nästa gång! Jag fick inte heller av olika anledningar njuta så mycket. Tänker ta igen det tusenfalt nu! :)

Sitter och knåpar på inköpslista nu, så mysigt! :D
  • AlexandraViberg

Sunna: Dottern sov i vår säng första tre månaderna, ammade också så vi somnade båda två, sen på natten vände man bara på sig själv och bebisen så den ammade på andra bröstet och somnade där istället. Sen sov hon själv när hon kunde äta så mycket att hon klarade sig hela natten på det :)

Kommer göra likadant denna gång, känns onödigt ansträngande för en själv i början och gå upp och ner med bebisen, om inte maken vill göra det, varje gång :P

The greater the fight, the greater the victory! BF Juni 2013 | Dotter -07
Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~