~* Juni Bebisar 2013 *~
Okej, behöver lite hjälp.. Jag har ett ex som jag var tillsammans med i 5 år (sambo) och det tog slut i mars. Vi har hela tiden sagt att vi ska prata igenom varför det blev som det blev, men det har inte känts som vi varit redo för det än. Jag har ju träffat en annan och det vet han inte om och han vet naturligtvis inte heller att jag är gravid, vilket inte var min plan att bli men tydligen kan man inte bestämma över allt här i världen :) Nu börjar fler och fler få reda på att jag är gravid och tids nog kommer han att få höra det, antingen av någon gemensam bekant eller så kommer någon skriva på Facebook och han kommer se det. Frågan är om jag borde höra av mig till honom och berätta? Skriva ett mail kanske där jag bara berättar hur det ligger till och att jag vill att han ska höra från mig och inte på omvägar. Samtidigt så har han ju inte med det att göra, så det kanske är bättre att bara låta det vara och låta honom upptäcka på ett eller annat sätt senare? Oavsett när han får veta så tror jag han kommer tycka att det är jobbigt eftersom vi haft så mycket tillsammans. Jag tycker det känns rätt jobbigt hela situationen.. Vad tror ni är bäst? Ska jag höra av mig eller strunta i det?