Inlägg från: cindy03 |Visa alla inlägg
  • cindy03

~* Juni Bebisar 2013 *~

Zora håller tummarna på att bebben vänder på sig.

• cindy03

Ursäkta lite äckel info men måste fråga......

Jag vet att man kan få rikliga flytningar under graviditeten och så men vad betyder det när dem är genomskinliga  och trådiga som vid ägglossning??

Har haft mensvärk liknande symtom sen ungefär 10.30 och så dem där trådiga flytningar.

Något jag behöver vara orolig för? 

• cindy03
    MissMe83 skrev 2013-04-11 18:31:03 följande:
    Varit hos barnmorskan idag. Det gick sådär!

Har haft enormt mycket sammandragningar de sista två veckorna och även idag. Hon kom inte åt att känna på bebis för magen va hård hela tiden. Den blir hård även i vila alltså och sammandragningarna har börjat göra ont.
    Bebis låg långt ner i bäckenet men har inte fixerat sig ännu.
    Däremot tyckte bm att det verkade som att han är lite ivrig att komma ut. Så den närmsta veckan är det bara vila som gäller. Från v 33 är det ok å komma sa hon.
    Mitt blodtryck har börjar gå upp och jag samlar mängder med vätska. Så vi får se hur länge han vill stanna där inne.
    MissMe83 tycker jag känner igen mig i din situation. Har också haft sammandragningar sen en tid tillbaka även när jag bara läggat i soffan hela dagen.

Idag har varit en sån dag sammandragningar kan inte stå eller ligga och det trycker neråt och magen är hård hela tiden. Jag känner min bebbis väldigt långt ner, innanför höftbenet och kan inte ha tryck i form av byxor över blyg benet för då drar sammandragningarna igång. Fick hoppa i badet nu i kväll för jag stod inte ut och mådde illa till och från......
  • cindy03
    vart hos barnmorskan idag. Hade för höjt blodsocker så nu ska jag göra glukosbelastningObestämd sen så hade mitt sf mått minskat så ska till henne igen nästa vecka och meta igen och visar det samma resultat så blir det UL...

Hur ska jag nu tolka detta?

Annars har jag bara gått upp 7 kg totalt under  denna tid och det känns jätte braGlad
  • cindy03

Hjärtat3 likadant som du känner jag, dem kommer ibland när jag är igång eller jag ligger i soffan. Några av mina sammandragningar har hållt i sig typ hela dagen och då har jag bara fått ligga ner och ta alvedon till men nu har det börjat även att göra ont i bak i ryggen....

Idag har jag gjort glukosbelastning inte gott men nödvändigt! invänta bara svar nu, och på tisdag ska jag gå och mäta magen igen. Hoppas allt är bra med med lille i magenHjärta

• cindy03
    Hjärtat3 skrev 2013-04-24 12:38:52 följande:
    Vilken vecka är du i nu? Jag är 31+4.
    Du får gärna berätta vad glukosbelastning är, för det vet inte jag... Skäms
    Jag tycker även att magen sjunkit väldigt mycket redan. Den liksom nästan hänger över byxkanten och jag måste sitta väldigt bredbent för det är så obehagligt att han den liggandes i knät.
     En väninna till mig fick barn igår exakt på bf, men vi träffades för ett par dagar sen så konstaterade vi att min mage är myyycket lägre än va hennes var.  
    jag är i vecka 33+1 (v 34)
    Glukosbelastning är en socker lösning som man får dricka när man har för hög blodsocker för att ute sluta eller bekräfta diabetes.

Grattis till din väninna! 
Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~