Inlägg från: cindy03 |Visa alla inlägg
  • cindy03

~* Juni Bebisar 2013 *~

Har varit hos Bm lite lågt hb hade jag så hon skulle prata med läkare och så ska jag fortsätta ta niferex.
    Bebis hade fixerat sig helt nuSkrattande och SF måttet var 33 vilket betyder att det har slutat sjunka och att bebis följer sin nya kurva.....

En fråga .... hur lite måste en fullgången bebis väga för att bli inlagd på neo? 

• cindy03
    Hannathu skrev 2013-05-28 14:10:27 följande:
    Har inte det mer med hur barnet mår än storleken att göra?
    jag vet inte därför frågar jag.

Jag tänkte mest på att bebisar brukar gå ner i vikt efter förlossningen och kan behövas sondmatas då för att inte tappa mer i vikt och då var min tanke om det fanns en vikt gräns för det, om ni förstår vad jag menar.

ex om en fullgången bebis väger 2000g när den födds så kommer den att tappa i vikt efter födseln , får man då åka hem med en bebis som väger vi säger 1900g? 
  • cindy03

Idag när jag hade vaknat och gick på toa för att kissa så kom en del av slemproppen!
    Hoppas att det på gång nu!!!TystFlört 

• cindy03

ja det får man ju hoppas att det är! Har läst att slemproppen tydligen kan återbildas....
    Hur sant det är det vet jag inte men hoppas att det händer mera snart det har varit lugnt sen i morseObestämd 

• cindy03

Idag blir det tul och hoppas att de stimulerar livmodertappen och att det hela kommer igång för nu vill vi träffa bebisen!

• cindy03

Nu har man varit på tul bebis har inte vuxit som den ska de sista 2 veckorna så att läkarna beslutade att imorgon bitti så sätter dem igång förlossningen.

• cindy03

Nu är min skrutta här<3

Vikt 2360g och 47cm lång hon här ammat och mår bra

Bästa och lättaste förlossningen någonsin

Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~