Inlägg från: cindy03 |Visa alla inlägg
  • cindy03

~* Juni Bebisar 2013 *~

lovea01 skrev 2013-05-07 12:44:00 följande:
    Idag va ja till bm, allt såg bra ut :) ända tills jag vägde mig, har gått upp 2 kilo nu på 2 veckor, fastnade lite på det nu känns inte så bra :/ är redan lite överviktig så vill helst stå still nu på vågen men verkar inte funka så bra. Snart ska man ut och hämta dottern på dagis sen ta en långpromenad i fina vädret :) Cindy03- Jobbigt att magen inte växt :/ hoppas att du får bara positivt iallafall nu på ul!
    Ja väldigt jobbigt! Jobbigast är väl att jag avvikit i från kurvan, idag var min tredje mätning och fortfarande avvikandeRynkar på näsan men  barnmorska ringde mig några timmar efter vi hade varit hos henne och sagt att TUL blir nu i veckan istället, redan på fredag på förlossningen så då får vi veta hur bebis mår!
  • cindy03
    Kickilina en liten fråga till dig eftersom som du är bmSkrattande

ibland får man hjärnsläpp och glömmer fråga på plats men hoppas du kan hjälpa mig.

Var på Tul idag och enligt läkaren såg allt bra ut men bebis är -14% mindre men annars allt bra.
    Fick även göra ett CTG som visade slag på över 180 ibland och jag ska ditt imorgon igen på grund av detta.
    men vad händer/betyder det när hjärtslagen är höga?

Hoppas du förstår min fråga!

• cindy03

Tack Kickilina för svaret! Idag när jag var på ctg så var hjärtslagen normala så bebis verkar må bra.

Vilken tur vi har dig här

• cindy03

Varit på tillväxt ultraljud idag och bebis verkar må bra växer sakta men säkert!

Ska ditt om 2 veckor igen och doktorn sa att de skulle stimulera livmodertappen... Om det går så att säga.

• cindy03

När jag var på TUL i Torsdags så insåg jag verkligen att nu är bebis snart här!!Förvånad
    Så nu har jag varit och hämtat vagnen och fixat skötväska och bilbarn stol!
    Fattas bara spjälsäng och  påslakan och örngott och att packa BB väskan ! Men jag kommer inte riktigt ihåg vad man ska packa i den hahahahahahahSkrattande

• cindy03
    Moniica skrev 2013-05-25 19:18:14 följande:
    Mjuka kläder, duschsaker, inneskor, amningsbh, inlägg, trosskydd, mobil laddare, kamera,kläder till bebis, blöjor, tvättservetter, filt till bebis, snuttefilt, mössa, snacks och dricka till dig och pappan. Ett tips.. Köp en amningsnapp på Apoteket. Den är guld värd om du får såriga bröstvårtor. Lättare att amma.
    Åh tack! Det var inte lite man ska packa med hihhiSkäms
  • cindy03
    Baby Lei skrev 2013-05-27 16:00:01 följande:
    Det känns verkligen som att det är på gång nu.. Igår rann det plötsligt ut en ganska rejäl pöl med genomskinlig klar vätska när jag böjde mig framåt för att byta om. Vi ringde Förlossningen och fick komma in på kontroll. Efter fyra timmars väntan och möten med underbar men sönderstressad personal (jag är så GLAD att jag inte ska föda vaginalt på ett överbokat BB just nu..) ansåg läkaren inte att det var vattenavgång. Det har fortsatt att rinna och blir mer och mer rosafärgat. Det är såpass mycket att det rinner rakt igenom bindor och kläder.. I morse kom det en slemklump, också den helt transparent med rosa strimmor i. Jag är ju ingen expert, men det känns som att läkaren hade fel igår. Det bara måste ju vara fostervatten?! Det är ju precis som rosafärgat vatten. Vad tror ni? Jag har verkligen ingen lust att åka in i "onödan" igen.. Den där undersökningen gjorde ju jätteont! Jag blev verkligen förvånad. Vilket jäkla skohorn de använde för att komma åt.. Min lilla bebis rör sig piggt där inne i magen i alla fall så jag känner mig inte särskilt orolig.
    jag tycker det låter som om det är på gång! men tycker du ska ringa förlossningen och råd fråga dem!
Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~