Info. till umgägesförälder
Jag har vårdnaden över mitt barn sedan i somras.
Barnets förälder bor utomlands och vi har varit i en långdragen vårdnadstvist.
Jag har förstått efter allt jag har läst mycket att jag är skyldig att informera umgängesföräldern om saker gällande sitt barn.
När jag har gjort det både nu och även innan domslut så får jag alltid elaka mail tillbaka att jag trakasserar vederbörande.
Innan domslut dvs. sista två åren så har jag mailat om hur barnet mår, fritid och om kompisar. Om något speciellt har hänt. Skickat filmer på barnets fritidsaktiviteter, just för att hålla ryggen fri så att föräldern inte kan anklaga mig för att denne inget får veta.
Efter dom har vederbörande i mail beskrivit att jag trakasserar denne då jag skickar mail om dennes barn.
Jag vet att vårt fall har denne anmält till HD och går det inte igenom kommer föräldern att stämma om och om igen.....
Min fråga är följande. Ni som har barn och umgängesförälder och då umgängesförälder som övehuvudtaget inte vill ha någon som helst kontakt, vad har ni gett för information om barnet?
Jag kommer fortsätta varje vecka skicka rent sakliga mail med information bara för att föräldern sedan inte kan komma och säga att denne inget vetat. Det är nämligen det föräldern är ute efter vet jag av erfarenhet. Denne vill på alla sätt försöka sätta dit mig.
Vad ska man ha med för information?
Är det bra att skicka små filmer om barnets vardag, fritidsintressen?
Vad bör man inte skriva??
Hur gör ni? Ni som umgängesföräldern vägrar ha kontakt med??
Mycket tacksam för svar!!!!!