• madeleeneee

Vi som börjar med pergotime under hösten!

Hej!

Har under 1½ års tid försökt få ett syskon till vår tjej utan att lyckats.
    Fick ett plus för snart 4 veckor sen som slutade i missfall.

Ska nu börja med pergotime och är riktigt spänd på detta.
    Avslutar en kur med primolut nor nu för att invänta cykeldag 5 =)

Fler som ska börja nu i dagarna som vill följas åt?

Nu ska de bli ett pluss!!

• Svar på tråden Vi som börjar med pergotime under hösten!
  • Sjärnfall

Jag har också plussat på andra turen med pergotime.
    Första omgången körde vi som läkaren sa, sex morgon och kväll.... men det gick inte vägen.
    Denna månad tog jag inget äl-test utan vi hade sex två gånger i dagarna kring där äl borde skett. Detta för att minska pressen. Trodde aldrig att det skulle gå vägen men mensen ... den kom aldrig.Kyss

• Solrosen 83
    Nca skrev 2012-11-13 09:58:47 följande:
    Har ytterligare en fråga till er, pratade med min läkare idag och såhär förklarade han för mig: Ta Provera för att få blödning På menscykel dag 5-9 ta pergotime ÄL sker ALLTID på dag 14 Dag 16-25 tar du provera för att kunna stötta och behålla graviditeten. Hur i helvete går det ihop? Någon son fattar?
    Det låter ju väldigt märkligt att man ska börja ta provera igen direkt efter äl om man vill bli gravid. Står ju på bipacksedeln att man inte ska ta dem om man är gravid. Men det är klart hormonet gör väl att slemhinnan blir tjockare och till slut stöts bort så man får mens. Blir man väl gravid så producerar ju andra hormon i kroppen så då motverkas kanske dessa. Hade varit intressant om någon annan vet hur det är då jag också funderat kring detta. Vill ju inte riskera att börja ta provera igen om man kan vara gravid så det hade varit bra och veta vad som gäller.

Jag tänke börja ta min nästa kur provera mot slutet på nästa vecka så mensen kommer någon gång i början på december med tanke på att jag ska till gyn den 30 nov och ska få pergotime utskriven då. Så snart är även jag igång med min behandling. 
  • madeleeneee

Jag har använt mig av billiga testers stickor o även tester jag köpte i Ullared faktiskt..;)

• Jempan

Nu har jag varit hos gyn på VUL, dag 13 i cykeln med enkelkur pergo. Hade en enda liten äggblåsa på 14 mm :) ska imorgonkväll ta ovitrellespruta för ägglossning. Slemhinnan var på 10 mm vilket tydligen var bra, så nu kör vi så det ryker!

• mollisen01

Tack tjejer! Men mkt hopp finns det inte här! Så trött på att bli besviken gång på gång :(

• princesspeach

Jag kan bara föreställa mig.. För mig är ju det här första försöket jag genomgår just nu men samtidigt har jag otroligt låga förväntningar.. Men det är klart att oavsett om jag försöker tänka att det inte kommer bli något så hoppas man ju såklart!

Svar på tråden Vi som börjar med pergotime under hösten!