• madeleeneee

Vi som börjar med pergotime under hösten!

Hej!

Har under 1½ års tid försökt få ett syskon till vår tjej utan att lyckats.
    Fick ett plus för snart 4 veckor sen som slutade i missfall.

Ska nu börja med pergotime och är riktigt spänd på detta.
    Avslutar en kur med primolut nor nu för att invänta cykeldag 5 =)

Fler som ska börja nu i dagarna som vill följas åt?

Nu ska de bli ett pluss!!

• Svar på tråden Vi som börjar med pergotime under hösten!
  • mollisen01

Nu inväntar jag mensen som ska komma idag. Vågar knappast hoppas på att den inte ska komma

• princesspeach

Hur har det gått mollisen01? Kom den? :(

Jag har nu avslutat min tredje kur med pergotime och har precis haft ägglossning. Nu inväntar vi den 27 januari som är bim.. 

• peach85

Jag har tagit min tredje pergokur. På vul dag 12 va äggblåsa 16mm. Så trodde jag skulle få äl på ca dag 14-15. Enligt ältest fick jag dock äl på dag 20-21?! 
    Så istället för att hoppas på ett plus nu till helgen måste jag vänta till nästa helg Obestämd

Håller tummarna för alla andra!

• hopp84
    Solrosen 83 skrev 2013-01-04 07:46:38 följande:
    Nu har min mens satt fart så det blir en kur till med start på tisdag. Ska ringa och boka in ett VUL den 16/1.

hopp84: Det verkar vara väldigt olika hur läkarna säger om hur många kurer man kan köra. En del säger att man ska köra varannan cykel medan andra säger att man kan köra många i rad. Så det bästa är nog att kolla med din egen läkare om hur deras strategi ser ut innan du funderar så mycket över om det blir uppehåll nu eller inte. Min sambo fick göra spermaprov precis i början på vår utredning. När de såg att jag har PCO ville de kolla att allt var ok med honom innan de började behandla mig med pergotime. Men det beror kanske lite på också om det finns några faktorer som gör att man kan misstänka att allt inte är helt ok med honom heller. I vårt fall så har min sambo aldrig gjort någon gravid och han har för rätt många år sen gjort en operation som skulle kunna ha påverkat hans fertilitet. Därför var hon noga med att han skulle kollas också innan vi började så jag inte åt hormoner i onödan. Nu visade det sig som tur var att allt stod helt rätt till med honom. 
    Jag hörde av mig till min läkare och han tyckte att vi skulle boka in ett möte för att se hur vi ska gå vidare. Så i februari ska jag och min sambo dit för vidare utredning. Känns trist att pergo inte funkat men skönt att gå vidare med spermaprov osv. Hoppas det går bra för dig med din kur!
  • NIML

Stort grattis Mollisen81!! Här händer ingenting, inne på tredje kuren nu, förra gav ingen äl. Känns lite hopplöst / gamla Nca

• NIML

Jo, jag enkel första månaden och då fick jag äl, förra fick jag också enkel= ingen äl. Nu kör jag dubbel och äter sista tabletterna idag. Har vul nästa vecka. Hoppas det blir något nu.

Svar på tråden Vi som börjar med pergotime under hösten!