Solrosen 83 skrev 2013-01-04 07:46:38 följande:
Nu har min mens satt fart så det blir en kur till med start på tisdag. Ska ringa och boka in ett VUL den 16/1.
hopp84: Det verkar vara väldigt olika hur läkarna säger om hur många kurer man kan köra. En del säger att man ska köra varannan cykel medan andra säger att man kan köra många i rad. Så det bästa är nog att kolla med din egen läkare om hur deras strategi ser ut innan du funderar så mycket över om det blir uppehåll nu eller inte. Min sambo fick göra spermaprov precis i början på vår utredning. När de såg att jag har PCO ville de kolla att allt var ok med honom innan de började behandla mig med pergotime. Men det beror kanske lite på också om det finns några faktorer som gör att man kan misstänka att allt inte är helt ok med honom heller. I vårt fall så har min sambo aldrig gjort någon gravid och han har för rätt många år sen gjort en operation som skulle kunna ha påverkat hans fertilitet. Därför var hon noga med att han skulle kollas också innan vi började så jag inte åt hormoner i onödan. Nu visade det sig som tur var att allt stod helt rätt till med honom.
Jag hörde av mig till min läkare och han tyckte att vi skulle boka in ett möte för att se hur vi ska gå vidare. Så i februari ska jag och min sambo dit för vidare utredning. Känns trist att pergo inte funkat men skönt att gå vidare med spermaprov osv. Hoppas det går bra för dig med din kur!