AsterA skrev 2013-07-07 16:57:26 följande:
Saken är att bara för att du fått utslag på stickan så är det inte säkert att du faktiskt FICK ÄL och då får man ofta inte heller någon mens eller att det dröjer länge innan den kommer.
Får man ingen ÄL så växer ibland slemhinnan till rätt mycket ändå och då stöts den ju bort fast då blir cykeln utraden. Har du fått bekräftat med blodprov/VUL att du faktiskt fick ägglossning?
När jag tog Pergotime så kollade de med VUL innan att äggblåsan och slemhinnan växte och efteråt kollade de med blodprov att ägget faktiskt släppt. Sen om jag inte fick ÄL så fick jag istället äta Provera som skulle starta mensen. Jag skulle avvakta lite till och sen kontakta den som skrev ut Pergotime och be om Provera eller liknande.
Nej jag gjorde aldrig VUL eller blodprov, tar Pergo på eget bevåg nu. (gjorde VUL de första 2 ggr dock)
Har som sagt blivit gravid 4 ggr med Pergotime (av 6 kurer) (+ 2 "naturligt") men fått 6 missfall.
Så av 6 Pergokurer vet jag att i alla fall 4 gett ÄL eftersom jag blev gravid.
Jag vet att man inte alltid får ÄL trots utslag på ÄL sticka, men jag har alltid fått mens ändå o man tycker att jag i min ålder inte borde ha ÄL varje månad, men även utan ÄL borde det ju komma en blödning som vanligt.
Det är så frustrerande att bara gå o vänta på mens, att behöva fortsätta med mediciner ifall att jag skulle kunna vara gravid, inte dricka vin på semestern, allt bara förgäves.....all denna ovisshet är så jobbig.