• Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Är ditt/dina barn döpta?
  • Echo
    lövet2 skrev 2012-10-17 21:25:32 följande:
    Och ...? Jag tvättar håret massor av gånger på barnen utan att fråga om lov. Vatten på huvudet är vatten på huvudet, och vem bryr sig om det kan göras ogjort?
    Barnen kanske? Jag är döpt, hade helst inte varit det. Inte så att jag känner mig kränkt, men jag tycker mina föräldrar gjorde fel val.
    My entire existence was constructed by a sociopath in a sweater vest, what do you suggest i do?
  • Tigra79

Hade namnfest  mest pga släkten som ville att vi skulle ha något iaf. Dessutom fick dottern ha på sig en dopklänning en liten stund, vilket kändes totalt fel och inte så lite löjligt för mig, men där insisterade makens släkt. Maken är dock lika mycket ateist som mig.
    Väntar nu nr 2 och ser ärlig talat inte alls fram emot namnfesten, men har ena barnet fått en så ska väl även det andra ha en.

• Natulcien

Nej, inget dop eftersom vi inte är kristna. Och ingen namngivningsfest eftersom vi ansåg det onödigt. Han fick ett fint namn. Det räcker för både oss och honom. Glad

• BymBym

Är troende och har inte döpt barnen. De får välja själva sen om de vill eller inte.

• lövet2
    ToK skrev 2012-10-17 21:30:01 följande:

Om du nu tycker att dop och vatten på huvudet är samma sak, varför gick du inte bara hem och badade ungen? Klappat och klart!
    Skulle inte ha blivit lika vackra foton då. Och dopfikat hade vi inte heller velat vara utan ...
  • lövet2
    Echo skrev 2012-10-17 21:36:41 följande:
    Barnen kanske? Jag är döpt, hade helst inte varit det. Inte så att jag känner mig kränkt, men jag tycker mina föräldrar gjorde fel val.
    Jag blev inte döpt, och jag tyckte mina föräldrar gjorde fel val ...
  • Lillis80
    lövet2 skrev 2012-10-17 21:56:46 följande:

Men då är det ju toppen att man kan döpa sig i vuxen ålder, av sin egen fria vilja ;) Då får du till och med ta del av dopfikat på ditt eget dop!
  • Echo
    lövet2 skrev 2012-10-17 21:56:46 följande:
    Då är det ju fritt fram att döpa sig. Lite knepigare att "odöpa" sig...
    My entire existence was constructed by a sociopath in a sweater vest, what do you suggest i do?
  • La Lola
    Echo skrev 2012-10-17 22:07:42 följande:
    Lite knepigare att "odöpa" sig...
    Är det?
    *mamma till Alma (maj 2000) och Hedda (mars 2009)*
  • Lillis80
    La Lola skrev 2012-10-17 22:19:30 följande:
    Är det?
    *mamma till Alma (maj 2000) och Hedda (mars 2009)*

Ja. Hur skulle det gå till?
Svar på tråden Är ditt/dina barn döpta?