• Anonym (Oroligmamma)

Hittade tomma tablettaskar i min dotters rum..

Min dotter har tidigare haft ett självskadebeteende där hon svalt massor av tabletter som hon dels tagit hemifrån, men när vi började låsa in våra medciner började hon köpa på apoteket. Nu har jag hittat massor av tommas alvedonaskar i hennes rum, dessa fanns inte där imorse. Hon står inne i duschen just nu, men jag vet att om jag konfronterar henne så blånekar hon bara. Vad ska jag göra? Tvinga in henne till akuten eller?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-10-19 19:07
    Tack för alla tips! Jag uppskattar de enormt och tar till mig. Jag ska försöka skynda på så hon får hjälpen snabbt.
    Dock så blir det svårare när hon alltid gör som hon gör. T.ex. ikväll så är vi tillbaka i samma runda. Hon ringde och sa att hon inte kommer hem ikväll och ville vara ute och leva sitt liv. Men va sa en 15 åring göra ute hela natten?! Jag vet inte om jag borde ringa polisen? Kan de åka och leta efter henne? Hon är ju trots allt en fara för sig själv..

• Svar på tråden Hittade tomma tablettaskar i min dotters rum..
  • Anonym
    Anonym (Oroligmamma) skrev 2012-10-19 19:59:15 följande:
    Jag vet inte ens vart jag ska åka..
    Vet du inte ens hennes kompisar?

Ring runt och kolla, kolla facebook, åk till populära ställen. ring föräldrar.
    Ta ansvar.
    Ring soc nu , de har jour.

skicka ett sms över hur frustrerad du är. vad orolig du är, och att du älskar henne. Att det inte funkar att ha de så här, vad hon vill ha för lösning.

På fb finns det en sida över missing people , som efterlyser. Kommer hon inte hem eller om du inte finner henne ta kontakt med dom. 
  • Anonym (Oroligmamma)
    MLB skrev 2012-10-19 20:03:44 följande:
    Vadå åka? Du ska ringa polisen så du får hjälp att leta efter henne. Påstår du att du inte har någon aning om var din dotter brukar vara?

Jo jag har redan ringt till hennes närmasta kompisar och deras föräldrar hon var inte där-
  • MLB
    Anonym (Oroligmamma) skrev 2012-10-19 20:06:42 följande:

Jo jag har redan ringt till hennes närmasta kompisar och deras föräldrar hon var inte där-
    Jag vet inte hur många gånger du blivit uppmanad att ringa polisen, och i förgår räddade uppmaningarna du fick livet på din dotter. Så, GÖR SOM VI SÄGER OCH RING POLISEN OMEDELBART!
  • Anonym (Oroligmamma)
    MLB skrev 2012-10-19 20:08:20 följande:
    Jag vet inte hur många gånger du blivit uppmanad att ringa polisen, och i förgår räddade uppmaningarna du fick livet på din dotter. Så, GÖR SOM VI SÄGER OCH RING POLISEN OMEDELBART!

Polisen kan inte göra något!! De sa att de endast kan hålla utkik och skicka hem henne om de ser henne, men de kan inte åka runt och leta efter henne med massa bilar. Det svenska systemet är sjukt dåligt.
  • MLB
    Anonym (Oroligmamma) skrev 2012-10-19 20:13:01 följande:

Polisen kan inte göra något!! De sa att de endast kan hålla utkik och skicka hem henne om de ser henne, men de kan inte åka runt och leta efter henne med massa bilar. Det svenska systemet är sjukt dåligt.
    Sa du att hon är självmordsbenägen och försökte ta livet av sig i förgår?
  • Anonym (Oroligmamma)
    MLB skrev 2012-10-19 20:14:04 följande:
    Sa du att hon är självmordsbenägen och försökte ta livet av sig i förgår?
    Jag berättade allt och polisen höll med om att hon hade det jobbigt, men de har ingen aning om vart hon kan vara. De sa att om de ser henne ute på stan så kan de plocka upp henne. De bad mig beskriva henne och vad hon hade på sig.
  • MasterDom

TS vad är du ute efter egentigen, först skriver du oroligt om att din dotter kanske tagit tabletter, men skiter i råden du får. Nu är hon borta, och du skiter fortf i de kloka råd du får. Varför skriver du då öht?

• MLB

Kontakta missing people som anonym i inlägg 471 tipsa om. Så ringer du till soc och förklarar situationen.

• MasterDom
    Anonym (Oroligmamma) skrev 2012-10-19 20:15:50 följande:
    Jag berättade allt och polisen höll med om att hon hade det jobbigt, men de har ingen aning om vart hon kan vara. De sa att om de ser henne ute på stan så kan de plocka upp henne. De bad mig beskriva henne och vad hon hade på sig.
    Kontakta missing people. De kan få igång en skallgång snabbt om polisen tillåter det.
  • Anonym (Oroligmamma)
    MasterDom skrev 2012-10-19 20:16:51 följande:
    TS vad är du ute efter egentigen, först skriver du oroligt om att din dotter kanske tagit tabletter, men skiter i råden du får. Nu är hon borta, och du skiter fortf i de kloka råd du får. Varför skriver du då öht?

Jga vet faktiskt inte. Känner mig så hjälplös i situationen. Jag kan inte ens få min egna dotter att må bra.
Svar på tråden Hittade tomma tablettaskar i min dotters rum..