• Anonym

ej betalt men fått varan (tradera)

Jag har vunnit budgivningen för en sak på tradera och hade ej hunnit betala men fick varan idag. Hur skulle ni gjort-betala, inte betala? Vad kan det finnas för konsekvenser ifall jag inte betalar?

Sen har jag ungefär samtidigt köpt något annat av en annan köpare och betalt men ej fått varan. Han påstår att han skickat via posten men nu har det gått en vecka och jag har ej fått något. Går det att göra något åt det, är jag blåst?

• Svar på tråden ej betalt men fått varan (tradera)
  • SvenGlen
    Anonym skrev 2012-10-18 23:28:36 följande:
    Det förstår jag. Men varför ska jag bli avstängd från tradera? Har de lagt ner utredningen så finns det väl inga bevis=ingen anledning att bli avstängd. Eller tänker jag fel?
    Polisen lägger ner utredningen för att dom inte har resurser. Tradera tar det förmodligen på allvar eftersom dom inte vill riskera sitt rykte.
    Och kom ihåg: man blir intelligent av fisk!
  • Anonym
    Echo skrev 2012-10-18 23:28:48 följande:
    Tror du det är helt otroligt att säljaren har vittnen som kan vittna till hens fördel? Är det en struntsumma antar jag att säljaren lär nöja sig med att se till att få dig avstängd från tradera, men är det en större summa så vet man aldrig.

Men säljaren har ju betett sig väldigt naivt. Och du beter dig som ett egoistiskt svin.

Vittnen? Vem då? Cool
    Och tror du verkligen att de kommer att vilja ha ett civilrättsligt mål.

Du kan tycka vad du vill förstås men du behöver inte vara otrevlig.
  • milizza
    Voluptuous Shalimar skrev 2012-10-18 23:27:36 följande:
    Du är rolig du. Säljaren kanske har skickat rekommenderat eller på annat sätt dokumenterat att han sänt denna försändelse. Blir du anmäld kommer således bevisbördan ligga på DIG att visa att du inte fått försändelsen, och det kan ju bli LITE svårt att bevisa... särskilt om sändaren begärt kvitto på att du hämtat ut/fått den...
    Ja exakt, då e du fångad på bild TS Dom flesta ställen man hämtar ut paket på har en kamera. Och för att få ut ditt brev/paket har du lämmnat ett nummer eller en avo. Hur ska du lyckas krångla dej ur det TS?
  • Anonym
    milizza skrev 2012-10-18 23:32:45 följande:
    Ja exakt, då e du fångad på bild TS Dom flesta ställen man hämtar ut paket på har en kamera. Och för att få ut ditt brev/paket har du lämmnat ett nummer eller en avo. Hur ska du lyckas krångla dej ur det TS?
    Nu är du helt ute och cyklar.
    Du gissar att jag hämtat ett paket och du gissar...FEL. Cool
  • Anonym
    SvenGlen skrev 2012-10-18 23:31:01 följande:
    Polisen lägger ner utredningen för att dom inte har resurser. Tradera tar det förmodligen på allvar eftersom dom inte vill riskera sitt rykte.
    Ok, tack för info. Glad Bra att veta.
  • Echo
    Anonym skrev 2012-10-18 23:31:25 följande:
    Vittnen? Vem då? Cool
    Och tror du verkligen att de kommer att vilja ha ett civilrättsligt mål.

Du kan tycka vad du vill förstås men du behöver inte vara otrevlig.
    En kompis som var med. Personal på inlämningsstället. Kvitto från inlämningsställe. Eller- kompisens favvo (som hon nog är ensam om, men hon har bråkat på tradera)- mobilfoto på att hon lämnar in paketet... 
    My entire existence was constructed by a sociopath in a sweater vest, what do you suggest i do?
  • Anonym (?!?!)

Å vad jag vill ta tag i dig och ruska om dig så att du fattar vad du håller på med!!!! Lillunge!

• Anonym
    Echo skrev 2012-10-18 23:35:58 följande:
    En kompis som var med. Personal på inlämningsstället. Kvitto från inlämningsställe. Eller- kompisens favvo (som hon nog är ensam om, men hon har bråkat på tradera)- mobilfoto på att hon lämnar in paketet... 
    Kompis?-Ja, du, det är ett stort bevis. Haha
    Personal?? Tror du att personalen känner alla kunder och att de dessutom vet och kommer ihåg vilka kunderna skickar brev/paket till?
    Och sist men inte minst för att några som helst bevis ska vara aktuelle, så måste personen starta ett civilrättsligt mål. Liiite osannolikt, va? Flört
  • milizza
    Anonym skrev 2012-10-18 23:34:33 följande:
    Nu är du helt ute och cyklar.
    Du gissar att jag hämtat ett paket och du gissar...FEL. Cool
    Ohhh sorry..glömde tänka att brevlådan fanns
  • Anonym
    Anonym skrev 2012-10-18 23:30:40 följande:

F´låt men vilke dj*** dubbelmoral du sitter inne med, tydligen är det helt ok med dig att inte betala för en vara du fått levererad och samtidgt blir du förbannad över att du inte fått en vara du betalt för - kan du vara vänlig och förklara skillnaden för mig Obestämd
    För det första är jag inte förbannad alls. Vad har du fått det ifrån?

Och var står det att jag tycker att det är okej att inte betala? Att jag frågar helt teoretiskt betyder inte att jag tycker att det är okej och att jag kommer att strunta betala.
Svar på tråden ej betalt men fått varan (tradera)