Lillasyster82 skrev 2012-11-13 13:44:25 följande:
Idag går jag in i v 8 (7+0), känns helt fantastiskt och skönt. Fråga mig inte varför men har haft v 8 som ett litet delmål... Egentligen vet jag inget om det som växer inom mig men har fortfarande en massa symptom och allt känns som det ska även om jag inte jämt är överens med min kropp! :) Har fått de böckerna jag beställde och känns riktigt bra att läsa om vad jag och min man kan förvänta oss den kommande tiden. Bra saker att ha med sig längs vägen samtidigt som två av böckerna har en hel del humoristiska inslag. Min man fick en av dessa som en liten present av mig, började läsa den igår och tog upp ämnen idag på lunchen som jag inte alls var beredd på. Känns bra att han har viljan att sätta sig in i det jag går igenom och det som komma skall! :)
Haha, akta dig så han inte blir skengravid

Har haft flera kompisar vars pokvänners MAGE fått sig en liten kula när mammans mage växt (kan ju ha med att göra att de sympatiäter, många, inklusive jag själv, äter ju för att slippa illamående...). Sen är det flera som ojar sig över ryggont.
Det absolut roligaste är att se två blivande föräldrar i samma "gravid position", händerna i korsryggen och med svank så magen putar lite extra. Ännu roligare om den ena av dessa blivande föräldrar är man