• moonstar88

Vi som får hjälp utav prasteron (dhea)

Hejsan alla:)! Tänkte att jag skulle försöka starta upp en tråd. Här skulle vi kunna diskutera om hur prasteron (dhea) förhoppningsvis ska hjälpa oss på traven för att bli gravid. Har kan vi diskutera fördelar/nackdelar vi upplever med medicinen. Biverkningar vi upplever med mera. Hoppas på att tråden kan hjälpa både mig och många andra då denna metod är ganska ny och relativt outforskad.

• Svar på tråden Vi som får hjälp utav prasteron (dhea)
  • moonstar88
    Tilda76 skrev 2013-03-20 17:06:30 följande:
    Ska börja typ tisdag med stimulering...känns bra att komma igång även om det varit skönt med den här pausen. Nu gäller det...!

åh vad spännande:)! Var det den långa behandlingen du skulle göra?

Jaa NU gäller det:)!!!! För oss alla:D
  • moonstar88
    Tilda76 skrev 2013-03-20 22:08:23 följande:
    Nä korta . påsken ställer till det med första ultraljudet troligen...

Okej:). Ja det blev så för mig också:(, egentligen skulle jag på vul och ta blodprov nästa fredag men istället måste de göras på onsdag! Jag ska lämna två blodprov och göra ett vul. Hur gör ni på eran klinik? Det skiljer så mycket från hur de gör på klinikerna och sen kanske det skiljer ytterligare om man går privat eller via landstinget:/.

Har du någon aning om klinikerna kan genomföra äp och et under påskhelgen?
  • Tilda76

Hej. Jag går ju i Falun och ska få göra ultraljud på annat ställe. Ska försöka få tag på dem nu och se om det är öppet i påsk. I annat fall blir det att åka till Sthlm (det är långt) där var det öppet förra året i alla fall. Gjorde första IVF då. Men det är lugnt. Bara jag vet vart det är öppet. Sen har inte min mens kommit än så om jag har tur blir det inte under påsken, fast just nu är risken mkt stor....

• moonstar88

Tilda: Åh förlåt:(, är lite förvirrande då jag är med i andra trådar och skriver, lätt att blanda ihop alla.

Skulle vara jätte snällt om du berättar vad falun säger om påsken:).

Hoppas din mens håller sig borta några dagar till så det inte blir några problem.

• Tilda76

Istället kom mensen nu. Det innebär att den här cykeln bara var ca 22 dagar...tyvärr är det väl inget bra tecken. Jag trodde de skulle bli längre av prasteron. Så kort har jag aldrig annars. Det innebär dock att jag kommer ta ultraljud före påsken.

• moonstar88

Jasså, 22 dagar är ju jätte kort:/! Min cykel blek kortare den med men vissa får också en längre så det är nog olika.

Fick du tag i Falun angående påskhelgen? Annars måste nog jag försöka få tag i dem idag.

• Tilda76

Alltså för mig blir det ultraljud nu på torsdag och sen är tisdag dag 11. Så det borde vada lugnt. Men tror de ringer upp mig idag ändå så jag har inte sökt dem. Jag kommer inte göra ultraljudet där. Bor sju timmar därifrån.

• moonstar88

Aha okej, jag får nog ringa dem då för att fråga hur det ligger till. Eftersom jag troligtvis ska ha äp på måndag senast:/.

Svar på tråden Vi som får hjälp utav prasteron (dhea)