• moonstar88

Vi som får hjälp utav prasteron (dhea)

Hejsan alla:)! Tänkte att jag skulle försöka starta upp en tråd. Här skulle vi kunna diskutera om hur prasteron (dhea) förhoppningsvis ska hjälpa oss på traven för att bli gravid. Har kan vi diskutera fördelar/nackdelar vi upplever med medicinen. Biverkningar vi upplever med mera. Hoppas på att tråden kan hjälpa både mig och många andra då denna metod är ganska ny och relativt outforskad.

• Svar på tråden Vi som får hjälp utav prasteron (dhea)
  • Tilda76

Det låter toppen. Till mig har de sagt att de vill köra korta trots att jag ifrågasatt det (gick bättre med långa). å andra sidan är korta mycket skönare...Men tänker stå på mig om Gonal F eftersom det blev mkt bättre. 15 ägg, wow! Jag fick 5 som mest varav 2 befruktade, med långa metoden och Gonal F (övriga 1 ägg bara:( ).Jag håller tummarna för dig!!

• moonstar88

Ja det var det jag tänkte också, den långa metoden tar ju ungefär 6 veckor och sen ytterligare någon vecka innan man får reda på om det fungerat. Så det är värkligen en lång procedur:/. 15 ägg är ett super bra antal tycker jag också men eftersom att bara 3 av dom blev befruktade och 2 klarade sig till dag 2 så är slutresultatet av dessa ägg inte så bra:(.

Tog blodprov i måndags som tyvärr visade att jag inte var tillreckligt nedreglerad ( eller vad det heter) så jag fortsätter med bara nässpray tills nästa måndag då jag tar ett nytt blpdprov som förhoppningsvis visar bättre resultat. Så allt blir uppskjutet en vecka, planerat äp är nu v.13.

Tack så mycket för tummhålningen:), det samma till dig:)!

• Tilda76

Hoppas det går fort framåt nu då!! Nu vet jag att prasteronet iaf gett nån verkan - fått vita fjun på kinden jag inte haft innan...

• moonstar88
    Tilda76 skrev 2013-03-03 19:51:27 följande:
    Hoppas det går fort framåt nu då!! Nu vet jag att prasteronet iaf gett nån verkan - fått vita fjun på kinden jag inte haft innan...

Haha jaa sånna har jag fått också;)! Hoppas de inte blir mer än såhär, vill ju inte odla skägg precis;P.

Jag hoppas att blodprovet som ska tas imorgon ger bättre resultat så jag får börja med sprutorna:). Hoppas hopps!
  • moonstar88
    Tilda76 skrev 2013-03-05 06:19:01 följande:
    Hur gick det?

Vet inte än, de ringer senare idag och berättar hur det ser ut:).
  • moonstar88

Blev ingen sprutstart idag häller:(, var inte riktigt nedreglerad enligt blodprovet som jag lämnade igår. Läkarna vill att jag ska in på vul imorgon för att se om allt ser okej ut, om det gör det kan jag få börja med sprutorna ändå.

Så det finns inte så mycket att göra än att spraya suprecur och vänta:/.

• moonstar88

Ännu mer väntan:/. De hade inte tid att kolla mig idag så det blir imorgon, åhh jag som hatar att vänta speciellt om man inte vet vad som kommer att hända:(. Men vi håller tummarna på att det ser bra ut imorgon.

• moonstar88

De ringde igen igår och sa att jag fick komma in igår ändå:). Men där såg de att slämhinnan var tjock och äggledarna hade börjat producera äggblåsor, så med andra ord hade jag inte reagerat på sprayen:(. Jag fick därför avbryta behandlingen och börja med tabletter som ska stöta ut slämhinnan.

När blödningen kommer ska vi få prova på det korta protokollet istället. Så börja med sprutor den andra blödar dagen och fortsätta där ifrån, hoppas det fungerar bättre.

Vi har inte tappat hoppet än:)!

Men det känns lite snopet och surt:(.

Svar på tråden Vi som får hjälp utav prasteron (dhea)