• moonstar88

Vi som får hjälp utav prasteron (dhea)

Hejsan alla:)! Tänkte att jag skulle försöka starta upp en tråd. Här skulle vi kunna diskutera om hur prasteron (dhea) förhoppningsvis ska hjälpa oss på traven för att bli gravid. Har kan vi diskutera fördelar/nackdelar vi upplever med medicinen. Biverkningar vi upplever med mera. Hoppas på att tråden kan hjälpa både mig och många andra då denna metod är ganska ny och relativt outforskad.

• Svar på tråden Vi som får hjälp utav prasteron (dhea)
  • moonstar88
    Tilda76 skrev 2013-04-06 19:45:19 följande:
    Hej. Det var ett bra ägg men tyvärr befruktades det av två spermier :( vi ska prata med läkaren nästa vecka igen .

åhh vad synd:(. Hoppas ni får ett bra samtal nästa vecka. Typiskt att det befruktades med två:(
  • Tilda76

Hur går det? Läkaren har föreslagit melantonin och sen ett till försök om vi vill. Vi ska fundera. Håller tummarna för er!

• moonstar88

Vad är melantonin? Hur går det med funderingarna? Det är ju egentligen ett stort beslut att ta då man sattsar alla känslor man har.

För oss går det inge bra:(, blöder sen i söndags och minus på stickan idag på rd 13. Så det är nog kört. Förra gången då vi blev gravid en kort stund gick jag ett tydligt positivt test på rd 11 så det finns inget hopp kvar:(.

• Tilda76

Vad tråkigt att höra!!!! Usch det är så jobbigt när blödningen kommer! Hur tänker ni nu?
    Det verkar som vi inte kan starta äggdonation före sommaren så då gör vi nog ett till ivf tror jag. Melantonin är något som kan göra äggkvaliten bättre för det har en antioxidanteffekt, det har man i kroppen naturligt vad jag förstår, typ när man blir trött tror, därför används det som insomningstabletter. Men har inte läst på så mycket...kram till er

• Lillan15
    Tilda76 skrev 2013-04-13 18:33:45 följande:
    Hur går det? Läkaren har föreslagit melantonin och sen ett till försök om vi vill. Vi ska fundera. Håller tummarna för er!
    Hej!
    Läkaren har föreslagit Melatonin/Cirkadin till mig med. vart går du?
    Jag har köpt förslaget. Startar med det vid nästa mens. Slutet av april. Sen har vi första mötet i Finland den 20 maj ang. ÄD. Men hoppas vi slipper det!... Men det gör vi nog inte kom jag på. ÄP skall ju bli mitten av juni, om allt funkar som det skall. 2 bollar i luften, det är ju bra det. Då är vi 2 som testar Melatonin  
  • Tilda76

Läser lite motsägelsefulla saker om melatonin. Har tagit första tabletten nu men känner mig osäker....

• tes 75

Läser om melatonin i  denna tråd. Berätta gärna mer, och hur det gick för er som använt melatonin för att förbättra äggkvaliteten!

• Tilda76

Hej. Jag använde aldrig det, trodde det skulle påverka mitt immunförsvar som redan nu verkar vara en anledning till att det inte funkar. Men har sen fått höra att det nog inte påverkas av melatonin. Vi har dock redan gått vidare till äggdonation. Lycka till!

• tes 75
    Tilda76 skrev 2013-12-20 09:25:44 följande:
    Hej. Jag använde aldrig det, trodde det skulle påverka mitt immunförsvar som redan nu verkar vara en anledning till att det inte funkar. Men har sen fått höra att det nog inte påverkas av melatonin. Vi har dock redan gått vidare till äggdonation. Lycka till!
    Ok, tack för svar! Ska googla lite. Min son äter nämligen melatonin pga insomningsproblem, så jag har det ju hemma..
Svar på tråden Vi som får hjälp utav prasteron (dhea)