• Lillalila

Känner du igen dig- då är du WT!

Japp!! I en spinoff på denna wt-debatt så vill jag dra den än längre- genom att kategorisera er!!

Om följande stämmer in på dig är du wt!

Du använder foppatofflor

Du använder vanliga vita t-shirts med fladdrande armar 

Du äter falukorv

Du handlar mat av märket Eldorado eller Xtra

Du arbetar som undersköterska

Du arbetar som städerska

Du svär en jävla massa

Du röker

Du snusar

Du använder leggings

Du handlar kläder på Ica eller Coop

Du har en ring på varje finger

Du köper parfymer i mataffären

Du tycker GeKås i Ullared är höjdpunkten på året och inhandlar samtliga årstiders jackor och skor där

Du tycker nötfärs är lyxvara och unnar dig detta då det är helg

Du klankar ner på de med mer pengar än dig och kallar dem alltid för snobbar

Du skriver om hela ditt liv på facebook... Särskilt tycker du om att exempelvis skriva; "du tror du är något men jag är starkare än dig" och bara inväntar alla "hur är det vännen" frågorna

En annan vanligt förekommande statusrad på din facebook är något liknande " nu har jag städat, diskat, handlat, tvättat, duschat och lagat mat. Nu blir det mys med familjen framför Doobidoo!

Du telefonröstar som en galning under programmet X-facotor, och har nått över 15-års gränsen för lääääänge sen

Du köper mobilsignaler och bakgrunder på nätet. Särskilt gillar du de där med nallar eller tribaler 

Du har piercings

Du har kassler och färdigköpt potatissallad på varenda jävla bjudning

Du röstar på SD för att du vill ha ut invandrarna ur landet

Du har någon karaktär ur nalle puh eller tribaler som tatueringar

Du tycker kampinglivet kompenserar för alla exotiska platser i världen och VÄGRAR inse att du väljer campinglivet för att du egentligen inte har råd att resa utomlands

Du tycker marknader och t-shirtsen de säljer där är årets höjdpunkt!

Du köper även spraymålade tavlor eller karikatyrer på marknaderna och visar stolt upp dem för vännerna då de besöker dig

Du köper mc donalds menyn BARA för att få de fantastiskt fina färgade coca-colaglasen!

Du säger "ja di rike di kan" i varannan mening när du sitter i personalrummet på äldreboendet i din bussarong och äter överbliven havregröt

Du tycker att namnskyltar på barnvagnen är en upptäckt likställd glödlampan

Du döper ditt barn till namn med x eller z i

Du döper ditt barn efter rockband 

Du har katter som är döpta efter rockbands-medlemmar

Du kan på något sätt identifiera dig med karaktärerna i programmet Färjan, på tv

Du har typ 3 olika guldhalsband på dig samtidigt

Du ger barnen läsk i nappflaskan

Du tycker att eldorados fiskpinnar minsann är lika nyttiga som färsk fisk

.... om du känner igen minst en av dessa är du 100% wt i dess renaste form!!!

Ni som känner för att tillägga något på listan- välkomna!

• Svar på tråden Känner du igen dig- då är du WT!
  • Petite Chérie
    Anonym skrev 2012-11-12 09:31:26 följande:
    Du har verkligen hängt upp dig, eller hur? "Hej, jag är fet och ful och vågar inte stå för det jag tycker och skriver anonymt!"

Nu ska jag fortsätta sova, eftersom jag hade migrän till kl 8 och inte kunde somna och gick upp kl 9 för att fixa frukost och grejer till min sambo. Är jag ännu mer WT nu?? HOPPAS DET!
  • Mariohn
    Anonym skrev 2012-11-12 10:02:21 följande:
    Det behöver väl inte vara så att WT är mindre begåvad? Däremot har de eventuellt ett lägre kulturellt kapital än bildad medelklass, men det är inte samma sak som att vara "mindre begåvad".

Det finns mindre begåvade i alla grupper, skulle jag vilja säga.
    Du har en poäng där ja. Jag måste erkänna att jag inte använde hela in begåvning när jag försökte förklara mig. vi kan kanske enas om att man inte menar "Vilken begåvad, intelligent och fantastisk människa detta verkar vara! H*n måste ha en avancerad utbildning och riktigt goda värderingar. Henne/honom skulle jag vilja vara som!" när vi konstaterar att någon är wt? 
  • Anonym
    AngieT skrev 2012-11-12 10:02:30 följande:
    Du har verkligen hängt upp dig, eller hur? "Hej, jag är fet och ful och vågar inte stå för det jag tycker och skriver anonymt!"
    Hängt upp mig? Nja, jag vet inte det. Du kommenterade min kommentar och jag kommentar din. Inte så särskilt märkligt om man befinner sig på ett forum på internet kanske? Det är de spelregler som gäller.

Nej, jag är knappast varken fel eller ful, men om jag nu skulle vara det, vad har det med saken att göra?

Nu ska jag fortsätta sova, eftersom jag hade migrän till kl 8 och inte kunde somna och gick upp kl 9 för att fixa frukost och grejer till min sambo. Är jag ännu mer WT nu?? HOPPAS DET!
    Du kan vara lugn, din önskan om att vara WT är nog uppfylld (sedan länge och med råge).
  • Anton Chigurh
    Mariohn skrev 2012-11-12 10:01:30 följande:
    Hahaha. Njaeaae. Det beror på när du använder dem. Jag erkänner att jag har fördomar mot folk som använder foppatofflor på bröllop och fina restauranger, i tron att de är fina för att de proppat diamanter, blommor och dödskallar i hålen. Foppa är däremot aspraktiskt om de fyller en funktion. 
    Jag har aldrig haft mina Crocs på bröllop, eller restaurang, inte ens på Max, och jag måste tillstå att jag inte använder några jävla kopior, nä, faktiskt är det riktiga Crocs jag bär. Och dom var dyra som helvete, ändå skall jag stämplas som WT.
    Är det, Mariohn, rättvist, tycker du ???

The dumber people think you are, the more surprised they're going to be when you kill them.
  • Mariohn
    Anton Chigurh skrev 2012-11-12 10:10:21 följande:
    Jag har aldrig haft mina Crocs på bröllop, eller restaurang, inte ens på Max, och jag måste tillstå att jag inte använder några jävla kopior, nä, faktiskt är det riktiga Crocs jag bär. Och dom var dyra som helvete, ändå skall jag stämplas som WT.

Jag tänker att du kanske kan försöka väga upp det med en riktigt dyr kostym? Det skulle liksom rubba fokus? JAg föreställer mig hur du hoppar ur en pinsam men ändå dyr maserati. På dig har du en halvdyr armani med en lite billigare slips och slutligen foppa. Så att du liksom trappar omkring förväntningarna på ett otäckt sätt och på så vis får folk att komma av sig. Kan du testa tror du? 
  • GalerieMaeght
    Anton Chigurh skrev 2012-11-12 10:10:21 följande:

Nä, jag skulle vilja säga att du är WT med stil! Flört
  • mycketsaft

äsch då är jag visst wt för jag är undersköterska och det har hänt att vi har ätit falukorv någon gång :(

• Voluptuous Shalimar
    Mariohn skrev 2012-11-12 10:13:34 följande:
    Jag tänker att du kanske kan försöka väga upp det med en riktigt dyr kostym? Det skulle liksom rubba fokus? JAg föreställer mig hur du hoppar ur en pinsam men ändå dyr maserati. På dig har du en halvdyr armani med en lite billigare slips och slutligen foppa. Så att du liksom trappar omkring förväntningarna på ett otäckt sätt och på så vis får folk att komma av sig. Kan du testa tror du? 
    Inte Maserati, Corvette! Och GUL!
  • Mariohn
    Voluptuous Shalimar skrev 2012-11-12 10:16:33 följande:
    Inte Maserati, Corvette! Och GUL!
    Gärna med en regskylt som talar om något coolt, tonade rutor och en fräsig kladd på bakrutan. "Skratta inte Svensson, din dotter ligger i baksätet" höhöhö! 
Svar på tråden Känner du igen dig- då är du WT!