• Lillalila

Känner du igen dig- då är du WT!

Japp!! I en spinoff på denna wt-debatt så vill jag dra den än längre- genom att kategorisera er!!

Om följande stämmer in på dig är du wt!

Du använder foppatofflor

Du använder vanliga vita t-shirts med fladdrande armar 

Du äter falukorv

Du handlar mat av märket Eldorado eller Xtra

Du arbetar som undersköterska

Du arbetar som städerska

Du svär en jävla massa

Du röker

Du snusar

Du använder leggings

Du handlar kläder på Ica eller Coop

Du har en ring på varje finger

Du köper parfymer i mataffären

Du tycker GeKås i Ullared är höjdpunkten på året och inhandlar samtliga årstiders jackor och skor där

Du tycker nötfärs är lyxvara och unnar dig detta då det är helg

Du klankar ner på de med mer pengar än dig och kallar dem alltid för snobbar

Du skriver om hela ditt liv på facebook... Särskilt tycker du om att exempelvis skriva; "du tror du är något men jag är starkare än dig" och bara inväntar alla "hur är det vännen" frågorna

En annan vanligt förekommande statusrad på din facebook är något liknande " nu har jag städat, diskat, handlat, tvättat, duschat och lagat mat. Nu blir det mys med familjen framför Doobidoo!

Du telefonröstar som en galning under programmet X-facotor, och har nått över 15-års gränsen för lääääänge sen

Du köper mobilsignaler och bakgrunder på nätet. Särskilt gillar du de där med nallar eller tribaler 

Du har piercings

Du har kassler och färdigköpt potatissallad på varenda jävla bjudning

Du röstar på SD för att du vill ha ut invandrarna ur landet

Du har någon karaktär ur nalle puh eller tribaler som tatueringar

Du tycker kampinglivet kompenserar för alla exotiska platser i världen och VÄGRAR inse att du väljer campinglivet för att du egentligen inte har råd att resa utomlands

Du tycker marknader och t-shirtsen de säljer där är årets höjdpunkt!

Du köper även spraymålade tavlor eller karikatyrer på marknaderna och visar stolt upp dem för vännerna då de besöker dig

Du köper mc donalds menyn BARA för att få de fantastiskt fina färgade coca-colaglasen!

Du säger "ja di rike di kan" i varannan mening när du sitter i personalrummet på äldreboendet i din bussarong och äter överbliven havregröt

Du tycker att namnskyltar på barnvagnen är en upptäckt likställd glödlampan

Du döper ditt barn till namn med x eller z i

Du döper ditt barn efter rockband 

Du har katter som är döpta efter rockbands-medlemmar

Du kan på något sätt identifiera dig med karaktärerna i programmet Färjan, på tv

Du har typ 3 olika guldhalsband på dig samtidigt

Du ger barnen läsk i nappflaskan

Du tycker att eldorados fiskpinnar minsann är lika nyttiga som färsk fisk

.... om du känner igen minst en av dessa är du 100% wt i dess renaste form!!!

Ni som känner för att tillägga något på listan- välkomna!

• Svar på tråden Känner du igen dig- då är du WT!
  • Anonym
    AngieT skrev 2012-11-11 23:01:45 följande:
    Ett dygn sov jag inte, jag var på jobbet fram till kl 9 på morgonen den dagen. 
    Om du skriver att du sov i ett dygn får du räkna med att folk utgår från att du faktiskt också gjorde det.
    Att räkna med att andra ska förstå vad du menar utan att du säger vad du menar, d v s tro på övernaturliga fenomen och tankeöverföring = WT

Framhäver mina tillgångar gör jag för att uppröra :P Läs min profil. Är en big bitch.
    Att framhäva är att framhäva - även om du gör det för att "uppröra" = WT
    Att kalla sig själv eller någon annan för "big bitch" = WT

Milton är engelskt? Jag bor i england? Miléa är gulligt och hade en flicka som hette det på dagis när jag hade praktik som yngre.
    Miléa låter utomordenligt WT. Att du träffat på en flicka på ett dagis som bar det namnet gör det inte mindre WT och att du anser det vara "gulligt" bekräftar väl bara att du är WT.

Örhängen fick jag som 1 åring. Av någon sjuk anledning.
    Antagligen för att dina föräldrar är WT. Denna grupp är överrepresenterad vad gäller att göra hål i öronen på småbarn.

Röstade inte för att jag var tvungen att sova, och hade som 19 åring inga som helst åsikter om politik. Har det nu, men vet inte om jag verkligen bör rösta när jag flyttat från sverige.
    Att inte ha åsikter om politik (även om du "bara" är 19) = WT

Mina skor är knappast wt.
    Det är din åsikt, ja. Styltor, som du själv benämner dem, med över 10 cm klack, ser ut som luderskor = WT

Donken har jag alltid kallat det, eftersom alla sa det i skolan.
    Oavsett anledning = WT

Själv då, "anonym"?
    Ja, en sak: Har hänt att jag ätit falukorv.
  • Anonym

Jag använder ibland leggings och äter falukorv.... men jag känner mig verkligen inte som WT.

Tror att man nog måste hitta minst 10 poster som stämmer på listan...

• Mariohn

Jag tycker att allt som nämns är jävligt skabbigt utom att vara undersköterska eller städerska. Jag tycker att man är skabbig och direkt jävla korkad om man klankar ner på och hånar människor som ägnar sitt liv åt att ta hand om andra och göra vårt samhälle till en trevligare plats att leva i. 

• Anonym
    Anonym skrev 2012-11-12 09:41:02 följande:
    Jag använder ibland leggings och äter falukorv.... men jag känner mig verkligen inte som WT.

Tror att man nog måste hitta minst 10 poster som stämmer på listan...
    Nä, du kanske inte kan räknas till WT, men jag tror inte det är en fråga om vad man "känner" sig som.
    De som skulle kunna sägas tillhöra denna grupp tror jag knappast "känner" sig som WT.
    Tror att WT inte är medvetna om vad som anses WT...
  • Anonym
    Mariohn skrev 2012-11-12 09:44:34 följande:
    Jag tycker att allt som nämns är jävligt skabbigt utom att vara undersköterska eller städerska. Jag tycker att man är skabbig och direkt jävla korkad om man klankar ner på och hånar människor som ägnar sitt liv åt att ta hand om andra och göra vårt samhälle till en trevligare plats att leva i. 
    Nej självklart ska man inte klanka ner eller håna, det ska man väl inte göra med någon?

• Mariohn
    Anonym skrev 2012-11-12 09:49:34 följande:
    Nej självklart ska man inte klanka ner eller håna, det ska man väl inte göra med någon?

Nej men att kalla någon för WT är detsamma som att konstatera att man tycker att den människan är mindre begåvad av olika anledningar. Och det kan jag förstå att man tycker av de flesta ovan nämnda anledningarna. Dock kan jag inte förstå hur man drar den slutsatsen av att någon städar eller vårdar gamla eller sjuka. 
  • Anton Chigurh
    Mariohn skrev 2012-11-12 09:44:34 följande:
    Mariohn skrev 2012-11-12 09:51:35 följande:
    Nej men att kalla någon för WT är detsamma som att konstatera att man tycker att den människan är mindre begåvad av olika anledningar. Och det kan jag förstå att man tycker av de flesta ovan nämnda anledningarna. Dock kan jag inte förstå hur man drar den slutsatsen av att någon städar eller vårdar gamla eller sjuka. 

Så du tycker således, Mariohn, att det är fullt begripligt att jag som erkänt att jag använder FOPPA-TOFFLOR är att anse som mindre begåvad ???
    The dumber people think you are, the more surprised they're going to be when you kill them.
  • Ronjami

Haha! Jag är ju WT! Har 2 par foppatofflor (ett åar inköpta på kanarieöarna med såna diamanter), tittar på X-faktor och familjen äter falukorv en masse!
    Trots det tjänar vi ju 70 netto i månaden, har högskoleutbildning, villa och segelbåt men det är ju ändå tydligt att vi är WT enligt kriterierna i TS. Kul!

• Mariohn
    Anton Chigurh skrev 2012-11-12 09:58:08 följande:

Så du tycker således, Mariohn, att det är fullt begripligt att jag som erkänt att jag använder FOPPA-TOFFLOR är att anse som mindre begåvad ???
    Hahaha. Njaeaae. Det beror på när du använder dem. Jag erkänner att jag har fördomar mot folk som använder foppatofflor på bröllop och fina restauranger, i tron att de är fina för att de proppat diamanter, blommor och dödskallar i hålen. Foppa är däremot aspraktiskt om de fyller en funktion. 
  • Anonym
    Mariohn skrev 2012-11-12 09:51:35 följande:
    Nej men att kalla någon för WT är detsamma som att konstatera att man tycker att den människan är mindre begåvad av olika anledningar. 
    Det behöver väl inte vara så att WT är mindre begåvad? Däremot har de eventuellt ett lägre kulturellt kapital än bildad medelklass, men det är inte samma sak som att vara "mindre begåvad".

Det finns mindre begåvade i alla grupper, skulle jag vilja säga.
Svar på tråden Känner du igen dig- då är du WT!