• Lillalila

Känner du igen dig- då är du WT!

Japp!! I en spinoff på denna wt-debatt så vill jag dra den än längre- genom att kategorisera er!!

Om följande stämmer in på dig är du wt!

Du använder foppatofflor

Du använder vanliga vita t-shirts med fladdrande armar 

Du äter falukorv

Du handlar mat av märket Eldorado eller Xtra

Du arbetar som undersköterska

Du arbetar som städerska

Du svär en jävla massa

Du röker

Du snusar

Du använder leggings

Du handlar kläder på Ica eller Coop

Du har en ring på varje finger

Du köper parfymer i mataffären

Du tycker GeKås i Ullared är höjdpunkten på året och inhandlar samtliga årstiders jackor och skor där

Du tycker nötfärs är lyxvara och unnar dig detta då det är helg

Du klankar ner på de med mer pengar än dig och kallar dem alltid för snobbar

Du skriver om hela ditt liv på facebook... Särskilt tycker du om att exempelvis skriva; "du tror du är något men jag är starkare än dig" och bara inväntar alla "hur är det vännen" frågorna

En annan vanligt förekommande statusrad på din facebook är något liknande " nu har jag städat, diskat, handlat, tvättat, duschat och lagat mat. Nu blir det mys med familjen framför Doobidoo!

Du telefonröstar som en galning under programmet X-facotor, och har nått över 15-års gränsen för lääääänge sen

Du köper mobilsignaler och bakgrunder på nätet. Särskilt gillar du de där med nallar eller tribaler 

Du har piercings

Du har kassler och färdigköpt potatissallad på varenda jävla bjudning

Du röstar på SD för att du vill ha ut invandrarna ur landet

Du har någon karaktär ur nalle puh eller tribaler som tatueringar

Du tycker kampinglivet kompenserar för alla exotiska platser i världen och VÄGRAR inse att du väljer campinglivet för att du egentligen inte har råd att resa utomlands

Du tycker marknader och t-shirtsen de säljer där är årets höjdpunkt!

Du köper även spraymålade tavlor eller karikatyrer på marknaderna och visar stolt upp dem för vännerna då de besöker dig

Du köper mc donalds menyn BARA för att få de fantastiskt fina färgade coca-colaglasen!

Du säger "ja di rike di kan" i varannan mening när du sitter i personalrummet på äldreboendet i din bussarong och äter överbliven havregröt

Du tycker att namnskyltar på barnvagnen är en upptäckt likställd glödlampan

Du döper ditt barn till namn med x eller z i

Du döper ditt barn efter rockband 

Du har katter som är döpta efter rockbands-medlemmar

Du kan på något sätt identifiera dig med karaktärerna i programmet Färjan, på tv

Du har typ 3 olika guldhalsband på dig samtidigt

Du ger barnen läsk i nappflaskan

Du tycker att eldorados fiskpinnar minsann är lika nyttiga som färsk fisk

.... om du känner igen minst en av dessa är du 100% wt i dess renaste form!!!

Ni som känner för att tillägga något på listan- välkomna!

• Svar på tråden Känner du igen dig- då är du WT!
  • Ellan92
    AngieT skrev 2012-11-12 06:43:31 följande:
    Hmm... Blå och gul. Man är väl svenskt wt?

åh bra tänkt!! kanske dom har några såna där pins man sätter på foppisarna, i form av sverigeflaggor också!!
  • Petite Chérie
    Ellan92 skrev 2012-11-12 06:46:16 följande:

åh bra tänkt!! kanske dom har några såna där pins man sätter på foppisarna, i form av sverigeflaggor också!!
    Åh! Ja! Gogogo Ellan!
  • LillaVanilla

Oj, skit oxå. Jag har leggings (räknas det som ursäkt att man är gravid, har inte det annars?), äter falukorv och älskar Ullared! Har dessutom (skäms här) ett par foppatofflor... fast de används bara i trädgården... Får omvärdera mig själv... Detta känns inte bra. Får jag hänga med er?

• Jaja88

Haha, är det wt att städa huset och kolla på doobidoo? Eller bara att skriva det på fb? :)

• Snigelkott

Grrr morr, jag loggade in, skrev ett jättelångt inlägg med utförliga svar på samtliga punkter (sådär fånigt långt så inte en människa hade orkat med att läsa hela) men när jag skickade det så loggades jag ut! Summa summarum var att jag enligt dessa defenitioner uppenbarligen är tokWT. Det hade jag ingen aning om men känner att jag kan leva med det. Bevis: foppor på landstället, falukorv (hemgjord, räknas det? Det är koriandern jag vill åt!), eldorado risnudlar i skafferiet, använder leggings och har ett par plagg från Coop där jag också köpte en parfym en gång (ännu oanvänd då jag inte nyttjar parfym). Vojne vojne...

• maaammaaa

Billigt Nöje = White Trash???
    Är det White trash nöje att söka upp en Monstertruckshow på Youtube, stoppa filmen när trucken flyger över en hög ramp, lägga på ett papper på datorn och ta en tunn penna och rita av det man ser. Sedan tar man fram vattenfärger och målar det hela med i fina färger. En fartfylld teckning åt min son som strålar av lycka när han får den. De andra barnen fick också teckningar ritat och målat på samma sätt, fast av Pippi med Herr Nilsson på axeln och Lilla Gubben på verandan och en annan teckning av Tingeling och hennes vänner som åker på bräde i backen.

• Anton Chigurh
    Socker på det skrev 2012-11-12 08:38:41 följande:

Detta stinker av människoförakt. Lägg ner!
    I alle fall den delen av tråden som avhandlar Foppa-tofflor. Definitivt den den delen.....
    The dumber people think you are, the more surprised they're going to be when you kill them.
  • maaammaaa

Hörrni de HÄR gula sportiga foppatofflorna är supercoola. Dom kunde jag ha på gymmet tillsammans med en sprallgul better body tanktop. Killen gör sideflips på skateboarden med sina foppar och landar galant. Kolla!

• Ascendere

Det här begreppet White Trash har spårat ur fullständigt.

Man är INTE WT bara för att man är arbetarklass och har en icke-intellektuell folklig framtoning, tex gillar Dobidoo eller liknande. Även om man jobbar som undersköterska och har Foppa-tofflor! 
    Så länge man har jobb, ordnade förhållanden, ordnad ekonomi och aldrig har varit i kontakt med socialen är man knappast WT.
    För att vara det krävs det mer, tex arbetslöshet, socialbidrag, alkohol frekvent förekommande i olika grad, osv osv.

Svar på tråden Känner du igen dig- då är du WT!