Följas åt till körkortet?
Två dagar kvar tills min första körlektion. Några tips och råd? Är såå nervös redan nu!
Två dagar kvar tills min första körlektion. Några tips och råd? Är såå nervös redan nu!
Åååh ddet gick så bra på körskolan! Krekolas i Eskilstuna är verkligen skitbra! Han sa att jag hade bra koll på fotarbetet och att han tyckte jag var duktig, vi var uppe och körde i 70 samt på 6:e växeln. Har aldrig varit över 30 och treans växel förut haha! Blev godkänd på tre moment. Tror det var körställning, inledande manövrering och något mer. Något med dragläget tror jag. Vi kom dock överens om att jag skulle öva på det även om han ändå tyckte jag skötte den delen så pass bra att vi inte gjorde jättemycket med det.
Håller tummarna för att det går bra för er!
Jag är helt nervös trots att jag bara haft två lektioner. Dom ger hela tiden mycket beröm och betar av flera moment per lektion och jag tycker det går sååå fort fram. Jag har ju för sjutton inte koll egentligen! Jag bara kör och lyssnar på läraren haha. Hinner knappt med att läsa skyltar osv. Ska försöka börja öva lite mer på att lägga märke till skyltar, regler osv.
Sjukligt nervös nu då. Har min tredje körlektion på onsdag och nu ligger det snö på backen och är halt! Hoppas vi överlever och att läraren är av den lugna typen haha! Har inte kört något hemma på länge nu heller så lite ur form är jag också...
Alltså vad trött jag blir. Klarat fas a, b och c på teorin och nu bestämde jag mig för att klara alla tre på raken innan jag fortsatte och då kunde jag typ ingenting. Kanske en dålig dag för jag känner att jag knappt orkar läsa svaren men det känns ju ändå inte roligt. Tredje teorilektionen av fyra idag så vi får väl se hur detta går!
Men oj! Ja lite tur i oturen hade du allt!
Jag ser fram emot lektionen med skräckblandad förtjusning. Lite kul är det ju att få komma ut och köra igen men nu vågar nog inte mamma övningsköra med mig när det är så halt.