• Afasi

Följas åt till körkortet?

Majuni skrev 2013-11-05 20:59:52 följande:
    när ni räknar på priserna så glöm inte kolla minutpriset, bli inte lurad av själva priset utan kolla längden på lektionen också.

en del skolor har 35-minuters lektioner och andra 80. 
    Dessa lektioner är på 60 så det är rätt bra pris :)
  • Afasi

Ska man räkna ut minutpriset så tar dom 13 kr i minuten där jag ska köra

• Afasi
    Majuni skrev 2013-11-06 18:12:20 följande:
    vart ska du köra? det lät rätt mycket.
    Krekolas trafikskola  i Eskilstuna. Dom har väldigt bra rykte så det är det värt. Har en fantastisk mamma som står för mitt körkort. Är en otrolig lättnad!

Körde privat idag igen, det gick bra så nu vågar jag kanske testa småvägar snart. Känns som att jag får mer och mer koll på fotarbetet.
  • Afasi
    MoaElis skrev 2013-11-07 00:29:53 följande:
    Jag kör också i Eskilstuna, dock inte på den körskolan...

Halkbanan var inte så farlig som jag trodde, var väl mest han som hade den som gjorde det hela väldigt jobbigt... Skönt att ha det gjort iallafall! Imorgon ska jag ha mina två sista körlektioner, (förhoppningsvis) hoppas nu dom går bra. Jag känner mig ganska orolig över teorin dock, jag tror att jag kan ganska mycket men man vet ju aldrig hur frågorna är... Jag brukar iallafall få runt 65 rätt på körkortonline, på elevcentralen går det lite sämre men jag brukar oftast få godkänt. Kan det räcka?
    Okej vart kör du då?
  • Afasi

Vad var det för årstid när ni började köra? Känner mig lite nervös över att starta nu när det är höst och vinter men tänker inte ge upp för det. Köra i dåliga väglag måste man ju kunna till slut ändå men just att börja med det!

• Afasi

Jag ser ju klart fördelar och nackdelar med att börja med sånt här väglag. Menmen, det är bara köra ;)

Var ute och körde igen. Det gick pissdåligt. Fan vad trött jag blir haha. Man känner sig ju nästan konstant värdelös i början... Håller tummarna för att det blir bättre när jag börjar körskolan...

• Afasi
    MoaElis skrev 2013-11-11 09:51:46 följande:
    JAA, jag klarade teoriprovet! Så otroligt skönt, trodde inte att jag skulle klara det då jag var så nervös... Det känns dock inte jätte bra pga fotot, stod en massa i kö och kände mig tvungen att ta det första, såg inte klok ut.. kommer ha ångest varje gång jag tittar på körkortet -.- Imorgon är det värsta, körprovet..
    Grattis!!
  • Afasi
    LaFontaine skrev 2013-11-11 10:02:29 följande:
    Vad skönt, grattis!

Och du, ingen blir bra på körkortsbilden. Själv ser jag ut som man gör strax innan man förflyttas mellan anstalter  
    Hahahahaha vilken skön jämförelse :P
  • Afasi

Säger ju det. Varannan gång jag kör så går det bra. Idag gick det bra! Växlade upp till trean och körde på vägen utanför där vi bor. Övade på att växla upp och ner, startade i en liiiten backe med hjälp av handbromsen och startade från kant. Blev även lite backning. Idag är jag nöjd och nästa gång kommer jag säkert vara katastrofalt missnöjd igen haha

• Afasi
    Liten elak och intelligent skrev 2013-11-15 12:19:50 följande:
    Godkänd! Thohooo! Jag har körkort!
    Grattis!!
Svar på tråden Följas åt till körkortet?