• Afasi

Följas åt till körkortet?

frukarlssonn skrev 2013-10-31 05:06:28 följande:
    Men du hade inte behövt körskolan om du inte hade gjort fel, så ska du tänka, INTE tvärtom!!! Lycka till nu!! Du kommer tycka det är jättekul, för det mesta iaf
    Haha jaa jag vet. Lite svårt för det här med att behöva lära sig saker. Tänk vad mycket enklare det vore om man bara kunde allt redan haha!
  • Afasi

Nu har jag skrivit in mig på körskolan, bokat in mig på teorilektioner med start den 25/10 och sen har jag bokat min första körlektion den 20/10. Jag är dönervös och vill fan bara krypa under jorden

• Afasi
    Mamma till 3 M skrev 2013-11-04 16:29:02 följande:
    de kommer gå bra.. se till att ha bra kommunikation med läraren bara så du inte bara upplever de hela om jobbigt :)
    frukarlssonn skrev 2013-11-04 18:16:46 följande:
    Hurraa Kommer gå så bra!

Tack hörrni! Det känns bra men nervöst som sagt! Känner mig trygg med skolan och det känns väldigt viktigt. Nervositeten lägger väl sig efterhand :)
  • Afasi
    frukarlssonn skrev 2013-11-05 09:41:05 följande:
    I know the feeling, va dönervös jag med
    Phuu, då är det inte bara jag då. Nu när första körlektionen är bokad så känner jag lite "varför bokade jag den så jäkla långt bort i tiden?!" Det är ju en evighet dit och det känns trist att behöva gå och vara nervös så länge haha.
  • Afasi
    MoaElis skrev 2013-11-05 12:36:37 följande:
    Jag tror faktiskt nästan alla är nervösa, speciellt inför första gången. Själv är jag nervös inför varje lektion men jag är lite extremt nervös av mig... Det blir nog bättre för dom flesta. Och lite bättre känns det allt nu efter typ 20+ lektionen, i början när allt gick åt skogen så blir det ju extra jobbigt också.
    Ja visst, det är klart att man är nervös när man ska "bedömas" lite på något man inte kan. Jag får väl ljuga och säga att jag aldrig har kört förut så kan dom inte räkna med annat är katastrof haha!

Idag var vi ute och körde igen. Känner mig mer och mer säker och nu går körningen ganska bra. Vi kör ju fortfarande på parkeringsplats men det känns ganska lagom eftersom vi övar på start, växla, dragläge, stanna osv. Ibland tröttnar jag så då försöker jag parkera i en ruta och backa mig ut så som man blir tvungen att göra om man står med bilar omkring sig. Det är skönt med lite omväxling och idag fick jag faktiskt lite beröm av mamma för att det gick bättre än någonsin tidigare. Misstagen jag gjorde var väl att jag någon gång råkade få i trean istället för ettan när jag skulle växla ner. Tycker det är lite svårt att känna ibland. Någon gång råkade jag ge lite för mycket gas efter växlingen men det löste jag utan att stressa upp mig haha.
  • Afasi
    Mamma till 3 M skrev 2013-11-05 14:49:14 följande:
    jag kom på mig själv med att vara nervös igår innan min körlektion, o de var min 25:e :P Så att du är nervös är inget konstigt :P
    Oj då haha.

Hur kommer det sig att ni har så många lektioner? Kör ni väldigt lite/inget hemma, har ni haft något speciellt problem eller behöver man helt enkelt så många lektioner? Om jag ska ta så pass många så kommer mitt körkort sammanlagt gå på ca 20000
  • Afasi
    Liten elak och intelligent skrev 2013-11-05 15:58:46 följande:
    Jag hänger på i tråden!
    Välkommen! Har du börjat med körkortet och hur långt har du kommit isåfall?
  • Afasi
    Mamma till 3 M skrev 2013-11-05 18:27:11 följande:
    Jag kör absolut ingenting privat så lektionerna ökar snabbt i antalet då. Tror dom sa i början att någon som kör lite privat är de 25-35 lektioner o någon som kör noll privat så är de 35-45 lektioner. En liten mall för att man skulle ha lite koll.. Jag kommer inte köra 45 lektioner dock :P
    Okej. Då får jag väl räkna med minst 15-20 då iallafall. Jag som ville försöka hålla kostnaderna nere. Kör med en skola som är sviiindyr men det är nog värt det för jag har nästan bara hört positivt om dom.
  • Afasi
    Mamma till 3 M skrev 2013-11-05 19:26:19 följande:
    Är den ovanligt dyr? Tycker det känns dyrt att ta körkort över lag o då tror jag inte min körskola är dyrare än andra, men pengarna bara rinner iväg :(
    Tror inte den är ovanligt dyr egentligen men dom har ju inte direkt några paketpriser så som andra skolor i stan har. Nu slog jag till när det fanns hösterbjudande. Då ingick inskrivningsavgift, teoripaket med böcker+4 lektioner+internettester och fri tillgång till datortester på skolan, 5 körlektioner á 60 minuter samt fordonslektion för 4900. Sen tog vi ett paketpris med ytterligare 5 körlektioner för 3700. Då hamnade vi på över 8000. Då ska vi dessutom betala riskettan, halkbanan, hyra av bil vid uppkörning och kanske ytterligare lektioner osv. Det kommer inte bli en billig historia. Halkbanan kostar 1800, hyra av bil 780 och då ingår 30 minuter uppvärmning innan uppkörningen. Riskettan 650
  • Afasi

Normalt kostar en körlektion 780 kr så det är rätt normalt men mycket dyrare än andra skolor i stan. Å andra sidan tror jag att dom är mycket bättre på denna.

Svar på tråden Följas åt till körkortet?