MoaElis skrev 2013-11-05 12:36:37 följande:
Jag tror faktiskt nästan alla är nervösa, speciellt inför första gången. Själv är jag nervös inför varje lektion men jag är lite extremt nervös av mig... Det blir nog bättre för dom flesta. Och lite bättre känns det allt nu efter typ 20+ lektionen, i början när allt gick åt skogen så blir det ju extra jobbigt också.
Ja visst, det är klart att man är nervös när man ska "bedömas" lite på något man inte kan. Jag får väl ljuga och säga att jag aldrig har kört förut så kan dom inte räkna med annat är katastrof haha!
Idag var vi ute och körde igen. Känner mig mer och mer säker och nu går körningen ganska bra. Vi kör ju fortfarande på parkeringsplats men det känns ganska lagom eftersom vi övar på start, växla, dragläge, stanna osv. Ibland tröttnar jag så då försöker jag parkera i en ruta och backa mig ut så som man blir tvungen att göra om man står med bilar omkring sig. Det är skönt med lite omväxling och idag fick jag faktiskt lite beröm av mamma för att det gick bättre än någonsin tidigare. Misstagen jag gjorde var väl att jag någon gång råkade få i trean istället för ettan när jag skulle växla ner. Tycker det är lite svårt att känna ibland. Någon gång råkade jag ge lite för mycket gas efter växlingen men det löste jag utan att stressa upp mig haha.