• Afasi

Följas åt till körkortet?

astors skrev 2014-06-30 23:16:37 följande:

Afasi: gratis, Vad skönt!
    När har du uppkörningen? Jag har min på onsdag...

Jag ska hålla tummarna stenhårt för dig! Jag har min på torsdag och är så jävla nervös. Mest för att missa på skitsaker faktiskt. Hoppas man inte får någon bitterfitta :P

Sista körlektionen innan uppkörningen och min lärare sa att det inte är tur om jag klarar det men att det däremot är en jäkla otur om jag inte gör det. Att han inte räknar med att jag kommer kugga. Dessutom har jag eventuellt bästa resultatet i år på teoriprovet av alla deras elever. Det är typ stans populäraste trafikskola så det känns gryyyymt!
  • Afasi
    astors skrev 2014-07-02 11:34:54 följande:

Jag klaaaaaaaarade det!
    Körkort- check :D

Ååååååh grattis!!!!
    Niillis skrev 2014-07-01 20:02:54 följande:

Står still i huvudet på mig jag är inte nervös inför måndag eftersom jag ser det som en kuggning redan :/ var är mitt självförtroende? Hallå !!!

Åh hjärnsläpp, var det teorin eller körningen på måndag? Jag var helt hundra på att kugga teorin och lika säker nu på att jag kuggar körningen imorgon. Skitjävlanervös

• Afasi
    astors skrev 2014-07-02 11:34:54 följande:

Jag klaaaaaaaarade det!
    Körkort- check :D

Hur var det?! Vad fick du göra för säkerhetskontroll och vad fick du mer göra under körningen? Hur var inspektören? Herregud jag är så jävla livrädd inför imorgon :P På snudden att jag är sådär matt i huvudet nu så man skiter i hur det går bara det blir överstökat :P
  • Afasi
    astors skrev 2014-07-02 22:22:58 följande:

Det ösregnade under uppkörningen(typiskt) så kvinnan som var min handledare gav mig en inre kontroll i form av att sätta på vindrutetorkarna hahaha.
    Jag var inte nervös i början men det kom sen när jag satt i bilen. Sa det till henne också. Hon frågade mig var jag bodde då och iom att det var i närheten sa hon " låtsas att vi är vänner som ska till dig och ta en kaffe". Där släppte mycket.
    Fick backa in i en parkering, körde när ett tåg kom och stängde av motorn (miljö), motorväg, enkelriktat, landsväg, korsning, placering mm.
    Vid ett tillfälle kom en cykel ganska långt bort. Jag stannade och sa, nu stannar jag även om den är lite väl långt bort då jag vet hur snabbt cyklar kan komma.
    Berättade överlag mycket hur jag tänkte.
    När vi var klara sa hon att jag kör hur bea som helst och att jag ska tro mer på mig själv. Där kom tårarna, var så overkligt

Åh tack! Jag är supermega nervös och har sovit ovanligt dåligt inatt (brukar sova bra trots graviditeten). Har försökt ladda med ordentlig frukost, en dusch och sen har jag en liten uppvärmning innan. Mest rädd är jag för säkerhetskontrollen och backa in i parkering. Lite rädd för vänstersväng på landsväg också men ja. Försöker se det som en körlektion så får vi väl se hur det går.
    Chocoholica skrev 2014-07-03 06:54:37 följande:

Lycka till med uppkörningen!

Tack!

• Afasi
    Chocoholica skrev 2014-07-03 12:29:24 följande:
    Yay! Grattis!
    Tack!
    astors skrev 2014-07-03 12:33:06 följande:

Afasi- grattis, vad roligt. Åååh vad fick du göra? Hur kändes det?

Tack! Min säkerhetskontroll bestod av att visa vart bromsvätskan satt och hur man kontrollerade att den var bra. Sen har jag ärligt talat inte tänkt så mycket på vad hon "utsatte" mig för. En backning runt hörn, rondeller såklart, rödljuskorsningar, vänstersvängar, högerregeln, lite landsväg, följa skyltar, någon järnväg. Det mesta kändes riktigt naturligt, hon sa vart jag skulle köra och jag körde dit, inte märkvärdigare än en körlektion egentligen. Jag är ju inte världens mest sociala person så det var nervöst innan vi hittade ett samtalsämne som båda kunde relatera till, då slappnade jag av direkt. När vi väl var tillbaka på parkeringen så hade jag inte en tanke på om jag klarat det eller ej utan hajade till när hon sa att det var godkänt!
    Mamma till 3 M skrev 2014-07-03 12:55:13 följande:

GRATTTIIS... Efter en lång tids kämpande mot sjukdomar o snö så är kortet ditt! =)

Tack! Ja äntligen!
    LaFontaine skrev 2014-07-03 13:18:16 följande:
    Grymt bra, grattis! {#emotions_dlg.flower}
    Tack!! Skrattande

• Afasi
    giftgrodan skrev 2014-07-03 17:17:08 följande:

Afasi: GRATTIS! Skön känsla va?

Tack! Otrolig känsla! Har fortfarande inte riktigt fattat det :P Blir nog mer verkligt när man får hämta ut kortet på posten :D
    Niillis skrev 2014-07-04 11:41:43 följande:

Teoriprovet godkänt :)

Åååh grattis!!! Nu är du nära!

• Afasi
    frukarlssonn skrev 2014-07-06 10:01:11 följande:
    När jag skulle köra upp så började inspektören prata om lite allt möjligt. Jag sa att hon får mer än gärna prata men om jag inte svarar så är det inte för att vara otrevlig utan för att jag är nervös och fokuserad
    Hahah jaa det är något jag skulle kunna säga också. Jag har en tendens att "stänga av" när folk pratar för att jag måste fokusera mig på trafiken :P
    Niillis skrev 2014-07-07 10:40:20 följande:

Har haft en dubbel lektion fan va jag tramsar får lägga av med det fokus för fan!

Håller tummarna för dig! Försök slappna av, nerverna gör stor skillnad!

• Afasi
    Niillis skrev 2014-07-07 14:46:13 följande:

Klarade det wihooo

Grattis!!! Haha det är pirrigt att köra själv i början men jag börjar vänja mig. Har fortfarande lite jobbigt med att jag är så van vid trafikskolans bil och inte min, på min måste man trycka ner bromsen mer för att något ska hända vilket ofta gör att jag rullar bakåt när jag inte vill ;) Är också väldigt läskigt när man närmar sig övergångsställen osv för att man själv måste hålla all koll och är ansvarig :P

Idag hämtade jag ut körkortet på posten, overkligt!
  • Afasi

Jag har också mitt kort kvar! Har ni ens blivit stoppade någon gång? Det har INTE jag tack och lov. Som liten var jag livrädd för polisen och det sitter i lite fortfarande, blir fortfarande alldeles nervös när jag ser dom så dom skulle säkert tro att jag döljer något haha!

Jag tycker också det känns alldeles overkligt att jag klarade kortet och har inte vågat ge mig ut på några längre resor, mitt lokalsinne är fullständigt värdelöst så jag skulle tappa bort mig om jag ens åkte till grannstaden ;)

• Afasi

Har ni kvar körkorten?
    Nu är det ju snart 2 år för dom flesta sedan vi tog dom!

Prövotiden är med andra ord snart avklarad, känns så jävla skönt!

• Afasi

Men vad roligt för er!

Jag har några månader kvar, i juli går den ut. Minns inte om det är tredje eller fjärde haha.

Jag kör också lugnt och lagligt. Fortfarande aldrig blivit stoppad, fått blåsa eller nått. Sambon som ständigt blir stoppad är duktigt avis haha!

Svar på tråden Följas åt till körkortet?