• Afasi

Följas åt till körkortet?

Dr Mupp skrev 2013-10-17 05:57:39 följande:
    Teoriprov avklarat. Uppkörning på måndag,
    Grattis!

Jag har fastnat lite och inte hunnit köra något. Får se om vi kommer ut idag eller inte. Funderar verkligen på att skriva in mig på körskola men känns som att det är "för tidigt" och att jag kör för dåligt. Haha som sagt så är jag rätt låst vid att jag ska kunna innan jag ens har testat nästan.
  • Afasi
    Dr Mupp skrev 2013-10-21 12:49:33 följande:
    Jag klarade det. Jag har körkort.

Uppkörningen var aslätt.

Säkerhetskontroll - kolla däcken
    Baka ut från parkeringsplats
    Kör hem (han frågade vart jag bodde och sa sen åt mig att åkt åt det hållet, valfri väg).
    Vika av in i ett bostadsområde med 30 skyltar. Stanna vid vägkanten
    Ut på en grusväg 70, tvärbromsa.
    Ut på vägen "hem" igen. Vik av mot E20.
    Vik av in på en liten väg, backa runt hörn.
    Fortsätt vidare upp på E20 
    Kör av motorvägen följ skyltar, vik av i ett område med högerregler, kör tillbaka till trafikverket.
    Felparkera (ja han så åt mig att göra det), klart. 
    Grattis!

Funderar på att börja på kärskolan för att komma igång på allvar men jag är ju sååå feg. Vad fan väntar jag på?
  • Afasi
    Dr Mupp skrev 2013-10-21 19:17:01 följande:
    Gör det, du kommer inte ångra dig. Du har allt att vinnna och inget att förlora på att börja på körskolan. Sen kan du köra privat mellan lektionerna.
    frukarlssonn skrev 2013-10-22 07:43:24 följande:
    Du väntar i onödan! Körskolan är till för att hjälpa alla ta körkort, även de som inte kan ett skit! Och u har ändå hållt på med grunderna ett bra tag. Ring nu och boka tid!!!

Tack hörrni. Jag ska nog ordna det så snart jag kan. Har en vän som nyss börjat på körskolan utan att ha kör en enda gång i sitt liv. Hon sa att dom åkte ut i trafiken direkt och att det gick bra. Då känner jag mig kass av någon anledning. Jag tror ju inte att jag skulle kunna åka ut i trafiken och säga att det gick bra efteråt. Känns som att läraren borde ha gjort något mer än att bara förklara hur hon ska göra.
  • Afasi
    frukarlssonn skrev 2013-10-22 09:42:32 följande:
    Minns inte exakt men vi åkte också ut i trafiken ganska omgående. Inte i storstan direkt men i villaområde och industriområde, ganska sabbt körde vi i stan. Det kommer gå jättebra du måste tro mer på dig själv!!
    Tack! Ja jag måste nog skaffa mig lite självkänsla haha. Men samtidigt, det känns orimligt att klara av att köra i trafiken direkt. Speciellt om man inte har testat att växla osv. Därför fattar jag inte det här "Körde för första gången idag, gick jättebra". Hur fan är det möjligt?! Hahah
    Låter fruktansvärt avundsjuk men helt ärligt så förstår jag inte hur det skulle kunna vara möjligt. Det tar ju ändå någon gångs försök att växla innan man kan säga att man faktiskt kan det. Att det inte bara var en lyckoträff liksom :P
  • Afasi
    MoaElis skrev 2013-10-22 22:15:39 följande:
    Hon kanske inte berättade hela sanningen ;) För dom flesta så tar det ju ändå ett par lektioner innan man kan säga att det har gått bra på en körlektion. Jag har kört jätte många lektioner och hittills har jag aldrig känt att det har gått bra. Sen har jag ganska höga krav på mig själv, men jag kör långt ifrån felfritt... Och jag gjorde det definitivt inte första lektionen, då kunde jag knappt köra rakt.
    frukarlssonn skrev 2013-10-23 07:43:52 följande:
    De kommer aldrig kräva att första körlektionen ska gå bra! Och jag är säker på att det kommer göra det, men du får liksom inte känna dig rädd för att göra brt dig. för de är verkligen där för att lära dig ock de är otroligt duktiga på att veta exkat HUR de ska lära ut! Det är en helt annan sak att köra på körskola och köra privat, jag LOVAR att det kommer ge dig skitmkt! Tveka inte nu! Boka in den där lektionen nu!!!!

TACK!
    För varje ord ni skriver så känner jag mig mer och mer redo att fixa det där med körskolan! Kanske blir i nästa vecka eftersom jag jobbar resten av veckan. Men jag känner att jag inte vill ha uppehåll hela denna vinter också! Då är körskolan nog garanterat min räddning.
  • Afasi
    giftgrodan skrev 2013-10-28 14:42:01 följande:
    JAG HAR KÖRKORT! Jag klarade uppkörningen! Det trodde jag faktiskt INTE, det kändes inte så bra som det brukar. Härligt!

Jag har kört med körkortonline. Jättebra frågor, de förklarar alternativen väldigt bra.
    Grattis!!!

Idag ska vi nog ut och köra lite. Ska passa på att prata med mamma om körskolan då. Kanske åker vi dit när vi ändå är ute.
  • Afasi

Faaan. Idag körde vi igen efter flera veckors uppehåll. Det var som att börja från början och allt gick skitdåligt.. Jag vill fan bara kräkas på det här. Helt tappat lusten att skriva in mig på körskolan!

• Afasi
    giftgrodan skrev 2013-10-29 13:10:04 följande:

Jag tror att det är just därför du borde göra det. Du har fastnat i nån sorts ond cirkel tror jag. Att få några tips från en kördkollärare kan också ge jättemycket. Ge inte upp, det kommer vara så vansinnigt skönt när du klarat det!
    Jo jag vet ju det innerst inne men det är skittråkigt att det gick så dåligt. Nu har jag visserligen inte kommit så långt överhuvudtaget men att köra sämre nu än första gången känns skittråkigt. Ska antagligen skriva in mig imorgon så får vi se.
  • Afasi
    frukarlssonn skrev 2013-10-29 18:33:59 följande:
    Det är så när du är orutinerad och du tappar så mkt efter uppehåll jämfört med när du kört mkt! Helt normalt och ge INTE upp! Vet hur j-a tråkigt det känns men kör på regelbundet igen och jag lovar att du kommer ikapp direkt! Och du måste börja med körskolan du komemr få mkt bättre självförtroende i trafiken det kan jag lova! Så skriv in dig nu!!
    Tack för stödet! Vi bestämde först att vi skulle skriva in mig imorgon men nu verkar det som att dom kanske har något erbjudande på gång så vi avvaktar i några dagar. Är tyvärr skitsvårt att hitta tiden för att köra när man är timmis med oregelbundna arbetstider men vi gör så gott vi kan. Min favoritparkering för övningskörning håller dom på gräver upp just nu så jag kan inte riktigt öva så som jag vill heller. Men som du säger, jag ger inte upp! Jag SKA ha det där jävla kortet nästa år!
  • Afasi
    giftgrodan skrev 2013-10-29 20:37:49 följande:
    Just att ha oregelbundna arbetstider är ju bra för att köra på körskola, de har ju mycket tider mitt på dagen, etc. Finns det bara en körskola där du bor?
    Jo precis men det är svårt att få till den privata körningen då. Nej vi har flera men bara en som jag litar på och tänker gå på. Tack och lov så kom hösterbjudandet idag som jag väntade på!
    frukarlssonn skrev 2013-10-29 20:42:52 följande:
    Klart du ska Senast förra sommaren va jag ff övertygad om att jag skulle bli körkortslös. En vacker dag va jag bara så j-a trött på att inte kunna ta mig någonstans. Från den dagen gick det framåt
    Idag kom erbjudandet! Så, så snart som möjligt så ska vi åka ner och skriva in mig! Jag har också tröttnat och känner verkligen att jag vill ta kortet men det känns ju motigt när allt går fel haha! Idag var vi ute och körde och även om jag fortfarande gjorde lite småfel och fick något motorstopp så gick det otroligt mycket bättre! Då ökade hoppet igen!

Svar på tråden Följas åt till körkortet?