• Emelielundin01

Får han gör så?

Mitt ex och jag har en dotter som blir 4år snart! Han har träffat ny och likaså jag! Vu har valår gemensamma dotter varannan vecka vilket fungerade bra till att han tvärt nekade mig någonsomhelst kontakt med min dotter veckan hon är hos honom! Enbart söndagen den veckan får jag ett sms om hur hon haft det hos honom! Han vägrar ha kontakt med mig, han tror att det är honom jag vill prata med/om och inte vårt barn! Får han lov att göra så son han gör? Med vänlig hälsning,

• Svar på tråden Får han gör så?
  • Anonym

Hur kan han få de? Likväl som han harcrättigheter har jag oxå de

• PoL

Det är barnets rätt att få ha kontakt med föräldern, så om det är barnet som aktivt vill ha kontakt med dig gör han fel i att hindra det.

• Anonym

Nja, skulle jag vilja säga.

Om barnet inte mår bra av att kapa kontakten med sin ena förälder ena veckan så ska barnet få ha kontakt med ts. Jag hade tagit upp detta med familjerätten faktiskt och hört vad de säger. Rent spontant så verkar det inte som pappan har barnets bästa i åtanke när han gör så här.

• Mattias 81
    Anonym skrev 2012-11-12 21:25:16 följande:
    Hur kan han få de? Likväl som han harcrättigheter har jag oxå de
    Hans vecka, han som bestämmer.
    Han kan resa iväg, ha henne hos en barnvakt du inte litar på, köra henne olagligt i bilen. Släppa ut henne att leka på gatan och du har inte ett piss att säga till om.

Jag vet för det är så mitt ex tyvärr gör med våra barn. 
  • Anonym (nja igen)
    Anonym skrev 2012-11-12 21:27:49 följande:
    Nja, skulle jag vilja säga.

Om barnet inte mår bra av att kapa kontakten med sin ena förälder ena veckan så ska barnet få ha kontakt med ts. Jag hade tagit upp detta med familjerätten faktiskt och hört vad de säger. Rent spontant så verkar det inte som pappan har barnets bästa i åtanke när han gör så här.
    Då säger jag nja, igen. För det rekommenderas ofta att man inte ska ha mer kontakt än nödvändigt den vecka barnet är hos den andra föräldern, för att barnet ska slippa känna sig förvirrat. Pappan kanske faktiskt tänker på barnet i det här fallet också, för att han sett att barnet inte mår bra över att "störas" när det är hos honom.
  • Anonym
    Anonym (nja igen) skrev 2012-11-12 21:30:32 följande:
    Då säger jag nja, igen. För det rekommenderas ofta att man inte ska ha mer kontakt än nödvändigt den vecka barnet är hos den andra föräldern, för att barnet ska slippa känna sig förvirrat. Pappan kanske faktiskt tänker på barnet i det här fallet också, för att han sett att barnet inte mår bra över att "störas" när det är hos honom.
    Var rekommenderas det? Det har jag aldrig hört talas om, i stället brukar det väl rekommendras att barn få ha fri kontakt med båda sina föräldrar. En 4-åring kan helt klart själv bestämma om hon vill prata med sin mamma, det är inget som pappan behöver sätta stopp för.
  • Anonym

Vet varken ut eller in! Han gör så här för att straffa mig och få mig att må dåligt! Men de han inte tänker på är att de skadar inte bara mig utan även vår dotter i slutändan

• Mattias 81
    Anonym skrev 2012-11-12 21:33:50 följande:
    Vet varken ut eller in! Han gör så här för att straffa mig och få mig att må dåligt! Men de han inte tänker på är att de skadar inte bara mig utan även vår dotter i slutändan
    Kunde varit värre. Jag får som mest veta ifall barnen har varit sjuka eller om något stort har hänt som man bör hjälpa dem bearbeta. Och det får jag bara veta om jag frågar specifikt efter det. Jag får veta mer från hennes föräldrar om vad mina barn gör än från henne. När min son på 5 år frågar varför mamma gjorde si då eller berättar om någon man de hälsat på så kan jag aldrig hjälpa honom förstå för jag vet mindre än han.
    Och det är visst helt okej rent lagligt. Är visst även så illa att om jag inte accepterar det så hotar hon med att begära ensam vårdnad.

Så tänk såhär. Det är ju inte fullt så illa för dig. ;) 
Svar på tråden Får han gör så?