• Anonym

Hur snabbt flyttade ni ihop?

Vet inte vilken rubrik jag ska lägga detta under men ville att folk skulle kunna vara anonyma.
    Så...hur lång tid tog det innan ni flyttade ihop?
    Vad var orsaken till att ni flyttade ihop så tidig/sent?
    Hade ni barn?
    Hur gick det sen?
    Sökte/köpte ni gemensam bostad då eller flyttade någon in till den andra?     

• Svar på tråden Hur snabbt flyttade ni ihop?
  • wannaseeyoudisco

Blev tillsammans 23 oktober 2008, flyttade ihop 15 januari 2009. Vi blev tillsammans andra gången vi träffades och jag tror att han fick nycklar till min lägenhet rätt omgående. Sen skulle jag flytta och det föll sig naturligt att han flyttade in samtidigt.

• Honungssmulan
    Blev ihop augusti 2009
    Flyttade ihop (sålde min lägenhet och flyttade hem till honom) Oktober 2009
    Han friade Oktober 2010
    Gifte oss November 2011
    Fick (planerat)pluss på test augusti 2012
  • Anonym
    Anonym (Anna) skrev 2012-12-08 23:13:23 följande:
    Vi flyttade ihop 9 månader efter att vi hade träffats
    Flyttade ihop då vi blev gravida med vår dotter efter 2 månaders förhållande (  jag gick på p-spruta men blev ändå gravid)
    Jag hade en son sen innan, och väntade då dottern när vi flyttade ihop
    Det har gått väldigt bra... Hållt i hop i 2,5 år och skall gifta oss om 4 dagar
    Jag flyttade in till min sambo 
    Oooh samma dag som vi (Giftermål alltså)

Sambon och jag träffades i början av sep 2011, förlovade oss 11-11-11, gifter oss 12-12-12.
    Fast vi hade varit vänner i tio år innan och vi hade avstånd mellan oss, dock inte superlångt, 14 mil, men drygt ändå.

• Anonym (inlägg 33)

Glömde skriva: Flyttade ihop 23 dec.

• Anonym (Vardag)

Vi blev ihop 12 maj 2010, flyttade mer eller mindre in hos honom redan innan midsommar men skrev mig inte där förrän slutet av juli 2010, hade dock min studentlägenhet uthyrd i andra hand fram till januari 2011, ifall något skulle hända.  Förlova oss juli 2011. 

Haft några upp och nedgångar och kan såhär i efterhand fundera kring om det i visst avseende vart bättre att vänta med att flytta ihop några månader så man lärt känna varandra lite mer och vardagen inte hunnit ikapp lika fort. 

• Sosan72

Shit! Det är ju så roligt att läsa om alla dessa par som har slagit sina påsar ihop rätt tidigt ändå och fortfarande håller ihop. LÄNGE LEVE KÄRLEKEN! Hjärta PUSS PÅ ER ALLA!

• Sosan72
    Tomte FÖR FASEN, JAG GLÖMDE JU SÄGA GOD JUL TILL ER ALLA! Tomte
  • Anonym (inlägg 33)
    Sosan72 skrev 2012-12-09 22:19:02 följande:
    Shit! Det är ju så roligt att läsa om alla dessa par som har slagit sina påsar ihop rätt tidigt ändå och fortfarande håller ihop. LÄNGE LEVE KÄRLEKEN! Hjärta PUSS PÅ ER ALLA!
    Hjärta
  • Mummyfied

Vi studerade på olika orter och hade distansförhållnade. På sommarlovet när vi tagit våra examen (studenten för min del) blev jag gravid och strax efter flyttade killen in hos mig i min mammas hus. Två månader innan barnet föddes fick vi en egen lägenhet och några veckor senare gifte vi oss.

Med facit i hand kan jag nog tycka det hade varit bättre att flytta ihop först. Man tror man vet hur man funkar i ett hushåll när man levt ihop helger och lov, eller som inneboende men det är aldrig samma sak som när man lever på tu man hand.

• Pondus

Träffades i maj 1996 (vi var 19 år båda)
    Flyttade ihop i hans systers möblerade lägenhet vid jul 1996
    Köpte hus 2004
    Fick första barnet 2006
    Fick andra barnet 2007
    gifte oss i mars 2010

Självfallet har vi haft svackor under dessa år MEN jag skulle inte byta ut honom eller mitt liv för nått!

Svar på tråden Hur snabbt flyttade ni ihop?