• Anonym

Hur snabbt flyttade ni ihop?

Vet inte vilken rubrik jag ska lägga detta under men ville att folk skulle kunna vara anonyma.
    Så...hur lång tid tog det innan ni flyttade ihop?
    Vad var orsaken till att ni flyttade ihop så tidig/sent?
    Hade ni barn?
    Hur gick det sen?
    Sökte/köpte ni gemensam bostad då eller flyttade någon in till den andra?     

• Svar på tråden Hur snabbt flyttade ni ihop?
  • tjej87

Vi flyttade ihop efter 1 år och 4 månader... Om det inte hade varit för att jag pluggade utomlands en termin hade vi nog flyttat ihop efter 1 år :) Jag flyttade in i hans lägenhet, han hade en tvåa, bostadsrätt och jag bara en student-etta. Efter 1,5 år blev vi särbos pga att jag fick jobb på annan ort och det har vi varit i ungefär 1 år och 4 månader nu... Hoppas på jobb i rätt stad snart igen!

• Anova

Min "underbara"  svärmor bestämde sig för att hennes äldsta son inte skulle få bo hemma längre eftersom han hittat en tjej med egen lägenhet. Han var då nästan 22 (och svärföräldrarna var inte trångbodda) och arbetslös, och jag var 21, bodde i en etta på 26 kvm med kokplatta och var student. Första gången jag träffade min svärmor började hon planera mitt och sambons gemensamma hem, visade i kataloger osv. Vi hade då vart ett par i tre veckor, känt varandra något längre. 
    Efter ytterligare några veckor flyttde han in i min lilla etta, och tre månader senare flyttade vi till en större lägenhet.

Det kändes totalt galet men ändå rätt på något sätt. Jag tycker fortfarande att svärmors agerande var idiotiskt, och har väl inte i denna dag ett bra förhållande med henne. Sambon och jag har snart varit tillsammans i 14 år, vi har väl haft tur att det fungerat bra från dag 1.     

• knivskrik

Flyttade officiellt ihop i somras efter nästan två år tillsammans, och då hade vi praktiskt taget bott ihop i ett år redan. Då jag bodde i en etta och han delade lägenhet med två kompisar var det inte riktigt läge att någon skulle flytta in hos den andre, samt att vi ville ha en lägenhet som var våran från början, så vi började gemensamt söka. 

Inga barn och det kommer dröja några år innan det blir aktuellt.

Through the darkness of future's past, the magician longs to see. One chants out between two worlds... Fire... walk with me!
  • Mary Jo

Vi bodde redan ihop i ett kollektiv när vi blev tillsammans för 9 år sedan så vi har bott ihop sen dag 1. Vi flyttade till eget -04. Nu är vi gifta och har 2 barn så det gick väl bra!

• Anonym (-o-o-o-)

Träffades på sista april 2003 och flyttade ihop i januari 2004. Jag flyttade 20 mil till hans hemort. Nu 10 år senare har vi två barn och har flyttat till min gamla hemstad 10 mil från orten vi bodde tidigare.

• Anonym (-o-o-o-)
    Anonym (-o-o-o-) skrev 2012-12-09 22:49:41 följande:
    Träffades på sista april 2003 och flyttade ihop i januari 2004. Jag flyttade 20 mil till hans hemort. Nu 10 år senare har vi två barn och har flyttat till min gamla hemstad 10 mil från orten vi bodde tidigare.
    Kan tillägga att vi träffades ungefär varannan helg innan vi flyttade ihop.
  • Anonym (Tina)

Min kille flyttade in till mig efter ca 1 år.

• Anonym (Lina)

Vi har varit ett par i 3 år snart och flyttar förhoppningsvis ihop till våren.

• Kina79

Träffades mars 2003 och efter det sov jag aldrig mer i min lägenhet. Flyttade officiellt ihop efter 3 månader (och förlovade oss) och nån vecka efter det testade vi positivt trots p-piller.

Nu är det 9½ år senare, döttrarna är 8½, 6½ och 2½ år gamla och vi är gifta sen 7½ år tillbaka.

Älskade prinsessor!! Tyra 2004-02-20 Ellen 2006-04-12 Agnes 2010-05-03
  • Anonym (Bodde redan ihop)

Jag flyttade in i ett kollektiv i Edinburgh 2001, 5 personer delade lägenhet 4 av dem intervjuade mig angående det lediga rummet de ville hyra ut. Väl inflyttad fick jag träffa den femte och ojojoj där stod Han med jäkligt stort H. Fick dock jobba hårt i ett år innan vi blev ihop men det var värt det... 10 år senare får jag jag fortfarande tårar i ögonen när jag tänker på den första kyssen. Fick vårt första barn för 5 veckor sedan och bor i Australien där han kommer ifrån idag.

Svar på tråden Hur snabbt flyttade ni ihop?