• Anonym

Hur snabbt flyttade ni ihop?

Vet inte vilken rubrik jag ska lägga detta under men ville att folk skulle kunna vara anonyma.
    Så...hur lång tid tog det innan ni flyttade ihop?
    Vad var orsaken till att ni flyttade ihop så tidig/sent?
    Hade ni barn?
    Hur gick det sen?
    Sökte/köpte ni gemensam bostad då eller flyttade någon in till den andra?     

• Svar på tråden Hur snabbt flyttade ni ihop?
  • Anonym
    Anonym skrev 2012-12-10 18:33:59 följande:
    Flyttade ihop efter en vecka. anledningen var att vi båda sökte lägenhet på samma ort. detta var för 1,5 år sedan och det har gått bra :)

Hur "säker" och hur "kär" kände du dig efter 1 v?
  • Anonym (Vardag)
    Anonym skrev 2012-12-10 18:30:56 följande:

ok har din kille sagt något om hur han upplevde det att det kändes när du var i "hans" hem?
    Inte vad jag kan komma ihåg så här drygt 2 ½ år senare, men minns att han sa något i stil med att du kan ju stanna kvar om du vill men jag måste åka till jobbet nu. 

Sen var det främst hans förslag att jag skulle flytta in till honom, då jag hade en studentbostad som jag inte visste riktigt hur jag skulle göra med, i om att jag inte visste om jag skulle få jobb eller om jag skulle ta en till kurs i brist på arbete. Då föreslog han att jag skulle flytta in till honom för det inte krävdes några köpoäng. Sen så hade han flyttat in i lägenheten i mars samma år, och jag flytta in inofficiellt veckan innan midsommar, så kanske hade känts annorlunda för honom också om han bott där en längre tid, än som nu då han knappt hade bott in sig själv.

Kanske har missat det men inte sett det någonstans hur din situation såg ut. 
  • Morcheeba
    Anonym skrev 2012-12-10 16:15:53 följande:
    Ni som flyttat ihop väldigt snabbt. Hur kändes det att det blir vardag snabbt? Jag menar t ex att en går upp tidigt och den andra senare osv. Kändes inte det konstigt i början? Speciellt när nån flyttar in till den andre?
    För oss tog inte alls särskilt lång tid, några dagar, max. Då hade vi inte känt varandra innan, jag flyttade in hos honom. Vi hade t ex tillgång till varandras konton efter bara två-tre veckor. 

Knäppt, ja, helt klart. 
  • Anonym
    Anonym skrev 2012-12-10 18:37:37 följande:

Hur "säker" och hur "kär" kände du dig efter 1 v?
    Väldigt säker. Hade haft kontakt i ett par månader innan men blev officiellt ett par veckan innan vi flyttade tillsammans.
  • Athema

Jag och min sambo flyttade ihop ca 4 år efter att vi blev ett par, dels för att vi tänkt flytta ihop ett tag och dels för att jag blev gravid. Dumt att inte bo ihop före men vi hade varit tillsammans rätt så länge och även spenderat näst in till varenda natt tillsammans så var ju nästan som om man redan bott ihop :)

Vi hyrde (i väntan på att jag ska studera klart) en större lägenhet tillsammans och sa upp våra mindre lägenheter.
    Nu har vi varit tillsammans 4 år och har 2 barn tillsammans. 

• Anonym (helena)

Jag blev oplanerat gravid och flyttade ihop med killen redan efter ett halvår, vi fick ytterliggare ett barn sen. Men jag lämnade honom efter 6 år (1 år sedan nu) eftersom han inte var så snäll mot mig och i stort sätt sket i barnen.

I juni iår träffade jag en helt underbar kille och som fick känslor för mig i första stund (han är superbra med barnen också).. vi tycker att det är hemskt jobbigt att bara vara utan varandra en dag eller två. Hade inte jag haft några barn så hade vi nog redan bott ihop nu. Men än så länge har det inte kommit på tal, tror vi båda tänker samma sak "vi väntar och ser hur allt utvecklar sig med tanke på att det finns barn med i bilden". Får väl se när det blir av sen.

• Anonym (helena)
    Morcheeba skrev 2012-12-10 18:41:52 följande:
    För oss tog inte alls särskilt lång tid, några dagar, max. Då hade vi inte känt varandra innan, jag flyttade in hos honom. Vi hade t ex tillgång till varandras konton efter bara två-tre veckor. 

Knäppt, ja, helt klart. 
    Oj, det va snabba ryck. Är ni fortfarande tillsammans?
  • Anonym
    Anonym (Vardag) skrev 2012-12-10 18:39:00 följande:
    Inte vad jag kan komma ihåg så här drygt 2 ½ år senare, men minns att han sa något i stil med att du kan ju stanna kvar om du vill men jag måste åka till jobbet nu. 

Sen var det främst hans förslag att jag skulle flytta in till honom, då jag hade en studentbostad som jag inte visste riktigt hur jag skulle göra med, i om att jag inte visste om jag skulle få jobb eller om jag skulle ta en till kurs i brist på arbete. Då föreslog han att jag skulle flytta in till honom för det inte krävdes några köpoäng. Sen så hade han flyttat in i lägenheten i mars samma år, och jag flytta in inofficiellt veckan innan midsommar, så kanske hade känts annorlunda för honom också om han bott där en längre tid, än som nu då han knappt hade bott in sig själv.

Kanske har missat det men inte sett det någonstans hur din situation såg ut. 

Dejtat endast en månad men pga min livssituation med mitt jobb bl a så är det svårt att träffas. Jag är dock lite rädd att "förstöra" nåt eftersom vi inte alls känner varandra så bra än men samtidigt känns det som om vi aldrig kommer göra det heller om vi inte flyttar ihop...
  • Anonym (Vardag)
    Anonym skrev 2012-12-10 18:54:08 följande:

Dejtat endast en månad men pga min livssituation med mitt jobb bl a så är det svårt att träffas. Jag är dock lite rädd att "förstöra" nåt eftersom vi inte alls känner varandra så bra än men samtidigt känns det som om vi aldrig kommer göra det heller om vi inte flyttar ihop...
    Det låter jobbigt att vara tvungna att leta för att kunna hitta tider som passar båda :-/ Du är inte ledig något nu i mellandagarna så att ni har möjlighet att bo tillsammans då och i alla fall ha möjlighet att umgås under en lite längre period? Det bra att ta det lugnt med att flytta ihop om man är osäker på relationen men samtidigt så kanske det kan vara värt att chansa om det ger er större möjligheter att ses under de förutsättningarna än att vänta,  och inte kunna ses alltför ofta, och riskera att allt rinner ut i sanden.  
  • UngMamma25

Jag flyttade in till min make direkt när vi blivit ihop. (för 2½år sedan.)
    Och nu har vi varit gifta i 7 månader snart!

Jag har en son sedan en tidigare relation och en med maken.

Jag blev gravid direkt. (men det var inte orsaken till varför jag flyttade in direkt, det var för jag blev utsatt av misshandel, hot och våldtäkt av mitt ex..)

Svar på tråden Hur snabbt flyttade ni ihop?