• Anonym

Hur snabbt flyttade ni ihop?

Vet inte vilken rubrik jag ska lägga detta under men ville att folk skulle kunna vara anonyma.
    Så...hur lång tid tog det innan ni flyttade ihop?
    Vad var orsaken till att ni flyttade ihop så tidig/sent?
    Hade ni barn?
    Hur gick det sen?
    Sökte/köpte ni gemensam bostad då eller flyttade någon in till den andra?     

• Svar på tråden Hur snabbt flyttade ni ihop?
  • Morcheeba

Dag ett. Han sa att jag inte fick åka hem och jag lydde snällt. Dagen efter åkte jag hem och hämtade lite kläder , vi har bott ihop sedan dess.

• Idun

Flyttade ihop 10 månader efter att vi träffades, har bott ihop officiellt i snart 2 månader.
    Jag flyttade hem till honom, Det var olika städer och jag var ändå aldrig i min lägenhet som var stor som en garderob och hade delad dusch med alla andra i huset, Nu har jag eget badrum, en ugn och kan göra sälen på vardagsrumsgolvet om jag vill! Inga barn :D  

• Anonym

Ni som flyttat ihop väldigt snabbt. Hur kändes det att det blir vardag snabbt? Jag menar t ex att en går upp tidigt och den andra senare osv. Kändes inte det konstigt i början? Speciellt när nån flyttar in till den andre?

• Border

Jag och sambon flyttade ihop efter tre månader. Jag flyttade då till hans lägenhet, inga barn då. Nu har vi snart varit ett par i nio år.

• Idun

Jo, innan jag flyttade in så såg jag det som hans lägenhet (såklart) , frågade fortfarande "kan jag ta en macka" efter att ha sovit där 85% av nätterna i 5 månader. Känns mer som hemma efter att jag flyttat hit mina grejer..Solig

Men konstigt med vardag har det inte känts utan bara mysigt och roligt, vi vill ju vara med varandra jämt och inte sitta i varsin lägenhet. Vi vaknar nästan aldrig samtidigt men ser inget problem i det.  

• Anonym

Idun: tänkte mer som på dig då när du flyttade on i hans lgh. Kändes det inte konstigt att bli själv "kvar" i början?

• Anonym (Vardag)
    Anonym skrev 2012-12-10 16:15:53 följande:
    Ni som flyttat ihop väldigt snabbt. Hur kändes det att det blir vardag snabbt? Jag menar t ex att en går upp tidigt och den andra senare osv. Kändes inte det konstigt i början? Speciellt när nån flyttar in till den andre?
    Jo, jag kan tycka att det kändes konstigt i början att vara i någon annans lägenhet när denna person inte är där. Detta speciellt då han dessutom jobbar natt och kändes konstigt att sitta ensam i hans lägenhet från halv sex på kvällen och gå och lägga sig där ensam tills han kom hem framåt halv sex. Dock var väl fördelen för vår skull att vi då hade möjlighet att ses inte enbart på helgen, utan även på eftermiddagarna innan han åkte till jobbet, som annars knappt vart möjligt  

Kommer än idag ihåg känslan av att bli "lämnad kvar" där när han åkte till jobbet och även någon gång innan när jag fått nyckel och var hemma innan honom att gå in i någon annans bostad när inte denna var hemma, En konstig känsla som man dock snabbt vande sig vid.  
  • Anonym
    Anonym (Vardag) skrev 2012-12-10 18:28:05 följande:
    Jo, jag kan tycka att det kändes konstigt i början att vara i någon annans lägenhet när denna person inte är där. Detta speciellt då han dessutom jobbar natt och kändes konstigt att sitta ensam i hans lägenhet från halv sex på kvällen och gå och lägga sig där ensam tills han kom hem framåt halv sex. Dock var väl fördelen för vår skull att vi då hade möjlighet att ses inte enbart på helgen, utan även på eftermiddagarna innan han åkte till jobbet, som annars knappt vart möjligt  

Kommer än idag ihåg känslan av att bli "lämnad kvar" där när han åkte till jobbet och även någon gång innan när jag fått nyckel och var hemma innan honom att gå in i någon annans bostad när inte denna var hemma, En konstig känsla som man dock snabbt vande sig vid.  

ok har din kille sagt något om hur han upplevde det att det kändes när du var i "hans" hem?
  • Anonym (snabbt)

Efter en månad så var vi i min lägenhet alltid förutom när räkningarna hämtades. Efter 7 månader så skrev vi oss på samma adress

• Anonym

Flyttade ihop efter en vecka. anledningen var att vi båda sökte lägenhet på samma ort. detta var för 1,5 år sedan och det har gått bra :)

Svar på tråden Hur snabbt flyttade ni ihop?