• Anonym

Hur snabbt flyttade ni ihop?

Vet inte vilken rubrik jag ska lägga detta under men ville att folk skulle kunna vara anonyma.
    Så...hur lång tid tog det innan ni flyttade ihop?
    Vad var orsaken till att ni flyttade ihop så tidig/sent?
    Hade ni barn?
    Hur gick det sen?
    Sökte/köpte ni gemensam bostad då eller flyttade någon in till den andra?     

• Svar på tråden Hur snabbt flyttade ni ihop?
  • Anonym (Speedo)

Flyttade ihop samma dag vi blev tillsammans, jag flyttade in i hans hus. Gifte oss 7 veckor senare, har varit gifta i 2,5 ar nu och forsta bebisen kommer om 20 veckor cirka :)

• Anonym

Det tog oss sex månader för han bodde redan här och kunde inte flytta. Jag flyttade tio mil med mitt barn då till honom (av olika anledningar kunde hans pappa inte ha honom) och vi har varit ihop i sjutton år nu och har två egna barn tillsammans. Det var hans hus och det har fungerat bra. 

• Anonym (tidigt)

Vi flyttade ihop efter ca 2 månader :)

• Migas
    Anonym (Lina) skrev 2012-12-10 03:22:25 följande:
    Vi har varit ett par i 3 år snart och flyttar förhoppningsvis ihop till våren.
    Finns det några anledningar som har hindrat er att flyttat ihop tidigare eller var det mer ett beslut att ta det lugnt och lära känna varandra mer innan man kastar sig in i sambolivet?
    Anonym (Speedo) skrev 2012-12-10 05:45:53 följande:
    Flyttade ihop samma dag vi blev tillsammans, jag flyttade in i hans hus. Gifte oss 7 veckor senare, har varit gifta i 2,5 ar nu och forsta bebisen kommer om 20 veckor cirka :)
    Det var snabbt, men gissar att ni hade känt varandra en tid innan ni blev tillsammans?  Grattis till bebisen!
  • Emelie 1987

Flyttade ihop efter ungefär 2 år när jag började plugga på universitet. Han hade redan flyttat hemifrån och mina föräldrar hade sagt att jag måste klara mig själv efter studenten. Vi fick dock hjälp med att köpa en bostadsrätt i utkanten av stan. 1½ år senare upptäckte jag att jag var med barn.

Nu har vi varit ett par i lite mer än 8 år, bott ihop i mer än 6 år, en son på 4 år, en dotter på 2½ år, samt varit gifta i 1½ år.

Och lägenheten är såld och vi har nyligen flyttat in i en ny, större, med mer utrymme för växande barn och framtida tillökningar. :)

En man, två barn, tre älsklingar
  • eval

Inom någon vecka sov vi över hos varandra varje natt, båda bodde hemma hos föräldrarna. Efter nio månader fick vi en egen lägenhet och flyttade hemifrån tillsammans. 15 år och tre barn tillsammans, och lika ovilliga att vara ifrån varandra nu som då.

• Oon

Vi flyttade ihop efter 6 månader ungefär.. Jag bodde med mina föräldrar i skåne efter att mitt andrahands kontrakt i sthlm gått ut och han bodde i Dalarna i egen lägenhet. Det var han som ville att jag skulle flytta upp så sagt och gjort.
    Nu 4 år senare så bor i i hus med en son på två år och en till på bakning med leverans i februari!

Bf 100922 och Bf 130220
  • Anonym

Vi flyttade ihop i princip direkt i praktiken i och med att jag bodde hemma och han hade eget. Så jag flyttade till honom. Efter det har vi flyttat ytterligare 3 ggr och de 2 senaste lägenheterna har vi stått tillsammans på eftersom jag också gått klart skolan och haft jobb.

Nu har vi en son på 1 år och en hund tillsammans också.

4 år sen vi träffades.

• Anonym

Flyttade ihop efter ca 3½ års förhållande. Jag flyttade in hos honom.Vi har varit tillsammans i lite över 7 år.

• Anonym

Tre samboförhållanden senare så har jag insett att jag är på tok för beroende av privatliv och därmed helt omöjlig att bo ihop med. Därför blir det inget mer samboende för min del :D

Svar på tråden Hur snabbt flyttade ni ihop?