• Johanninen

    Varning för jollyroom.se!

    Nu måste jag slänga ut en liten varning här... Jag satt i morse och skulle handla de sista julklapparna tänkte jag, och surfade in på jollyroom.se. Sidan var seg och betedde sig konstigt, saker försvann ur varukorgen, och nya saker lades i, fick klicka bort både vantar och resesäng som bara dykt upp helt mystiskt medan sakerna jag lagt i försvann. Jag tänkte att det kanske berodde på att jag inte var inloggad, så jag skapade ett konto och loggade in för att fortsätta shoppa.

    Sökte rätt på det jag skulle ha, lade det i varukorgen som tycktes funka okej nu. Så kollade jag på klockan, insåg att jag var försenad och lade bara ihop datorn, tänkte att jag fick fortsätta shoppa när jag kom hem. Jag hann inte mer än ut i hallen och börja ta på mig skorna, så plingade mobilen till av ett mail från jollyroom. Grattis, tack för att du handlar hos oss osv, "Här är din orderbekräftelse." Eh, say what!? Kollade orderbekräftelsen, och grattis, på väg hem till mig just nu är en produkt jag över huvud taget inte ens TITTAT på, än mindre beställt. Svarade på mailet och skrev att nej stopp, jag har inte beställt nåt, annullera ordern för det här stämmer inte.

    Det dröjde ett par timmar innan jag fick svar, men när jag fick det så var det väldigt nedlåtande i stil med att "Har du ångrat dig så är ju inte det vårt fel, och du kan ju alltid skicka tillbaka varorna för endast 59:-". Jag förklarade samma för dem som jag skrivit här, både tydligt och trevligt, jag har inte beställt något, kan ni hjälpa mig? Men nej. Det jag fick till svar var att en beställning hos dem gör man inte bara sådär, och jag hade ju uppgett både adress och kortnummer... Kortnummer? Så produkten är BETALD? Av vem då? (panikkollade kontot, men nej, inte av mig eller mina pengar).

    Jo visst. En betald (inte billig, utan för ca 500 kr) produkt är nu på väg till mig. God jul, tomten kom tidigt i år? Usch, detta känns inte alls bra. Vart kortbetalningen kom ifrån kunde de inte alls svara på, för det sköts tydligen av tredje part. De rådde mig (om det nu inte verkligen var jag i alla fall, var jag säker på det?) att polisanmäla, för jag hade nog blivit utsatt för ett bedrägeriförsök... Men vilket jäkla bedrägeri? "Här har du en grej som jag har beställt och betalat åt dig."

    JAG tror att det var något tok med deras sida imorse. JAG tror att någonstans har det blivit fel, och att någonstans i Sverige sitter en stackare som betalat en produkt som kommer hamna hos mig. Nån har lagt 500:- på en fin leksak, som aldrig kommer göra deras barn lyckligt på julaftons morgon. Jag vill verkligen lösa detta, men jag vet inte hur. Jollyroom är sjukt ovilliga att hjälpa till.

    Och hur fan ska jag bete mig nu då? Hämtar jag inte ut paketet kommer jag ju få betala tillbaka-frakten. Samma sak om jag hämtar ut paketet och skickar tillbaka grejerna. Jag tycker inte att det är rättvist att jag ska betala för att jag var dum nog att skapa ett konto hos jollyroom. Men i deras ögon har ju allt gått rätt till, "jag" har ju både beställt och betalat produkten, och nu är den på väg. Att de inte bara kunde annullera ordern... Men det gick ju inte, och det "stod ju faktiskt i köpevillkoren som man måste godkänna innan man kunde genomföra köpet OCH i FAQ'n på sidan." Well, excuse me, jag visste inte att man måste läsa FAQ'n för att BLI MEDLEM PÅ SIDAN OCH JAG HAR FORTFARANDE INTE BESTÄLLT NÅNTING SÅ JAG HAR INTE GODKÄNT NÅGRA JÄKLA KÖPEVILLKOR!!! (sa jag inte. men jag ville!)

    Så. Varning för Jollyroom om du inte vill betala varor som hamnar hos andra.
    För övrigt anser jag att du bör lära dig stava.
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-12-11 21:08
    Nu har jag pratat med kundserviceansvarige, fått en förklaring till vad som hänt (bugg på sidan vilken gjorde att någon annan loggades in på mitt konto. Tydligen ovanligt, men inte ickeexisterande problem.) och jag har fått löfte om att det som gått snett ska rättas till. Paketet ska jag bara låta ligga, jag behöver inte betala varken tillbakafrakt ("Sjukt dumt och helt oförankrat i företaget"), eller något annat. Den som beställt och betalat leksaken ska de söka rätt på och kompensera, precis som jag ska få kompensation (i form av rabattcheckar). Han bad även tusen gånger om ursäkt för bemötandet jag råkat ut för, och sade att om det någonsin blev några problem relaterat till detta så var det bara att ringa.

    Tänker jag då använda dessa checkar och handla hos jollyroom.se? Ja, det tror jag faktiskt. Det löste sig ju till slut, och jag är mer än nöjd över det bemötande jag fick från kundtjänstansvarige. Slutet gott, allting gott! :)
  • Svar på tråden Varning för jollyroom.se!
  • Ordis

    Har beställt därifrån en gång och hämtat varan i deras lagar. De verkade väldigt förvirrade så där vill jag inte handla igen. Tack för varningen! Med så mycket buggar vågar man ju inte heller surfa in på sidan ens. Och jag har ju ett konto då jag handlat där en gång. Undrar vilken stackare som jollyroom stulit pengar ifrån.


    Stava rätt är jävligt överskattat, de flesta läser i ordbilder i alla fall och förstår således vad där står.
  • Du MÅSTE ange en signatur
    Anonym (!) skrev 2012-12-11 16:05:42 följande:

    Varukorgen CP?? Är det så du beskriver de fel du hittar?
    Om något är cp, så skriver jag att det är cp. Problem med det? Om sedan någon ber mig definiera cp, så gör jag det. Det är därför jag får betalt. Och har världens bästa jobb där cp är en helt korrekt beskrivning. 
    Boulder skrev 2012-12-11 16:01:36 följande:
    Jag jobbar som programmerare och tycker också att ts problem låter som en helt rimlig men förstås oacceptabel bugg. Skulle gissa att databasen som hanterar användare blivit korrupt.
    Det ligger nog något i det, men det förklarar inte problem med t ex varukorgen. Min högst okvalificerade gissning är att produkten också är undermålig från början. 
    Ninen79 skrev 2012-12-11 16:07:51 följande:
    Kanoon :) har du några andra tips på sidor som man borde undvika att handla på?
    Yes, BonPrix är t ex en sådan som jag går omvägar runt. Sen har jag krossat div. småfirmor på nätet, men det är garanterat såna som du inte känner till. Mysko småfirmor i USA och liknande.

    Prova själva ett av standardtesterna (här hittar vi nästan alltid fel inom en minut eller två):

    a) Gå till en valfri webbutik.
    b) Lägg till en (1) valfri vara i varukorgen.
    c) Ta bort två (-2) av samma vara från varukorgen.

    Har du nu 1 vara i korgen, -1 vara, 0 varor eller fortfarande 2? Ibland är butikerna så jävla uppfuckade så att de faktiskt skickar hem ett tomt paket, samt betalar dig pengar för varan du reducerade från totalt antal varor.

    True story! Seen it happen!

    Till sist: TS, vad har du för system (windows7/Mac) och vilken browser använde du när detta inträffade? 
  • Anonym

    CP är en diagnos inte en definition på ett problem. Punkt. Lär dig använda rätt ord för rätt saker. Diagnoser är inga skällsord det fattar minsta lilla unge!

  • Margaux

    Jag har handlat många gånger från jollyroom.se och har under utvalsprocessen haft problem med kundkorgen, och typ lagt till 10 bilstolar för att de har varit tidigare påbörjad order som inte synts etc. Men i slutändan har det fungerat jättebra och varorna har kommit fort och till bra pris. Tycker i det stora hela att det är en bra butik om än med en dålig hemsida........
    Hoppas det löser sig för er TS. 

  • NeedfulThings

    Har inte läst alla svar så jag ber om ursäkt om någon redan skrivit detta. Men enligt lagen har du alltid rätt att avbeställa en vara som ännu inte kommit fram till dig. Så dom kan inte vägra att ta tillbaka köpet. Har den dock redan gått iväg med posten kan dom kräva pengar för det dom lagt ut, alltså frakt och eventuell expeditionskostnad. Tyvärr. Så att dom vägrar är helt befängt. och särskilt då du säger att du inte beställt varan,

  • Lillagris

    Jag har oxå märkt att sidan är väldigt väldigt seg, går knappt att va påden :(

  • Anonym (!)
    Du MÅSTE ange en signatur skrev 2012-12-11 16:44:57 följande:
    Om något är cp, så skriver jag att det är cp. Problem med det? Om sedan någon ber mig definiera cp, så gör jag det. Det är därför jag får betalt. Och har världens bästa jobb där cp är en helt korrekt beskrivning. 

    Det ligger nog något i det, men det förklarar inte problem med t ex varukorgen. Min högst okvalificerade gissning är att produkten också är undermålig från början. 

    Yes, BonPrix är t ex en sådan som jag går omvägar runt. Sen har jag krossat div. småfirmor på nätet, men det är garanterat såna som du inte känner till. Mysko småfirmor i USA och liknande.

    Prova själva ett av standardtesterna (här hittar vi nästan alltid fel inom en minut eller två):

    a) Gå till en valfri webbutik.
    b) Lägg till en (1) valfri vara i varukorgen.
    c) Ta bort två (-2) av samma vara från varukorgen.

    Har du nu 1 vara i korgen, -1 vara, 0 varor eller fortfarande 2? Ibland är butikerna så jävla uppfuckade så att de faktiskt skickar hem ett tomt paket, samt betalar dig pengar för varan du reducerade från totalt antal varor.

    True story! Seen it happen!

    Till sist: TS, vad har du för system (windows7/Mac) och vilken browser använde du när detta inträffade? 
    Ja, jag har problem med det. Definiera gärna på vilket sätt du anser att det är cp? 
  • Du MÅSTE ange en signatur
    Anonym skrev 2012-12-11 17:02:44 följande:
    CP är en diagnos inte en definition på ett problem. Punkt. Lär dig använda rätt ord för rätt saker. Diagnoser är inga skällsord det fattar minsta lilla unge!
    Är du verksam inom området? Mit jobb handlar om diagnoser, och jag får faktiskt använda vilka termer jag vill, oavsett vad du tycker. Hoppas det stör dig riktigt mycket, för jag tänker inte sluta att använda språket som jag själv vill. 

    En skadad modul, som bör funka, kan mycket väl beskrivas som cp, eftersom den faktiskt har en defekt pg a en skada. Men man kanske bara får använda cp om människor enligt dig?
     
Svar på tråden Varning för jollyroom.se!