• Johanninen

Varning för jollyroom.se!

Nu måste jag slänga ut en liten varning här... Jag satt i morse och skulle handla de sista julklapparna tänkte jag, och surfade in på jollyroom.se. Sidan var seg och betedde sig konstigt, saker försvann ur varukorgen, och nya saker lades i, fick klicka bort både vantar och resesäng som bara dykt upp helt mystiskt medan sakerna jag lagt i försvann. Jag tänkte att det kanske berodde på att jag inte var inloggad, så jag skapade ett konto och loggade in för att fortsätta shoppa.

Sökte rätt på det jag skulle ha, lade det i varukorgen som tycktes funka okej nu. Så kollade jag på klockan, insåg att jag var försenad och lade bara ihop datorn, tänkte att jag fick fortsätta shoppa när jag kom hem. Jag hann inte mer än ut i hallen och börja ta på mig skorna, så plingade mobilen till av ett mail från jollyroom. Grattis, tack för att du handlar hos oss osv, "Här är din orderbekräftelse." Eh, say what!? Kollade orderbekräftelsen, och grattis, på väg hem till mig just nu är en produkt jag över huvud taget inte ens TITTAT på, än mindre beställt. Svarade på mailet och skrev att nej stopp, jag har inte beställt nåt, annullera ordern för det här stämmer inte.

Det dröjde ett par timmar innan jag fick svar, men när jag fick det så var det väldigt nedlåtande i stil med att "Har du ångrat dig så är ju inte det vårt fel, och du kan ju alltid skicka tillbaka varorna för endast 59:-". Jag förklarade samma för dem som jag skrivit här, både tydligt och trevligt, jag har inte beställt något, kan ni hjälpa mig? Men nej. Det jag fick till svar var att en beställning hos dem gör man inte bara sådär, och jag hade ju uppgett både adress och kortnummer... Kortnummer? Så produkten är BETALD? Av vem då? (panikkollade kontot, men nej, inte av mig eller mina pengar).

Jo visst. En betald (inte billig, utan för ca 500 kr) produkt är nu på väg till mig. God jul, tomten kom tidigt i år? Usch, detta känns inte alls bra. Vart kortbetalningen kom ifrån kunde de inte alls svara på, för det sköts tydligen av tredje part. De rådde mig (om det nu inte verkligen var jag i alla fall, var jag säker på det?) att polisanmäla, för jag hade nog blivit utsatt för ett bedrägeriförsök... Men vilket jäkla bedrägeri? "Här har du en grej som jag har beställt och betalat åt dig."

JAG tror att det var något tok med deras sida imorse. JAG tror att någonstans har det blivit fel, och att någonstans i Sverige sitter en stackare som betalat en produkt som kommer hamna hos mig. Nån har lagt 500:- på en fin leksak, som aldrig kommer göra deras barn lyckligt på julaftons morgon. Jag vill verkligen lösa detta, men jag vet inte hur. Jollyroom är sjukt ovilliga att hjälpa till.

Och hur fan ska jag bete mig nu då? Hämtar jag inte ut paketet kommer jag ju få betala tillbaka-frakten. Samma sak om jag hämtar ut paketet och skickar tillbaka grejerna. Jag tycker inte att det är rättvist att jag ska betala för att jag var dum nog att skapa ett konto hos jollyroom. Men i deras ögon har ju allt gått rätt till, "jag" har ju både beställt och betalat produkten, och nu är den på väg. Att de inte bara kunde annullera ordern... Men det gick ju inte, och det "stod ju faktiskt i köpevillkoren som man måste godkänna innan man kunde genomföra köpet OCH i FAQ'n på sidan." Well, excuse me, jag visste inte att man måste läsa FAQ'n för att BLI MEDLEM PÅ SIDAN OCH JAG HAR FORTFARANDE INTE BESTÄLLT NÅNTING SÅ JAG HAR INTE GODKÄNT NÅGRA JÄKLA KÖPEVILLKOR!!! (sa jag inte. men jag ville!)

Så. Varning för Jollyroom om du inte vill betala varor som hamnar hos andra.
    För övrigt anser jag att du bör lära dig stava.
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-12-11 21:08
    Nu har jag pratat med kundserviceansvarige, fått en förklaring till vad som hänt (bugg på sidan vilken gjorde att någon annan loggades in på mitt konto. Tydligen ovanligt, men inte ickeexisterande problem.) och jag har fått löfte om att det som gått snett ska rättas till. Paketet ska jag bara låta ligga, jag behöver inte betala varken tillbakafrakt ("Sjukt dumt och helt oförankrat i företaget"), eller något annat. Den som beställt och betalat leksaken ska de söka rätt på och kompensera, precis som jag ska få kompensation (i form av rabattcheckar). Han bad även tusen gånger om ursäkt för bemötandet jag råkat ut för, och sade att om det någonsin blev några problem relaterat till detta så var det bara att ringa.

Tänker jag då använda dessa checkar och handla hos jollyroom.se? Ja, det tror jag faktiskt. Det löste sig ju till slut, och jag är mer än nöjd över det bemötande jag fick från kundtjänstansvarige. Slutet gott, allting gott! :)
  • Svar på tråden Varning för jollyroom.se!
  • 2211

Om en kund klagar högt som i detta fall så är det klart att de svarar på ett bra sätt men för tusentals kunder så beter de sig sämre. Jag kommer aldrig att handla därifrån. Tacka vet jag då Ellos, de kan service och att bemöta sina kunder.

• Anonym
    2211 skrev 2012-12-12 10:32:11 följande:

Om en kund klagar högt som i detta fall så är det klart att de svarar på ett bra sätt men för tusentals kunder så beter de sig sämre. Jag kommer aldrig att handla därifrån. Tacka vet jag då Ellos, de kan service och att bemöta sina kunder.

Fast hörde att Ellos är dåliga på packetering skickar detmesta i påsar va flera jag hörde som fick trasiga kartonger pga. detta flera reklamationer osv. Handlat på ellos ett par gånger men upplever dem som väldigt irriterande pga alla annonser, kataloger, dyrare priser än flera andra ställen. Så nä jag gillar inte Ellos.
  • Plutteli
    2211 skrev 2012-12-12 10:32:11 följande:

Å jag vägrar handla hos Ellos, skitkvallité på grejerna, skitbemötande vid klagomål.

Tror inte det finns något företag som har enbart possitiva kundkontakter faktiskt...
  • 2211
    Plutteli skrev 2012-12-12 10:38:46 följande:

Å jag vägrar handla hos Ellos, skitkvallité på grejerna, skitbemötande vid klagomål.

Tror inte det finns något företag som har enbart possitiva kundkontakter faktiskt...

Vilka grejer?

Det finns kläder, inredning, sängkläder och täcken, leksaker och tapeter i mängder så jag vet inte riktigt vad du menar?  
  • 2211
    Anonym skrev 2012-12-12 10:38:40 följande:

Fast hörde att Ellos är dåliga på packetering skickar detmesta i påsar va flera jag hörde som fick trasiga kartonger pga. detta flera reklamationer osv. Handlat på ellos ett par gånger men upplever dem som väldigt irriterande pga alla annonser, kataloger, dyrare priser än flera andra ställen. Så nä jag gillar inte Ellos.

Det låter som att du aldig själv handlat där och tror på rykten. Dom paketerar i paket om det är omtåliga och stora ordrar och i påsar om det är några enstaka plagg, om kartongen gått sönder så är det postens fel och inte Ellos fel.

Jag har varit kund där i 15 år och nog handlat där 500 ggr och jag har ingenting att klaga på. 
  • Plutteli
    2211 skrev 2012-12-12 10:57:26 följande:

Vilka grejer?

Det finns kläder, inredning, sängkläder och täcken, leksaker och tapeter i mängder så jag vet inte riktigt vad du menar?  

Jag har inte haft tur med nått jag köpt där, varken kläder eller leksaker.

Som sagt, säg det större företag som inte haft några problem med sina kunder?
    Jag har som sagt aldrig haft problem med Jollyroom, har beställt massor av gånger. Jag har heller aldrig haft prblem med Lek Mer men vet att andra haft det.
    Jag har å andra sidan haft problem med Allt för föräldrars webshop, med Ellos, med Haléns och vissa andra stora företag.

Skulle något företag i princip bara ha problem med sina kunder däremot skulle jag heller inte köpa därifrån, som med Pippilotta tex när den butiken fortfarande fanns...
  • Anonym
    2211 skrev 2012-12-12 11:00:27 följande:

Det låter som att du aldig själv handlat där och tror på rykten. Dom paketerar i paket om det är omtåliga och stora ordrar och i påsar om det är några enstaka plagg, om kartongen gått sönder så är det postens fel och inte Ellos fel.

Jag har varit kund där i 15 år och nog handlat där 500 ggr och jag har ingenting att klaga på. 

Jag har visst handlat där! Så talar dels av egen erfarenhet, dels att jag hörde ett par i en grupp tala om just detta igår då någon var och va fler som hade fått demolerade kartonger i följd av att de packeterar i påsar och hållt på och reklamera detta. Även om det nog går bra i de flesta fallen. Och man ska fortfarande packetera så ett paket håller för postleveransen, speciellt om det är ett postorderföretag. Har själv köpt en sak där som va på gränsen att den kunde gå sönder(va kantstött i kartongen men saken inuti hade klarat sig tack och lov). Inget skyddande emaballage eller extra kartong. Fått skorna i med enda skyddande emballage en påse och fattar mycket väl att saker kan gå sönder. Räcker med några tyngre paket ovanpå för att en skokartong kan gå sönder. Även om varan kan hålla.

Har själv fått alla dessa förbannade kataloger i tid och otid lyckades tillslut få dem och sluta skicka katalogen och funderar man på och beställa nåt ja då ska man få en katalog med hem också, enligt varukorgen, rent slöseri om man inte ens kan tacka nej till den. Hamnar endå direkt i pappersåtervinningen

Bara för att du har positiva erfarenheter betyder det inte att andra kan ha otur. Har andra med mer posstiva uppleveser och andra med mer negativa upplevelser.
  • MaryCaroline

Läser man omdömen på nätet om Jollyroom verkar de ju mest ha negativa omdömen och betyg. Och företaget svarar alltid i stil med att de beklagar och så ska det inte gå till och skriver jämt "det låter inget bra" eller "det låter inget vidare". Låter mest som att de har standardsvar. 

Angående paketering har jag beställt både från Ellos och H&M och Jotex. Har alltid fått mina varor i påsar. Först ligger själva kläderna och accessoarerna och de flesta grejer i sina egna påsar och sedan ligger allt i en större påse som det hela skickas i. Det enda som legat i egen kartong är typ lampor och hyllor. Har aldrig fått paketerat i kartong, oavsett mindre eller större order. Men jag har haft tur att inget gått sönder.

• Anonym
    MaryCaroline skrev 2012-12-12 11:56:51 följande:
    Läser man omdömen på nätet om Jollyroom verkar de ju mest ha negativa omdömen och betyg. Och företaget svarar alltid i stil med att de beklagar och så ska det inte gå till och skriver jämt "det låter inget bra" eller "det låter inget vidare". Låter mest som att de har standardsvar. 

Angående paketering har jag beställt både från Ellos och H&M och Jotex. Har alltid fått mina varor i påsar. Först ligger själva kläderna och accessoarerna och de flesta grejer i sina egna påsar och sedan ligger allt i en större påse som det hela skickas i. Det enda som legat i egen kartong är typ lampor och hyllor. Har aldrig fått paketerat i kartong, oavsett mindre eller större order. Men jag har haft tur att inget gått sönder.

Kläder är ingen fara med de klarar sånt. Leksaker och annat som kan lite lättare gå sönder eller man faktiskt ska ge bort i julklapp e ju inte kul och få kanstötta eller mosade precis innan jul. Eller i vissa fall vill ha kvar kartongen och då vill man ju att även den klarat sig.

Köper och säljer endel och då är det viktigt och packetera bra så det klarar posten. ju ömtåligare en sak är dessto bättre packetering måste det va.   
  • RS89

blah beställde en sådan bamse lära-gå-stol till min son i julklapp. skickar mail och frågar vart mitt paket är får bara svar att det blivit ett tekniskt fel och fick 150 kr rabatt. blir så ledsen om det inte kommer innan julafton. jag sa till dem att om dem inte kan leverera innan det så vill jag ha mina pengar tillbaka.
    tror inte att jag kommer använda rabattchecken. kan man ge det till någon annan? 

• Anonym (Zenzera)

Min mamma beställde en baby bärsele till mig och hon kan inget om datorer. Så mycket visste hon att det stod att det fanns i lager så hon beställde å betalade. Det gick över en månad om inte mer, hon ringde å kollade, fick som svar att den är försenad. Hmm... Å inget mail, ingenting om det. Det gick nån vecka till å så ringde hon igen. Nähä de vet inte när den kommer. Hon avbeställde skiten... Jag bor i Göteborg. Åkte till deras butik/hämtlager å tänkte kolla på barnvagnar mm. De hade inte mycket demoex att titta på. Frågade hur det var med kampanjvarorna. Tjejen som satt där visste inte mycket mer än att det hände på leverantörerna å hur mycket de vill släppa för försäljning. Å det verkar som att Jollyroom släppte ut varorna på webben mer än vad de hade eller kan leverera.

• dòchas

Har inte läst igenom tråden så det är kanske fler som haft samma problem. Jag satt och tittade på Jollyrooms hemsida för någon dag sen men hade inte lagt något i varukorgen helt plötsligt ser jag att där ligger 5 artiklar och sen ändras det till 1. Går in och kollar och i varukorgen ligger en flickklänning och jag har definitivt inte varit i närheten av att titta på några klänningar (har dessutom en son). När jag sen påpekar detta för Jollyroom och menar att det känns inte speciellt tryggt för mig som kund så tycker de att jag ska byta webbläsare eller till och med ev. dator.. hm borde inte det ligga på deras ansvar att försöka fixa problemet. Nä vet inte heller om jag vill handla därifrån igen faktiskt.

• Johanninen
    dòchas skrev 2013-01-24 13:55:18 följande:
    Har inte läst igenom tråden så det är kanske fler som haft samma problem. Jag satt och tittade på Jollyrooms hemsida för någon dag sen men hade inte lagt något i varukorgen helt plötsligt ser jag att där ligger 5 artiklar och sen ändras det till 1. Går in och kollar och i varukorgen ligger en flickklänning och jag har definitivt inte varit i närheten av att titta på några klänningar (har dessutom en son). När jag sen påpekar detta för Jollyroom och menar att det känns inte speciellt tryggt för mig som kund så tycker de att jag ska byta webbläsare eller till och med ev. dator.. hm borde inte det ligga på deras ansvar att försöka fixa problemet. Nä vet inte heller om jag vill handla därifrån igen faktiskt.
    Var precis så det började för mig... tydligen något de hade kända problem med, om jag inte minns fel. Tips: Försök inte lösa detta problem genom att skapa konto... ;)
  • Johanninen

Ooooch, där försvann ALL tilltro jag lyckats uppbåda efter jollyrooms första fuck-up. Gissa vem som fick en faktura på 299 kronor för "Ej uthämtat paket" hem i brevlådan idag!? JAG!

Grattis till mig! *ev. lite ironisk*

• Anonym (Clara)

Tack för denna tråd. Skulle precis beställa från jollyroom men hittade denna tråd så jag avstår. Ska varna alla i min mammagrupp med. Tack!

• Anonym (Nöjd kund)

Och jag är jättenöjd som kund hos Jollyroom.
    Inga problem med beställning eller något, och killen i kassan då jag hämtade varorna var superhjälpsam om och frågade om jag ville ha hjälp med grejerna ut i bilen eftersom jag hade lillgrabben med in i babyskyddet. Och då var det ändå inga stora grejer jag hade handlat, bara två små kassar som jag lätt kunde bära själv.

Så testa själva innan ni dömer ut dom tycker jag! :)     

• Millan83

Fick ett paket förra veckan. Hur smidigt och bra som helst! Har aldrig haft problem med Jollyroom och då har jag beställt ganska många gånger!

• Johanninen

Mina problem med Jollyroom fortsatte efter denna tråd, kan jag säga. Fick 4-5 påstötningar om att jag skulle skicka in mina kontouppgifter för att jag skulle få tillbaka pengar för returnerade varor... De hade med andra ord inte alls letat reda på den andra kunden och sett till att hon skulle få a) sin rullko eller b) sina pengar tillbaka. Förbannade skitföretag. Jag gjorde i alla fall klart för dem att mina kontouppgifter skulle jag aldrig, aldrig ge dem, för gudarna vet hur de skulle lyckas fucka upp livet för mig då...

• Anonym (Clara)

Nej jag tycker heller inte de känns seriösa och det är inte bara härifrån jag har hört det. Klart man ska testa själv men det fina med en marknad är att det finns konkurrenter så lever ett företag inte upp till standarden så byter man.

Svar på tråden Varning för jollyroom.se!