• Johanninen

    Varning för jollyroom.se!

    Nu måste jag slänga ut en liten varning här... Jag satt i morse och skulle handla de sista julklapparna tänkte jag, och surfade in på jollyroom.se. Sidan var seg och betedde sig konstigt, saker försvann ur varukorgen, och nya saker lades i, fick klicka bort både vantar och resesäng som bara dykt upp helt mystiskt medan sakerna jag lagt i försvann. Jag tänkte att det kanske berodde på att jag inte var inloggad, så jag skapade ett konto och loggade in för att fortsätta shoppa.

    Sökte rätt på det jag skulle ha, lade det i varukorgen som tycktes funka okej nu. Så kollade jag på klockan, insåg att jag var försenad och lade bara ihop datorn, tänkte att jag fick fortsätta shoppa när jag kom hem. Jag hann inte mer än ut i hallen och börja ta på mig skorna, så plingade mobilen till av ett mail från jollyroom. Grattis, tack för att du handlar hos oss osv, "Här är din orderbekräftelse." Eh, say what!? Kollade orderbekräftelsen, och grattis, på väg hem till mig just nu är en produkt jag över huvud taget inte ens TITTAT på, än mindre beställt. Svarade på mailet och skrev att nej stopp, jag har inte beställt nåt, annullera ordern för det här stämmer inte.

    Det dröjde ett par timmar innan jag fick svar, men när jag fick det så var det väldigt nedlåtande i stil med att "Har du ångrat dig så är ju inte det vårt fel, och du kan ju alltid skicka tillbaka varorna för endast 59:-". Jag förklarade samma för dem som jag skrivit här, både tydligt och trevligt, jag har inte beställt något, kan ni hjälpa mig? Men nej. Det jag fick till svar var att en beställning hos dem gör man inte bara sådär, och jag hade ju uppgett både adress och kortnummer... Kortnummer? Så produkten är BETALD? Av vem då? (panikkollade kontot, men nej, inte av mig eller mina pengar).

    Jo visst. En betald (inte billig, utan för ca 500 kr) produkt är nu på väg till mig. God jul, tomten kom tidigt i år? Usch, detta känns inte alls bra. Vart kortbetalningen kom ifrån kunde de inte alls svara på, för det sköts tydligen av tredje part. De rådde mig (om det nu inte verkligen var jag i alla fall, var jag säker på det?) att polisanmäla, för jag hade nog blivit utsatt för ett bedrägeriförsök... Men vilket jäkla bedrägeri? "Här har du en grej som jag har beställt och betalat åt dig."

    JAG tror att det var något tok med deras sida imorse. JAG tror att någonstans har det blivit fel, och att någonstans i Sverige sitter en stackare som betalat en produkt som kommer hamna hos mig. Nån har lagt 500:- på en fin leksak, som aldrig kommer göra deras barn lyckligt på julaftons morgon. Jag vill verkligen lösa detta, men jag vet inte hur. Jollyroom är sjukt ovilliga att hjälpa till.

    Och hur fan ska jag bete mig nu då? Hämtar jag inte ut paketet kommer jag ju få betala tillbaka-frakten. Samma sak om jag hämtar ut paketet och skickar tillbaka grejerna. Jag tycker inte att det är rättvist att jag ska betala för att jag var dum nog att skapa ett konto hos jollyroom. Men i deras ögon har ju allt gått rätt till, "jag" har ju både beställt och betalat produkten, och nu är den på väg. Att de inte bara kunde annullera ordern... Men det gick ju inte, och det "stod ju faktiskt i köpevillkoren som man måste godkänna innan man kunde genomföra köpet OCH i FAQ'n på sidan." Well, excuse me, jag visste inte att man måste läsa FAQ'n för att BLI MEDLEM PÅ SIDAN OCH JAG HAR FORTFARANDE INTE BESTÄLLT NÅNTING SÅ JAG HAR INTE GODKÄNT NÅGRA JÄKLA KÖPEVILLKOR!!! (sa jag inte. men jag ville!)

    Så. Varning för Jollyroom om du inte vill betala varor som hamnar hos andra.
    För övrigt anser jag att du bör lära dig stava.
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-12-11 21:08
    Nu har jag pratat med kundserviceansvarige, fått en förklaring till vad som hänt (bugg på sidan vilken gjorde att någon annan loggades in på mitt konto. Tydligen ovanligt, men inte ickeexisterande problem.) och jag har fått löfte om att det som gått snett ska rättas till. Paketet ska jag bara låta ligga, jag behöver inte betala varken tillbakafrakt ("Sjukt dumt och helt oförankrat i företaget"), eller något annat. Den som beställt och betalat leksaken ska de söka rätt på och kompensera, precis som jag ska få kompensation (i form av rabattcheckar). Han bad även tusen gånger om ursäkt för bemötandet jag råkat ut för, och sade att om det någonsin blev några problem relaterat till detta så var det bara att ringa.

    Tänker jag då använda dessa checkar och handla hos jollyroom.se? Ja, det tror jag faktiskt. Det löste sig ju till slut, och jag är mer än nöjd över det bemötande jag fick från kundtjänstansvarige. Slutet gott, allting gott! :)
  • Svar på tråden Varning för jollyroom.se!
  • Anonym

    Exakt vad skrev du? Kopiera in det här så kan vi också lägga ut det! Spamma jollyroom tills de lyssnar!

  • Johanninen
    Anonym skrev 2012-12-11 13:31:56 följande:
    Exakt vad skrev du? Kopiera in det här så kan vi också lägga ut det! Spamma jollyroom tills de lyssnar!

    Jag skrev samma sak som i TS:en här, den är kopierad därifrån!
    slemtorsk i din bralla skrev 2012-12-11 13:31:28 följande:
    har du testat att ringa dem??

    Det är svårare att prata sig ur en situation när man har kunden i örat, det är lätt att dra i väg ett mail.. och ring inte kundservice utan till någon av cheferna.
    Jag är så sjukt dålig på att prata i telefon. SJUKT. Tror jag gör mer skada än nytta om jag ringer, faktiskt... ;)
    För övrigt anser jag att du bör lära dig stava.
  • slemtorsk i din bralla
    Johanninen skrev 2012-12-11 13:38:38 följande:

    Jag skrev samma sak som i TS:en här, den är kopierad därifrån!

    Jag är så sjukt dålig på att prata i telefon. SJUKT. Tror jag gör mer skada än nytta om jag ringer, faktiskt... ;)
    Det tror jag absolut inte att du gör... folk har överlag dålig tilltro till hur "dåliga/bra" de är på att prata... ett mail försvinner lätt i mängden om du ringer och tar ett snack med dem så kan de liksom inte smita undan...det gör absolut inget om du blir förbaskad, skriker eller gråter...det är bara bra
  • Jesca85

    Vad ska dom göra om någon hör av sig nu då.

    -"Hallå det var ju min leksak, mina pengar". ?

    Något som så fint kallas "taskigt läge".

    Detta får dom fixa...

  • slemtorsk i din bralla
    Jesca85 skrev 2012-12-11 13:44:33 följande:
    Vad ska dom göra om någon hör av sig nu då.
    -"Hallå det var ju min leksak, mina pengar". ?
    Något som så fint kallas "taskigt läge".
    Detta får dom fixa...
    känns lite som att det är vikarier typ skolungdomar som sitter o leker i kundtjänst och skojar till det lite...fast det är väl inte jullov än *S*

    Kan bli riktigt intressant detta.. såg att de utlovar kompensation... hur då?? Vågar man ens beställa därifrån nu, VILL man ha kompensation från dem?? Risken är ju att man väljer något och det skickas till någon annan hahaha
  • XcsM
    tundra skrev 2012-12-11 12:17:58 följande:
    Men varför loggade du inte ut från sidan?

    När du bara vek ihop datorn riskerar du ju att trycka på något... Du kan inte med 100% säkerhet friskriva dig från ansvar.

    Om 59 kr är en sådan stor summa så borde du hantera en shoppingsida på internet med lite mer försiktighet.
    Men att hon skulle ha "råkat trycka på något" och både beställt en vara och betalat för den med annat kort verkar ju dock lite väl långsökt, tycker du inte?
  • Johanninen

    Ja, nu jäklar! :)

    Ja, jag är ju inte direkt sugen på att beställa grejer därifrån. Återstår att se vad de säger. Jag håller er uppdaterade!


    För övrigt anser jag att du bör lära dig stava.
  • Johanninen
    XcsM skrev 2012-12-11 13:48:56 följande:
    Men att hon skulle ha "råkat trycka på något" och både beställt en vara och betalat för den med annat kort verkar ju dock lite väl långsökt, tycker du inte?
    Hahahaha, så sjukt roligt! Det MÅSTE ha varit så det gick till! Endast på familjeliv! ;)
    För övrigt anser jag att du bör lära dig stava.
  • TDmamma

    Jag kan  se ditt inlägg på facebook. och dom har ju svarat. Bara hoppas det löser sig nu!
    Dom har nu förlorat mig som kund

Svar på tråden Varning för jollyroom.se!