• Johanninen

    Varning för jollyroom.se!

    Nu måste jag slänga ut en liten varning här... Jag satt i morse och skulle handla de sista julklapparna tänkte jag, och surfade in på jollyroom.se. Sidan var seg och betedde sig konstigt, saker försvann ur varukorgen, och nya saker lades i, fick klicka bort både vantar och resesäng som bara dykt upp helt mystiskt medan sakerna jag lagt i försvann. Jag tänkte att det kanske berodde på att jag inte var inloggad, så jag skapade ett konto och loggade in för att fortsätta shoppa.

    Sökte rätt på det jag skulle ha, lade det i varukorgen som tycktes funka okej nu. Så kollade jag på klockan, insåg att jag var försenad och lade bara ihop datorn, tänkte att jag fick fortsätta shoppa när jag kom hem. Jag hann inte mer än ut i hallen och börja ta på mig skorna, så plingade mobilen till av ett mail från jollyroom. Grattis, tack för att du handlar hos oss osv, "Här är din orderbekräftelse." Eh, say what!? Kollade orderbekräftelsen, och grattis, på väg hem till mig just nu är en produkt jag över huvud taget inte ens TITTAT på, än mindre beställt. Svarade på mailet och skrev att nej stopp, jag har inte beställt nåt, annullera ordern för det här stämmer inte.

    Det dröjde ett par timmar innan jag fick svar, men när jag fick det så var det väldigt nedlåtande i stil med att "Har du ångrat dig så är ju inte det vårt fel, och du kan ju alltid skicka tillbaka varorna för endast 59:-". Jag förklarade samma för dem som jag skrivit här, både tydligt och trevligt, jag har inte beställt något, kan ni hjälpa mig? Men nej. Det jag fick till svar var att en beställning hos dem gör man inte bara sådär, och jag hade ju uppgett både adress och kortnummer... Kortnummer? Så produkten är BETALD? Av vem då? (panikkollade kontot, men nej, inte av mig eller mina pengar).

    Jo visst. En betald (inte billig, utan för ca 500 kr) produkt är nu på väg till mig. God jul, tomten kom tidigt i år? Usch, detta känns inte alls bra. Vart kortbetalningen kom ifrån kunde de inte alls svara på, för det sköts tydligen av tredje part. De rådde mig (om det nu inte verkligen var jag i alla fall, var jag säker på det?) att polisanmäla, för jag hade nog blivit utsatt för ett bedrägeriförsök... Men vilket jäkla bedrägeri? "Här har du en grej som jag har beställt och betalat åt dig."

    JAG tror att det var något tok med deras sida imorse. JAG tror att någonstans har det blivit fel, och att någonstans i Sverige sitter en stackare som betalat en produkt som kommer hamna hos mig. Nån har lagt 500:- på en fin leksak, som aldrig kommer göra deras barn lyckligt på julaftons morgon. Jag vill verkligen lösa detta, men jag vet inte hur. Jollyroom är sjukt ovilliga att hjälpa till.

    Och hur fan ska jag bete mig nu då? Hämtar jag inte ut paketet kommer jag ju få betala tillbaka-frakten. Samma sak om jag hämtar ut paketet och skickar tillbaka grejerna. Jag tycker inte att det är rättvist att jag ska betala för att jag var dum nog att skapa ett konto hos jollyroom. Men i deras ögon har ju allt gått rätt till, "jag" har ju både beställt och betalat produkten, och nu är den på väg. Att de inte bara kunde annullera ordern... Men det gick ju inte, och det "stod ju faktiskt i köpevillkoren som man måste godkänna innan man kunde genomföra köpet OCH i FAQ'n på sidan." Well, excuse me, jag visste inte att man måste läsa FAQ'n för att BLI MEDLEM PÅ SIDAN OCH JAG HAR FORTFARANDE INTE BESTÄLLT NÅNTING SÅ JAG HAR INTE GODKÄNT NÅGRA JÄKLA KÖPEVILLKOR!!! (sa jag inte. men jag ville!)

    Så. Varning för Jollyroom om du inte vill betala varor som hamnar hos andra.
    För övrigt anser jag att du bör lära dig stava.
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-12-11 21:08
    Nu har jag pratat med kundserviceansvarige, fått en förklaring till vad som hänt (bugg på sidan vilken gjorde att någon annan loggades in på mitt konto. Tydligen ovanligt, men inte ickeexisterande problem.) och jag har fått löfte om att det som gått snett ska rättas till. Paketet ska jag bara låta ligga, jag behöver inte betala varken tillbakafrakt ("Sjukt dumt och helt oförankrat i företaget"), eller något annat. Den som beställt och betalat leksaken ska de söka rätt på och kompensera, precis som jag ska få kompensation (i form av rabattcheckar). Han bad även tusen gånger om ursäkt för bemötandet jag råkat ut för, och sade att om det någonsin blev några problem relaterat till detta så var det bara att ringa.

    Tänker jag då använda dessa checkar och handla hos jollyroom.se? Ja, det tror jag faktiskt. Det löste sig ju till slut, och jag är mer än nöjd över det bemötande jag fick från kundtjänstansvarige. Slutet gott, allting gott! :)
  • Svar på tråden Varning för jollyroom.se!
  • Anonym
    Du MÅSTE ange en signatur skrev 2012-12-11 19:24:58 följande:
    Är du verksam inom området? Mit jobb handlar om diagnoser, och jag får faktiskt använda vilka termer jag vill, oavsett vad du tycker. Hoppas det stör dig riktigt mycket, för jag tänker inte sluta att använda språket som jag själv vill. 

    En skadad modul, som bör funka, kan mycket väl beskrivas som cp, eftersom den faktiskt har en defekt pg a en skada. Men man kanske bara får använda cp om människor enligt dig?
     
    vilket område och vad anser du att CP betyder?
  • iEmma

    Vet inte vad du använder för webbläsare eller om det är det som gör det eller om det är något virusskydd i datorn (helt off på det här egentligen) men jag måste tillåta de flesta sidor för att jag ska kunna se allt som står på sidan och för att den ska ladda normalt. Det gör jag genom att högerklicka och sen välja tillåta under fliken noscript. Kolla om det kan vara något sådant.. Jag har bara bra erfarenheter av jollyroom, har varit lätt att beställa, varorna har kommit snabbt och nu har jag denna veckan varit i kontakt med dem för att jag hade inloggningsproblem. Fick svar snabbt och de fixade så jag kunde komma in så fort jag svarat på deras mejl.

  • Anonym (Usch!)
    Du MÅSTE ange en signatur skrev 2012-12-11 19:24:58 följande:
    Är du verksam inom området? Mit jobb handlar om diagnoser, och jag får faktiskt använda vilka termer jag vill, oavsett vad du tycker. Hoppas det stör dig riktigt mycket, för jag tänker inte sluta att använda språket som jag själv vill.  En skadad modul, som bör funka, kan mycket väl beskrivas som cp, eftersom den faktiskt har en defekt pg a en skada. Men man kanske bara får använda cp om människor enligt dig?  

    Jag tycker att ditt inlägg borde anmälas hos moderator. Skäms på dig att använda ett sådant språk! Hur omoget och obildat av dig! Det är hemskt att det finns människor som inte har mer vett än att såra andra personer som de facto kanske har diagnosen eller har anhöriga med diagnosen.
  • gedansk

    Kontakta din lokala konsumentvägledare och ARN för att se hur du ska gå vidare

  • Du MÅSTE ange en signatur

    Men om ni inte vet vad det betyder kan ni läsa på mer här: sv.wikipedia.org/wiki/Cerebral_pares

    Jag ser ett antal likheter mellan programvara i utvecklingsstadiet, och likheten är helt korrekt. Det ni ser som kränkande och sårande ser jag som en utveckling av begreppet. Tyvärr ligger kränktheten hos er, och det får ni sköta själva, men ni har ingen som helst rätt att kräva censur av mitt språk på något vis bara för att ni tar lite illa upp. Väx upp och koncentrera er på riktiga problem, istället för att gå omkring och bli kränkta å andras vägnar.   

  • purple box

    Har inte orkat läsa alla svaren men tycker det hela låter skitskumt. Min första tanke var att din dator blivit hackad. Aldrig hört något liknande. Försök att ringa och prata med dem, eller sälj vidare grejen du inte vill ha om de inte lyssnar på dig. Men skumt är det. Har själv handlat där några gånger och största problemet jag haft är att sidan är enormt seg. Har du mailat den 3e betalningspartnern? Borde egentligen jollyroom göra tycker man.

  • NextUp

    Kan någon klippa in Jollyrooms svar från fb? Jag har inget konto där.

Svar på tråden Varning för jollyroom.se!