• lillisen2

Tjäna extra pengar?

Hej på er,

Vill gärna fråga er om lite extra pengar i månaden, om ni har några tips =)
    Just nu är jag FL, men känner att jag vill dryga ut kassan lite.
    Jag brukar använda mig av buzzador (får gratis prover m.m) svarar på enkätundersökningar via filmpanelen (och får utbetalt då och då)

Säljer av på tradera lite då och då..
    Nu undrar jag, har ni något tips??

• Svar på tråden Tjäna extra pengar?
  • Varit där

Du kan jobba för något företag som säljer produkter på hemma hos nån då man själv väljer hur mycket man vill jobba och när :)

• FilipSörensson

Hej!

Jag brukar använda mig utav en hemsida som heter Taskrunner.se där jag är en så kalla "Runner" dvs att jag utför uppdrag. Det fungerar så att man kan intyga sina egna kompetenser och skriva om sig själv och sedan spana på uppdrag från människor som behöver hjälp med allt mellan himmel och jord.

Där kan jag t.ex. tjäna pengar genom att hjälpa människor montera möbler, städa, bärhjälp osv.

Jättebra för alla som vill tjäna en extra slant! :)

/Filip

• Ewald01
    TJ Marketing skrev 2015-01-08 16:45:03 följande:

Jag jobbar med marknadsföring på internet. passar mig perfekt.

Vad marknadsför du?
  • Emilia S

Intressant läsning i den här tråden. Själv har jag gjort lite olika saker för att dryga ut kassan, bland annat korrekturläst texter som var översatta till svenska. Var ganska lättförtjänta pengar och jag kunde jobba när det passade mig. Företaget jag jobbade för finns inte längre men googla och se om ni kan hitta något annat företag.

Nyligen blev jag tipsad av en vän om en metod för att få ut bonuspengar från diverse online bettingsajter. Gav ett plus på nästan 13 000 kr. Rekommenderas! Men var noggranna och ha tålamod :) En utförlig guide finns här: www.bonuspengar.nu

• Chricko

Jag har kommit i kontakt med Forever Living som producerar produkter inom hälsa, fitness, skönhet m.m. baserade på ekologisk Aloe Vera (väldigt bra för det mest i kroppen!). Antingen köper man till sig själv till rabatt, eller så bygger man upp en egen business och kan tjäna från ett par tusen i månaden till faktiskt hur mycket som helst. Kontakta gärna mig via mail här i min eko-blogg:
    http://ecochic.blogg.se/2015/august/ekologisk-aloe-vera-din-nya-livsstil.html

• Mirre79

Tack för tipset Emilia S! Jag har precis tjänat min första 1000-lapp. Skapligt enkelt var det att komma igång också. Nu är det bara att fortsätta att plocka ut bonusar

• Marie357
    Emilia S skrev 2015-08-26 22:48:58 följande:

Intressant läsning i den här tråden. Själv har jag gjort lite olika saker för att dryga ut kassan, bland annat korrekturläst texter som var översatta till svenska. Var ganska lättförtjänta pengar och jag kunde jobba när det passade mig. Företaget jag jobbade för finns inte längre men googla och se om ni kan hitta något annat företag.

Nyligen blev jag tipsad av en vän om en metod för att få ut bonuspengar från diverse online bettingsajter. Gav ett plus på nästan 13 000 kr. Rekommenderas! Men var noggranna och ha tålamod :) En utförlig guide finns här: www.bonuspengar.nu

Ojdå det var som tusan... Kan du berätta mer hur detta funkar?
  • äldreochklokare

Jag skriver kortare reklamtexter för weludo.com. Först får man göra en skrivuppgift så de ser att man skriver tillräckligt bra och blir den godkänd är det bara att fortsätta. Man tjänar först 1 euro per hundra ord och det låter kanske inte så mycket men det beror på vilka uppdrag man väljer. Jag är på nivå 2, då tjänar man 1.60 euro per hundra ord. Man gör bara uppdrag när och om man har tid och lust och sen får man det utbetalt i slutet av månaden. Upp till dig hur mycket du orkar skriva helt enkelt.
    Först fick jag ihop ca 400-500 kr i mån men nu när jag är på nivå 2 kommer jag upp i över 1000 kr/mån.  Inte alls svårt eller jobbigt om man är bra på att skriva. Man behöver inte skriva helt perfekt heller (så jag inte skrämmer nån)

annars är jag också med i flera olika enkätsiter men jag tror de flesta har nämnts.
     I somras var jag med i en speciell musikundersökning som höll på i 4 veckor, genom Din Åsikt. När man hade varit med hela tiden ut fick jag 1500 kr, inte alls dumt.

Clixense.com funkar rätt ok tycker jag. Lite tråkigt att klicka på reklam men man försöker göra så många enkäter som möjlig , det är där man kan tjäna lite. Jag har varit med i snart ett år och får varje månad mellan 200-250 kr. Många bäckar små brukar jag tänka Glad

• annajal

Hej!
    Ett väldigt bra sätt att tjäna extra pengar är att lägga upp videor på Youtube och tillåta reklamplats i filmerna. Jag får en hyfsad extrainkomst på det. Vad som är skönt är att jag kan göra det när jag vill på dygnet och inte är beroende av någon annan.
    Här är en video som visar hur man gör:

Filmen visar också några exempel på hur mycket pengar man kan tjäna.
    Den är rätt kul också förresten - missa inte katten som jamar! SkrattandeKatt

/Anna

• P2D2

Bara skräp som publiceras nu eller? Nyregistrerade medlemmar miikkna och annajal med ett enda inlägg som länkar till saker som kostar pengar, är scams och Multi Level Marketing (om det inte bör ingå i scams)!

Nä, kan vi inte få lite liv i tråden igen? Finns ju faktiskt mycket matnyttigt här. 

Ska bidra med några små tips.
    1. Jobba online på riktigt - upwork.com
    2. Gratis tävlignar - blienvinnare.se
    3. Starta gratis hemsida och tjäna på annonser - n.nu wordpress.com 
    4. Sälj enkla tjänster (t.ex. teckningar, inlägg på din blogg, videos) för $5 - fiverr.com
    5. Sälj artiklar för några hundringar styck - Listverse.com toptenz.net
    6. Sälj saker du inte behöver - Tradera Blocket

Ska försöka hitta riktigt bra saker och skriva ordentliga tester. Försöker bara få igång tråden igen nu och bli av med skräpet.

• alohar

Tjänade 700 kr på cashbacker. Tog dock 2 1/2 månad innan jag fick de utbetalt. Men pengarna kom tillslut iaf.

• P2D2
    alohar skrev 2017-01-11 01:05:20 följande:

Tjänade 700 kr på cashbacker. Tog dock 2 1/2 månad innan jag fick de utbetalt. Men pengarna kom tillslut iaf.

Fast du har väl ändå inte tjänat 700kr? Du har fått en mindre rabatt på det du handlat, alltså har du sparat 700kr. Men bara under förutsättningen att du utan cashbacker skulle ha handlat exakt samma varor ändå
  • alohar
    P2D2 skrev 2017-01-12 17:26:27 följande:

Fast du har väl ändå inte tjänat 700kr? Du har fått en mindre rabatt på det du handlat, alltså har du sparat 700kr. Men bara under förutsättningen att du utan cashbacker skulle ha handlat exakt samma varor ändå

Nä det är sant. Sparat 700kr. Men man får iaf 400kr om man spenderar 11 kr och det är bra. Jag spenderade 111kr för att få 700kr. Sen har jag tjänat mer där men då är det för saker jag har handlat (alltså inte som de 700 jag bara gjorde för att få pengat)

Sen har jag tjänat
  • linusvorg
    äldreochklokare skrev 2015-09-24 11:39:00 följande:

Jag skriver kortare reklamtexter för weludo.com. Först får man göra en skrivuppgift så de ser att man skriver tillräckligt bra och blir den godkänd är det bara att fortsätta. Man tjänar först 1 euro per hundra ord och det låter kanske inte så mycket men det beror på vilka uppdrag man väljer. Jag är på nivå 2, då tjänar man 1.60 euro per hundra ord. Man gör bara uppdrag när och om man har tid och lust och sen får man det utbetalt i slutet av månaden. Upp till dig hur mycket du orkar skriva helt enkelt.
    Först fick jag ihop ca 400-500 kr i mån men nu när jag är på nivå 2 kommer jag upp i över 1000 kr/mån.  Inte alls svårt eller jobbigt om man är bra på att skriva. Man behöver inte skriva helt perfekt heller (så jag inte skrämmer nån)

annars är jag också med i flera olika enkätsiter men jag tror de flesta har nämnts.
     I somras var jag med i en speciell musikundersökning som höll på i 4 veckor, genom Din Åsikt. När man hade varit med hela tiden ut fick jag 1500 kr, inte alls dumt.

Clixense.com funkar rätt ok tycker jag. Lite tråkigt att klicka på reklam men man försöker göra så många enkäter som möjlig , det är där man kan tjäna lite. Jag har varit med i snart ett år och får varje månad mellan 200-250 kr. Många bäckar små brukar jag tänka Glad

Hur betalar weludo.com dig?
  • äldreochklokare
    linusvorg skrev 2017-03-09 19:44:06 följande:
    Hur betalar weludo.com dig?
    Du kan gå in på deras sida och läsa, där står allt. Är fortsatt med, ca 2,5 år nu. De har ändrat reglerna lite nu så jag får pengarna direkt in på bankkontot och inte via paypal som innan. Det dras för skatt och arbetsgivaravgifter så man behöver inte tänka på sånt.  Nuförtiden får jag 2500-3000/mån. 
Svar på tråden Tjäna extra pengar?